Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مرجع تقلید شیعه با بیان‌اینکه گریه‌های امام سجاد(ع) ریشه سیاسی دارد، گفت: امام سجاد(ع) در رساله حقوق خود ۵۰ حق را بیان کرده است که اگر امروز مطرح شود کانه امام(ع) این روزها و اوضاع را می‌بیند و این حقوق را بیان کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آیت الله العظمی «جعفر سبحانی»، از مراجع تقلید، پیام تصویری به اختتامیه این کنگره ارسال و طی سخنانی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره سالیانه گفت: ائمه اهل بیت(ع) حقوق بزرگی دارند و هرچه که زمان بگذرد حقانیت آنان برای مردم و جهانیان روشن‌تر می‌شود، جناب بخاری و مسلم در دو صحیح خود حدیث اثنا عشر را نقل کردند که پیامبر گرامی(ص) فرمود: این امت من عزیز است به وسیله دوازده امام، دوازده خلیفه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مرجع تقلید در ادامه مطلب فوق اظهار کرد: دوازده خلیفه که عزت اسلام به آنان منوط است البته دیگران کوشش می کنند که این دوازده نفر را بر چهار خلیفه اول و بعدا هم بر خلفای اموی و عباسی منتقل کنند در حالی که آنان توجه ندارند که عزت اسلام باید به وسیله این دوازده خلیفه احیا شود، آیا خلفای اموی واقعا مظهر عزت اسلام بودند؟ در واقع جریان عاشورا عزت اسلام بود یا کشتن مردم مدینه عزت اسلام بود؟

 

 آیت الله العظمی سبحانی افزود: در میان اهل بیت(ع) امام سجاد(ع) برنامه خاصی داشت، زیرا در زمانی زندگی می کرد که جامعه از نظر اخلاقی سقوط کردند، کسانی که تاریخ آن زمان را ببینند، کَاَنه جامعه اسلامی آن جامعه اسلامی نبود و درمیان آنان کارهای خلاف و غلط و غیر صحیح که نمی خواهم از آنها نام ببرم رواج بیشتری در مکه و مدینه داشت.

 

وی تصریح کرد: لذا امام سجاد(ع) اولین وظیفه خود را در این دید که به اصلاح جامعه بپردازد، در نتیجه به وسیله ادعیه و برنامه‌های دیگر جامعه را به سوی صلاح رهبری کرد.

 

 این مرجع تقلید گفت: از این مساله غفلت نکنیم که همه وظیفه امام قیام مسلحانه نیست؛ خِیر!  دعاهای حضرت(ع) که در جامعه منتشر می شد یک نوعی تاثیر در بالا بردن اخلاق جامعه بود؛ من عباراتی را که مورخین در آن زمان می نویسند به زبان نمی آورم، اولین قدم اصلاح جامعه به وسیله بالا بردن اخلاق بود، همچنین امام سجاد(ع) جریان عاشورا را زنده نگه داشت، البته امام(ع) هر موقع آب می بیند گریه می‌کند؛ رویکردهایی از این دست هرچند که ممکن است ریشه عاطفی داشته باشد اما ریشه سیاسی هم دارد و آن حضرت(ع) می‌خواهد که این جریان  در تاریخ بماند، این جریان درسی است برای امت و حضرت برای باقی ماندن آن تا روز قیامت کوشش کرد.

 

آیت الله العظمی سبحانی افزود: علاوه بر این امام سجاد(ع) کادری را به عنوان علمای اخلاق تربیت می کرد که بتوانند در جامعه کارهای اخلاقی انجام دهند، اما نسبت به مسایل سیاسی هم توجه داشت و زمانی که دعای مکارم الخلاق را مطالعه می کنیم این جریان ها در این دعا مذکور است.

 

وی در بخش دیگری از این پیام تصویری با اشاره به دستگیری امام سجاد(ع) از نیازمندان به صورت ناشناس تصریح کرد: راوی می گوید بعد از شهادت امام سجاد(ع) فهیمیدیم کسانی که به ایتام و بیچارگان کمک می کرد کسی جز امام سجاد(ع) نبود.

 

آیت الله العظمی سبحانی گفت: به دو مساله سفارش می کنم، اولا کتاب صحیفه سجادیه یک کتاب درسی باشد، اگر همه ادعیه حضرت(ع) هم مناسب نباشد دعاهای مخصوصی از آن انتخاب شده و در مدارس، دانشگاه ها و حوزه ها تدریس شود، ثانیا امام سجاد(ع) در رساله حقوق خود 50 حق را بیان کرده است که اگر امروز مطرح شود کانه امام(ع) این روزها و اوضاع را می بیند و این حقوق را بیان کرده است.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد کنگره بین المللی امام سجاد ع آیت الله سبحانی آیت الله العظمی امام سجاد ع عزت اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قارون‌ها و سامری‌های جهان امروز مانع از پیروزی مردم فلسطین هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رفیعی امروز در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان و در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) در اجتماع با شکوه مردم بیرجند در محکومیت جنایات اسرائیل که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی و گروه‌های مختلف مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد، گفت: مسئله اول جهان اسلام، موضوع فلسطین است و امروز شاهد آن هستیم که بیش از ۳۲ هزار نفر در غزه در جلوی چشمان همه جهانیان کشته شده‌اند که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند.

