Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@21:21:25 GMT

موثرترین درمان های خانگی برای رفع جوش های سرسیاه

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۷۵۱۹

موثرترین درمان های خانگی برای رفع جوش های سرسیاه

جوش های سرسیاه یا کومدون های سیاه پوستی که بر اثر عوامل مختلفی بر روی سطح پوست به وجود می آیند با روش های خانگی براحتی قابل درمان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه پزشکی خبرگزاری آنا، فرقی ندارد؛ چرا که زن و مرد نمی شناسد بالاخره هر کدام از ما در دورانی شاهد پیدایش جوش های سرسیاهی بر روی پوست صورت خود به ویژه روی بینی مان بوده ایم شاید اکنون نیز درگیر این موجودات ریز سیاه رنگ هستیم که در نگاه اول به زعم برخی زننده بوده و در اثر عدم رعایت اصول بهداشتی بوجود آمده است اما واقعا اینطور نیست، اگر بخواهیم ریشه و دلایل بروز و ظهور جوش های سر سیاه را به طور اجمالی بررسی کنیم باید گفت که این دانه های سرسیاه که از آنها تحت عنوان کومدون های سیاه پوستی یاد می شود بر اثر عوامل مختلفی چون تولید بیش از حد چربی بر روی پوست، ترشح بیش از اندازه آندروژن ها (هورمون های مردانه)، تغذیه ضعیف، استرس، آلرژی، رطوبت، آلاینده های زیست محیطی، ترکیب چربی پوست با محصولات آرایشی استفاده شده بر روی صورت به وجود می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تحلیل فرآیند شکل گیری جوش های سرسیاه نیز می توان گفت؛ وقتی سلول های مرده پوست و چربی طبیعی و مفید اطراف ریشه مو (سبوم) در موقعیتی نزدیک به سطح پوست تجمع می کنند دانه های سرسیاه بر روی سطح پوست ایجاد می شود.

در این گزارش به بیان کارآمدترین و موثرترین روش های خانگی جهت درمان جوش های سرسیاه روی بینی می پردازیم.

1-بخار بابونه و رُزماری

2 قاشق غذاخوری رزماری(موثر در درمان عفونت) خشک شده و 2 قاشق غذاخوری گل بابونه(ضد التهاب گیاهی) خشک شده را به 5 فنجان آب اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه روی گاز حرارت ببیند تا بجوشد، سپس وقتی کمی خنک شد یک حوله را روی سر خود گذاشته صورتتان را به مدت 2 تا 5 دقیقه در برابر بخار آن قرار دهید فقط مراقب باشید که خودتان را نسوزانید. توصیه می شود این حمام بخار را که باعث باز شدن منافذ پوست می شود حداقل هفته ای یکبار برای درمان جوش های سرسیاه بینی انجام دهید.

2-ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با هم مخلوط کنید سپس این ترکیب معجزه گر در درمان جوش های سرسیاه را به آرامی روی بینی خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید بعد از 5 تا 10 دقیقه صورت خود را با آب بشویید.

توصیه می شود قبل از استفاده از این ماسک خانگی برای باز کردن منافذ پوستتان حمام بخار انجام دهید.

ترکیب جوش شیرین با روغن نارگیل یک ترکیب موثر در زمینه پاک کنندگی و لایه برداری عمیق است.

3-ماسک روغن درخت چای و ژل آلوئه ورا

روغن درخت چای به دلیل دارا بودن خواص ضدباکتریایی نقش موثری در درمان جوش های سرسیاه دارد و ژل آلوئه ورا نیز بدون ایجاد چربی اضافی، پوست شما را مرطوب کرده و از آن محافظت می کند، بنابراین ماسک حاصل از ترکیب روغن درخت چای و ژل آلوئه ورا را برای خداحافظی با جوش های سرسیاه فراموش نکنید.

برای تهیه آن نیز کافی است 3 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با 6 قطره  از اسانس روغن درخت چای ترکیب کنید و در یک ظرفی که درش باز است، بریزید و سپس روی پوست خود بمالید، فقط مراقب باشید که با چشمتان برخورد نداشته باشد. بعد از 5 تا 7 دقیقه ماسک را بشویید.

