Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پیشگیری را مهمترین عامل برای جلوگیری از ابتلای دانش آموزان و معلمان و کادر مدرسه دانست و گفت: همکاری انجمن اولیاء و مربیان در نظارت بر تامین مایحتاج و اقلام حفاظتی و بهداشتی در مدارس بسیار مهم است.

عبدالحسین روح الامینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی معاونان وزارت بهداشت در کمیسیون بهداشت حضور یافته و موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعا در این زمینه زحمت اصلی بر دوش کادر مدرسه و خانواده ها است که نکات لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی را به دانش آموزان یادآوری کنند. چون در شرایط فعلی پیشگیری مهمترین اصل است. هنوز درمان و واکسن مشخصی برای کرونا وجود ندارد. لذا خانواده ها و معلمان عهده دار این مسئولیت برای آموزش هستند. البته که نقش رسانه ها هم برای ارائه این آموزش ها مهم است.

وی ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان نیز در نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس و همچنین تامین مایحتاج و اقلام حفاظتی و بهداشتی در مدارس نقش اساسی دارد چون پروتکل های بهداشتی به خوبی نوشته و ابلاغ شده اما اجرای آن از هر چیزی مهمتر است. هیچ کسی دلسوزتر از خانواده ها و معلمان برای اجرای این پروتکل ها نیست.

نماینده تهران با اشاره به بازدیدش از چند مدرسه غرب تهران در زمان بازگشایی مدارس گفت: مدارس با همت اولیا و مربیان برای بازگشایی به خوبی آماده شده بودند. این کار سختی است اما تداوم آن بسیار مهم است. به خصوص برای محصلان سال های اول و دوم ابتدایی که تازه وارد آموزش شدند و باید رعایت پروتکل ها را سرلوحه کارشان قرار دهند. قطعا انرژی که خانواده ها و معلمان باید برای یادآوری و آموزش نکات بهداشتی به معلمان صرف کنند، بسیار بیشتر شده است. شرایط نشان می دهد که خانواده ها از تمامی تلاش شان برای آموزش فرزندان خود استفاده می کنند. لذا اینجا وظیفه وزارت آموزش و پرورش و مدیران آن وزارتخانه است که عقب نمانده و این روند را ادامه دهند.

روح الامینی بر لزوم تامین بودجه مدارس جهت تهیه اقلام بهداشتی تاکید کرد و افزود: باید بودجه لازم به مدارس داده شود تا آنها بتوانند مواد ضد عفونی کننده و اقلام بهداشتی را تامین کنند؛ نه اینکه خریداری کرده و بعد به آنها پول دهند. در اینجا هم بار اصلی بر دوش مربیان و انجمن اولیا و مربیان است.

وی در پایان اظهار کرد: باید تهدیدهای کرونا را به فرصت تبدیل کرد. سبک زندگی سازگار با کرونا شده و از آن برای ارتقای آموزش غیر حضوری و ارتقای دانش سلامت و کیفیت آموزش بهره گرفت. باید زندگی بعد از کرونا را جدی تر بگیریم که شاید باعث تحولاتی در جامعه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس آموزش و پرورش رعایت پروتکل های بهداشتی بهداشتی در مدارس رعایت پروتکل ها اولیا و مربیان انجمن اولیا خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۸۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد

 کودکستان‌ها در فرآیند آموزش و پرورش به عنوان زیربنای نظام تعلیم و تربیت محسوب می شوند و باید در راستای سند تحول و توسعه کمی و کیفی این دوره مهم، گام های اساسی برداشته شود.

در همین راستا همتی‌فر، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها، ما به موسسان آموزش‌های لازم را داده‌ایم و در انتهای آموزش گواهی صلاحیت مقدماتی را برای آن‌ها صادر کرده‌ایم.

وی افزود: همه مؤسسان باید گواهی صلاحیت را دریافت کنند. در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار متقاضی تأسیس کودکستان جدید در سراسر کشور داریم.

او با بیان این که دوره توانمندسازی برای مربیان کودکستان‌ها در حال طراحی است؛ افزود: دوره تربیت مربی ارشد، حلقه میانی آموزش مربیان رشته تخصصی آغاز شده است که دوره اول آن در ۸ استان برگزار شده و در بقیه استان نیز برگزار می‌شود.

گفتنی است که توانمندسازی نیروی انسانی از اولویت‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود. آموزش فشرده و کیفی تمام نیروهای کودکستان از جمله مهمترین رویکردهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در کشورمان است.

گفتنی است که حضور در دوره‌های آموزشی اجباری و ضروری خواهد بود. شخصی که می‌خواهد در یک مرکز تربیتی خدمت کند باید دارای گواهینامه‌های لازم که در اساسنامه اشاره شده است، باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • آموزش عامل شکل‌گیری روان است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است