Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید جواد حسینی ضمن بازدید از چگونگی برگزاری کلاس‌های درس کودکان استثنایی و گفت و گو با کادر مدرسه نرجس اظهار داشت:  این دوره ها در خصوص کتب جدید تالیف شده، آموزش تولید محتوای الکترونیکی، آموزش خانواده، زبان اشاره و خط بریل، سند تحول بنیادین و شیوه‌های نوین تدریس است که از هفته آینده آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در مورد مدارس نابینایان اظهارداشت: در سطح کشور ۲۳ مدرسه ویژه نابینایان وجود دارد که ۲ هزار ۳۰۰ دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند و چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز نابینای دیگر در مدارس تلفیقی فراگیر مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال امتحانات برای دو پایه تحصیلی نهایی می‌شود

رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره تدابیر اندیشیده شده برای سلامت امتحانات بیان کرد: مصوبه کاهش ضریب تاثیر کنکور در دو مجلس تصویب شد و در دو دولت ابلاغ شد، اما عملی نشد در حالی که در سال ۱۴۰۲ عملی شد، امروز موضوع کیفیت آموزش بر روی میز رئیس‌جمهور است؛ در ۴۰ نفر برتر کنکور تعداد قابل توجهی از مناطق محروم بودند. 

او گفت: حتی یک مورد از شایعات لو رفتن سوالات صحت نداشت، اولیاء باید بدانند علت این اتفاق شکوفایی استعداد دانش آموزان است و اگر سوالی لو برود در ابتدا ما اعلام خواهیم کرد. توانایی‌ها و نرم افزار‌های ما پیشرفته‌تر شده است؛ سوالات ۱۵ دقیقه بعد از آزمون منتشر شد و شایعه لو رفتن سوالات کذب است. 

صحرایی افزود: تربیت معلم از اولویت‌های درجه ۱ است، مصوبه کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته اتفاق افتاد؛ اولین نتیجه این مصوبه کشف معلم و اصلاح نظام آموزشی است، سال گذشته ۲۵ درصد از ظرفیت بالاتر رفت و امسال نیز به همین شکل ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت. 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ تاریخی‌ترین تاریخ جذب معلم با کیفیت مطلوب بود، ۵۰ هزار معلم از استخدامات و ۲۵ هزار معلم از فرهنگیان آمد. 

او ادامه داد: موضوع کتاب از روز نخست با ۸۰ درصد یارانه تحویل مردم داده می‌شود، تحول در تربیت معلم و نظام آموزشی و سنجش و این قبیل موارد باید اتفاق افتد؛ کتب اول ابتدایی امسال جدید خواهد بود اثر محسوس‌تر تغییر کتب در ۱۴۰۳ دیده خواهد شد. 

صحرایی درباره سند تحول بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سندی بسیار وسیع و دقیق است، اما صدور سند به دلیل صدور یک سند خارجی دیگر مقداری تضعیف شد، اما ۷ پروژه ملی برای اجرای سند تصویب شد؛ نقشه راه سند نوشته و نگاشت رسانه‌ای سند در حال انجام است، امروز این سند برای دولت مهم است و باید در نظر داشت سند در تمامی جوانب باید پیش برود. 

او درباره افزایش وضعیت کیفی مدارس دولتی گفت: بسیاری از مدارس دولتی قله‌های تربیتی فراوانی را نمایش می‌دهند؛ نیمی از معلمان با سابقه و همچنین معلمان تازه استخدام شده به مدارس دولتی معرفی می‌شوند امسال معلمان توسط دانش‌آموزان ارزیابی می‌شوند؛ ارتقاء آموزش و افزایش کیفیت مدارس دولتی امسال در روند کار قرار دارند. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: سمپاد از جمله مدارس دولتی است، اما جدای از سمپاد تنوع مدارس دولتی باید کاهش پیدا کند، تعداد قابل توجهی از مدارس احیا شدند که حمایت رئیس جمهور و همت خیرین ارکان اصلی آن است. 

او افزود: خیرین در سال گذشته بیش از ۲ برابر تعهد خود پای کار آمدند؛ یکی از کار‌های مهم امسال ساخت ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس است، ما طبق آمایشی که در سند ذکر شده مدرسه خواهیم ساخت؛ این نکته نیز باید ذکر شود که خلاف گذشته که امروزه دانش آموزان با معدل بالای ۱۹ وارد هنرستان‌ها می‌شوند. 

او درباره طرح شناسایی دانش آموزان باز مانده از تحصیل گفت: در تمام دنیا در دوره کرونا بسیاری از تحصیل بازماندند ۹۱۱ هزار نفر شناسایی شدند که برخی عوامل فوتی و مهاجرت و معلولیت بود، اما عده‌ای نیز به دلایل اقتصادی و این چنینی از تحصیل جا مانده بودند که مدارسی برای مناطق به‌طور شبانه روزی راه اندازی شد و حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار نفر به تحصیل باز گردانده شدند. 

صحرایی گفت: در دو سال این دولت ما ۳۰ مدال طلا آوردیم در سال ۲۰۲۲ ما تاریخی عمل کردیم و حدود ۱۹ تا ۲۰ مدال طلا آوردیم این درحالی بود که برخی کشور‌ها مانند چین در این آزمون حتی شرکت نکرده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • امسال امتحانات برای دو پایه تحصیلی نهایی می‌شود