4-ماسک خاک رس و ذغال سنگ

خاک رس به دلیل وجود مواد معدنی سموم را جذب می کند و ذغال سنگ نیز علاوه بر خاصیت لایه برداری یک پاک کننده قوی است بنابراین ترکیب این 2 می تواند نقش موثری در درمان جوش های سرسیاه روی بینی داشته باشد.

برای تهیه این ماسک کافی است در یک ظرف غیر پلاستیکی و غیر فلزی یعنی ظرف چوبی، شیشه ای و سرامیکی یک قاشق غذاخوری خاک رس سفید یا سبز  را به همراه یک قاشق چای خوری ذغال سنگ آرایشی _بهداشتی و سه قاشق غذاخوری آب با هم ترکیب کنید، ماسک را روی بینی خود بمالید و پس از 15 دقیقه که ماسک خشک شد آن را با آب از صورت خود بشویید.

5-ماسک سفیده تخم مرغ

یکی دیگر از درمان های خانگی برای خلاصی از شر جوش های سرسیاه بینی استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ است، برای این ماسک به 3 عدد تخم مرغ نیاز داریم و نحوه کار نیز به این صورت است که ابتدا، اولین سفیده تخم مرغ را روی بینی تان مالیده و یک دستمال کاغذی روی آن فشار دهید صبر کنید تا خشک شوند، دومین و سومین سفیده تخم مرغ را نیز به همین ترتیب روی بینی خود بمالید و دستمالی روی آن قرار دهید  و اجازه دهید خشک شود بعد از مرحله سوم شما در صورتتان احساس سفتی خواهید کرد، وقتی به این مرحله رسیدید دستمال ها را از روی بین تان جدا کرده و با آب بشویید.

 

بیشتر بخوانید: رفع جوش‌های سرسیاه با روش های طبیعی

توصیه می شود برای رسیدن به نتیجه دلخواه  این کار را به مدت 2 ماه و چند بار در هفته انجام دهید.

6-ماسک برگ سبز چای

چند قاشق چای خوری برگ چای سبز خشک شده را در یک فنجان آب اضافه کنید تا در اثر ترکیب شما یک خمیر غلیظ به وجود بیاید، سپس این خمیر را روی بینی خود مالیده و چند دقیقه ماساژ دهید، اکنون می توانید صورت خود را بشویید، این روش تمام آلودگی ها را از منافذ پوست شما پاک کرده و اثر مثبتی بر پوست های چرب می گذارد.

توصیه می شود این درمان خانگی را  3 بار در طول هفته انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

7-ماسک عسل و دارچین

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری دارچین ترکیب کنید تا محلول به شکل خمیر درآید سپس این ترکیب روی بینی خود بمالید و یک دستمال روی آن گذاشته و فشار دهید بطوریکه دستمال به خمیر بچسبد بعد از 10 دقیقه پوستتان را با آب گرم بشویید.

توصیه می شود این کار را چند بار درهفته انجام دهید.

8-عسل خام

عسل خام و ارگانیک را روی بینی خود بمالید بعد از گذشت 10 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید برای رسیدن به نتیجه دلخواه توصیه می شود این کار را 3 بار در هفته انجام دهید.

9-ماسک جوش شیرین

2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 2 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید تا به شکل یک خمیر نرم در آید سپس ترکیب فوق را با حرکات دایره ای روی جوش های سرسیاه خود بمالید و صبر کنید تا ماسک فوق خشک شود، حالا می توانید صورتتان را با آب گرم بشویید.

برای رسیدن به نتیجه دلخواه توصیه می شود ماسک فوق را 2 بار در هفته استفاده کنید.

10-ماسک خمیر دندان

ابتدا بینی خود را برای زدودن هر گونه چربی و آرایش با آب ولرم بشویید سپس درون یک ظرف مناسب مقداری خمیر دندان ریخته و آن را با مسواک کمی هم بزنید تا حالت سفتی آن از بین برود، در این مرحله چند قطره آب به ترکیب فوق اضافه کنید.

