Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "آیت محمدولی"گفت: درحال حاضر تعداد اندکی از اعضای اتحادیه ازبیمه نامه آتش سوزی و سرقت استفاده می کنند ولی بیمه نامه ای که مختص طلا و جواهرات باشد وجود ندارد زیرا اینکه این بیمه نامه باید برچه اساس و پایه و قیمتی انجام شود مشخص نیست.

وی، افزود: اگر شخصی بخواهد 100 گرم طلای خود را با قیمت 1 میلیون تومان بیمه کند واگر چند ماه بعد مشکلی برای آن مقدار طلا پیش بیاید، قیمت طلا تغییر یافته و بیمه خسارت را بر چه مبنایی پرداخت خواهد کرد، به دلیل همین نوسانات شدید قیمت است که همچین بیمه نامه ای تاکنون تعریف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد که برای تعریف چنین بیمه نامه ای اتحادیه باید با  مدیران صنعت بیمه نشستی بگذارد، اگر بیمه نامه ای تعریف شودکه منافع کلی صنعت در آن لحاظ شود حتما از سوی اعضای اتحادیه استقبال خواهد شد.

محمد ولی اذعان داشت: درهرحال با توجه به شرایط کنونی باید دید که صنعت بیمه چه نوع بیمه نامه ای را معرفی می کند.

وی توضیح داد که نحوه برخورد شرکت های بیمه ای در هنگام پرداخت خسارت مهم است اگر شرکت بیمه ای خسارت را به قیمت روز وقوع خسارت محاسبه کرده و بپردازد مورد استقبال اعضای اتحادیه قرار خواهد گرفت اما اگر خسارت بر اساس قیمت روز انعقاد قرارداد محاسبه شود هیچ کسی استقبال نخواهد کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهارکرد: استقبال طلافروشان از بیمه نامه طلا و جواهر به نوع برخورد صنعت بیمه با نوسان قیمت طلا بستگی دارد.

تعداد اعضای اتحادیه طلا و جواهر رتهران در حال حاضر، حدود 2800 عضو دارای پروانه و 2800 عضو بدون پروانه است.

گفته می شود که در کل حدود 7 هزار واحد صنفی طلاو جواهر درتهران فعال هستند.

پربیننده ترین نماد ۹بانک و موسسه اعتباری در تالار شیشه‌ای به رنگ سبز درآمد نماد ۹شرکت بیمه‌ای در بازار سرمایه سبزپوش شد ۷۰ درصد خودروهای موجود کشور بیمه بدنه دارند شناورهای صیادی خسارت جزئی و شکست ماشین‌آلات را بیمه نمی‌کنند بیمه مسئولیت کالا به صورت کم و بیش در کشور فروخته می‌شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمه بازار طلا بیمه نامه قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت اعضای اتحادیه بیمه نامه ای طلا و جواهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا در استراسبورگ که به صورت آنلاین پخش می‌شد به برآورد خسارات وارده به غزه در سایه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که حدود ۴۵ درصد از کل زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه ویران شده است، ۶۰ درصد از زیرساخت‌های باقی مانده آسیب دیده است و کل خسارت مادی بیش از ۹۰ میلیارد دلار است. 

وی گفت: ۹۰ میلیارد دلار بهای بازسازی زیرساخت‌های غزه خواهد بود. اینها تخمین‌هایی است که از ژانویه سال جاری انجام شده است و احتمالاً اکنون وضعیت حتی بدتر است. بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌ها آسیب دیده و ۴۵ درصد به طور کامل تخریب شده است.

بورل بار دیگر خواستار دسترسی کامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد وگفت اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد آتش بس را برقرار کند. وی همچنین موضع اتحادیه اروپا و گروه هفت مبنی بر اینکه اسرائیل نباید عملیات زمینی در رفح انجام دهد را تکرار کرد.

اوضاع در خاورمیانه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ با درگیری نیرو‌های حماس با اسرائیل وخیم شد. اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام و حمله به بخش و مناطق خاصی از لبنان و سوریه را آغاز کرد و پس از آن عملیات زمینی را در غزه آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • قیمت سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • قیمت طلا امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • قیمت طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