ضرورت بیداری امت اسلام

وی با طرح این سوال که برای بیداری امت اسلام جهت دفاع از مردم مظلوم فلسطین دیگر چه اتفاقی باید بیفتد که حاکمان کشورهای اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین اقدام کنند؟، افزود: قارون های دنیا طلب سرمایه دار در ایران و جهان اسلام چرا از عربستان که بیت الله الحرام در آن قرار گرفته و در برقراری ارتباط با اسرائیل پیش قدم شده، نمی‌خواهند که برای حمایت از مردم مظلوم غزه اقدام لازم را انجام دهد؟

به گفته وی در این نبرد و مبارزه نا برابر اگر قرار باشد کسی علم دار باشد و فریاد بر سر اسرائیل غاصب بزند، علما و جمعیت اهل سنت هستند که باید با به میدان آمدن بیش از گذشته اقدامی شایسته در این خصوص انجام دهند تا ما پشت سر آنها برای حمایت از ملت فلسطین حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: امروز بیشترین میزان سوخت از ترکیه برای اسرائیل تأمین می‌شود که از مصداق‌های جهان امروز در زمینه قارون های مادی است که ارتباط با اسرائیل را بر حمایت از مردم فلسطین ترجیح می‌دهند.

وی با اشاره به صلح امام حسن مجتبی (ع) با معاویه تصریح کرد: مردم عصر امام حسن (ع) زمانی که ذلت زندگی دنیوی را بر نبرد با معاویه ترجیح دادند، امام حسن (ع) را مجبور به صلح با معاویه کردند.

حجت الاسلام رفیعی تاکید کرد: سامری‌های امروز جهان اسلام هم یکی دیگر از عوامل سازش با صهیونیست است که ترویج کننده سیاست نفاق برای جلوگیری از نبرد و مبارزه و سکوت در برابر جنایات اسرائیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: چرا در حوزه‌های مختلف به بهانه مصلحت و آرامش، شور مبارزه و نبرد با اسرائیل در کشور ایجاد نمی‌شود.

وی تصریح کرد: روحیه نبرد با دشمن جوانان ما را از آلوده شدن به هر گونه آسیب اجتماعی نجات می‌دهد.

به گفته در کنار جلسات برای محکوم کردن جنایات صهیونیست باید در عمل هم در این زمینه اقدام کنیم و در این راستا نباید مسئولان ما از قارون‌ها و سامری‌ها عصر حاضر انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه در کنار داعشی های تکفیری، یک سری شیعه تکفیری هم داریم که خواستار جنگ و نبرد با دشمن صهیونیستی نیستند، گفت: در روایات آمده که در آخرالزمان قومی می‌آیند که جهان اسلام را نجات می‌دهند و امروز ما باید ببینیم که در کجای این موضوع قرار داریم.

در ادامه این مراسم که گروه‌های مختلف مردم بعد از به جا آوردن نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد امام حسین (ع) بیرجند حضور داشتند، با مشت‌های گره کرده در حالی که شعار می‌دادند از خداوند متعال خواستار نابودی هر چه سریع‌تر اسرائیل شدند.

یا ایها مسلمون غزه شده قرق خون، آزادی فلسطین مرهون اتحاد است، بیت المقدس صحنه قیام است

مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس، شعار هر بسیجی، نظامی، روحانی کودکان و بانوان مرگ بر آمریکا از جمله شعارهای بود که مردم روزه دار بیرجند از پیرو جوان گرفته تا زن و مرد با مشت‌های گره کرده در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان و در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین سر دادند و آمادگی خود را برای حضور در فلسطین برای حمایت از آنها و مبارزه با صهیونیست اعلام کردند.

کد خبر 6063089

دیگر خبرها

  • سید‌الساجدین از زاویه روایت سید‌مهدی شجاعی + فیلم
  • قصه گویی، دریچه‌ای به سوی دنیای خلاقیت / ضرورت بازآفرینی متون کهن به زبان امروزی
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • فلسطین مسئله اول جهان اسلام است
  • قارون‌ها و سامری‌های جهان امروز مانع از پیروزی مردم فلسطین هستند
  • موضوع اول جهان اسلام، فلسطین است
  • خطر جنگ شناختی مهم‌ترین درس امام حسن(ع) برای امروز ما
  • خطر جنگ شناختی مهم‌ترین درس امام حسن (ع) برای امروز ما