اکنون مسواک را به خمیر دندان آغشته و ترکیب را بر روی جوش های سرسیاه بینی خود بمالید، بعد از 5 دقیقه با یک پد یا دستمال مرطوب خمیردندان را از روی بینی خود پاک کنید، در این مرحله می توانید بینی خود را با آب ولرم شسته و با یک حوله خشک کنید.

11-ماسک خمیردندان و نمک

نقش خمیردندان در کاهش چربی پوست و نمک در از بین بردن سلول های مرده باعث شده تا ترکیب این 2 به عنوان یکی از راهکارهای خانگی در درمان جوش های سرسیاه شناخته شود.

برای ساخت این ماسک خانگی کافی است یک قاشق چای خوری خمیردندان را با یک قاشق چای خوری نمک دریایی مخلوط کنید سپس مواد فوق را به آرامی روی بینی خود مالیده و 5 دقیقه صبر کنید تا خشک شود، اکنون می توانید پوستتان را با آب ولرم بشویید.

توصیه می شود این کار را یک تا 2 بار در هفته انجام دهید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

12-ماسک آب لیمو ترش و نمک

آب لیمو ونمک هر 2 خاصیت پاک کنندگی عمیق منافذ باز پوست را برعهده درند بنابراین استفاده از ترکیب این 2 مواد می تواند در درمان و خلاصی از شر جوش های سرسیاه موثر باشند، برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری نمک، مقداری آب لیمو و مقداری عس را با هم ترکیب کرده و مخلوط را به مدت 2 تا 3 دقیقه روی بینی تان بمالید سپس می توانید پوست خود را با آب گرم بشویید.

13-ماسک جوش شیرین و آب لیمو

یک قاشق غذاخوری پودر جوش شیرین و نصف قاشق غذاخوری آب لیم ترش را با هم مخلوط کرده و روی بینی خود بمالید، بعد از 5 دقیقه که مواد خشک شد پوستتان را با آب گرم بشویید، توصیه می شود برای رسیدن به نتیجه دلخواه این کار را یک بار در هفته تکرار کنید.

ناگفته نماند که جوش شیرین باعث از بین رفتن سلول های مرده و انسداد منافذ و آب لیمو ترش منجر به بسته شدن منافذ باز پوست بینی می شود.

نتیجه

بطور کلی برای جلوگیری و یا پیشگیری از جوش زدن کافی است، صورت خود را هفته ای 2 بار با پا کننده های ملایم بشویید، هرگز با صورت آرایش شده نخوابید، رویه بالش خود را به طور منظم تعویض کرده و بشویید، بعد از هر بار ورزش کردن حتما استحمام کنید و از خوردن غذای پرچرب و تنقلات پرهیز کرده و به مصرف غذاهای سالم، میوه ها و سبزیجات روی بیاورید.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: جوش سرسیاه پوست چرب ماسک خانگی درمان جوش های سرسیاه یک قاشق چای خوری توصیه می شود یک قاشق غذاخوری هفته انجام دهید سفیده تخم مرغ روغن درخت چای ژل آلوئه ورا خود را با آب صورت خود روی بینی بار در هفته جوش شیرین بعد از 5 آب لیمو بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!

عصر ایران - در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی کند، اما موارد مشابه را می توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می کنند.

در سه موج از مارس 1918 تا بهار 1919، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان 50 میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می کرد. به نظر می رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی 20 تا 35 سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس 1918 در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده ها و محدودیت تجمعات عمومی می شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آنفلوآنزا اسپانیایی ؛ زمانی که ماسک را زنانه می دانستند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • سی و ششمین سالگردشهادت سردار املاکی
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • چت‌بات Grok فعال می‌شود
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • ایلان ماسک، FREN، Doge، میم کوین ها، و داستان همیشگی
  • چند راهکار ساده خانگی برای حل مشکل خروپف
  • هوای شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار فرار گرفت
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • خطرناک‌ترین برنامه ایلان ماسک؛ چه اتفاقی می‌افتد که مغزمان دیگر در کنترل ما نباشد؟
  • ادعای جدید ایلان ماسک ؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا