Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@15:05:23 GMT

کلاهبردای میلیاردی با صندوق وام خانگی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۸۵۹۱

کلاهبردای میلیاردی با صندوق وام خانگی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از دستگیری زنی خبر داد که با راه اندازی صندوق وام خانگی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از 100 نفر کرده بود.

شهرام کرمی در تشریح این پرونده اظهار کرد: اخیرا در یکی از شهرهای شرقی استان پرونده کلاهبرداری زنی گزارش شد که با راه‌اندازی صندوق وام خانگی اقدام به اخذ وجوهی از تعدادی از مردم این شهر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این پرونده جمعا 100 شاکی دارد که حدود 20 میلیارد ریال در قالب صندوق وام خانگی به این زن کلاهبردار پول پرداخت کرده بودند.

دادستان کرمانشاه ادامه داد: این زن کلاهبردار که پس از دریافت وجوه از این افراد متواری شده بود با دستورات ویژه دستگاه قضایی و انجام کارهای اطلاعاتی ضابطین دستگاه قضایی سریعا شناسایی و دستگیر شد.

وی تاکید کرد: پرونده این کلاهبرداری در حال حاضر در دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بصورت ویژه درحال رسیدگی است.

کرمی در ادامه هشدار دارد: در یکی دو سال اخیر شرکت‌های هرمی در قالب صندوق محلات به هر عنوانی اعم از کارگزاری بورس، خرید سکه و یا سودهای غیرمتعارف مردم را برای سرمایه گذاری در این صندوق‌ها تشویق و وسوسه می‌کنند.

وی اضافه کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم، فریب چنین پیشنهادهای وسوسه انگیزی را نخورند و کاملا مراقب وعده‌های پوچ و خالی باشند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كلاهبرداري وام كرمانشاه دادستان کرمانشاه صندوق وام خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه املاک باشند

بابک مرادی با اشاره به نزدیک شدن ایام جابجایی مستاجران و داغ شدن بازار رهن و اجاره، گفت:در سنوات گذشته عمده قراردادها در دفاتر مشاور املاک ثبت می‌شد، اما اکنون با راه‌اندازی سامانه رایگان «خودنویس املاک» که مربوط به وزارت راه و شهرسازی است، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کار از دست بنگاه‌های مشاور املاک خارج شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه اگرچه برای رفاه حال مستاجران راه اندازی شده اما می‌تواند برخی مشکلات را ایجاد کند، افزود: برای ثبت قراردادها در این سامانه حتما باید ضریب امنیتی رعایت شود، در غیر این صورت ممکن است مواردی از کلاهبرداری و یا اجاره مال غیر رخ دهد که چون از مجاری بنگاه‌های معاملات املاک صورت نگرفته، امکان بررسی و پیگیری آن وجود ندارد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه خاطرنشان کرد: برخی افراد هستند که با سوءاستفاده و جعل مدارک، مال غیر را اجاره می‌دهند و ممکن است مستاجران امکان شناسایی این موارد را نداشته باشند و یا مدارک موجر را با دقت بررسی نکنند.

مرادی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در گذشته صرفاً دفاتر معاملات املاکی که دارای پروانه کسب بودند می‌توانستند برای قراردادها کد رهگیری معتبر صادر کنند، اما اکنون در سامانه خودنویس املاک، حتی مشاورین املاک غیرمجاز نیز امکان ثبت قراردادها را دارند و این امر نیز می‌تواند آسیب‌زا باشد.

وی از مستاجران خواست چنانچه قصد دارند در این سامانه قراردادی را ثبت کنند، حتماً این کار را از کانال دفاتر مشاور املاک دارای مجوز انجام دهند تا امکان پیگیری مشکلات احتمالی وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: در سنوات گذشته وقتی نرخ مصوبی مثلاً بین ۲۰ تا ۳۰ درصد برای افزایش بهای رهن و اجازه مصوب می‌شد، این امکان وجود داشت که از کانال مشاورین املاک بر میزان افزایش رقم اجاره‌ها نظارت شود، اما اکنون در قالب این سامانه چنین بستری فراهم نیست و امکان ثبت قرارداد با هر رقمی وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیاردی بخش خصوصی در بناهای تاریخی
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه املاک باشند
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد