Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت آموزش و پرورش با توجه به ضرورت تسریع در اجرایی نمودن مفاد آئین نامه اجرایی تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران سوادآموزی، متن اصلاحیه آئین نامه اجرایی تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران سوادآموزی را به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت ارائه نمود.

وزارت آموزش و پرورش با توجه به ضرورت تسریع در اجرایی نمودن مفاد آئین نامه اجرایی تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران سوادآموزی، متن اصلاحیه آئین نامه اجرایی تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران سوادآموزی را به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت ارائه نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، بر اساس قانون تفسیر قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی، مشمولان قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش که با این وزارت همکاری داشته و حقوق خود را از سرانه مدارس و مشارکت‌های مردمی (ساز و کار مدیر مدرسه، انجمن اولیا و مربیان، کارفرما، مؤسس یا شرکت‌های طرف قرارداد با آموزش و پرورش) دریافت کرده‌اند از جمله نیروهای خرید خدمات آموزشی، حق التدریسی غیرمستمر و پیش دبستانی که قبل از سال ۱۳۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند و هم چنین، آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی در قانون فوق، شامل استخدام می‌شوند.

هم چنین، طبق قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، نحوه آموزش در دانشگاه فرهنگیان و پذیرش، بر اساس آئین نامه اجرایی تعیین می‌شود که حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون از سوی وزارت فوق و سازمان اداری و استخدامی کشور با نظارت دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تهیه شده و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، تعیین می‌شود.

بر این اساس وزارت آموزش و پرورش با عنایت به اهمیت موضوع و ضرورت اقدام به موقع برای اجرای مفاد آئین نامه اجرایی تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران سوادآموزی، در راستای شناسایی، جذب و آموزش افراد مشمول، متن اصلاحیه آئین نامه اجرایی مربوطه را جهت تصویب در هیئت وزیران ارائه نموده است.

کد خبر 444188

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزرات آموزش و پرورش استخدام معلمان نهضت سوادآموزي معلمان حق التدریس مدارس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزارت آموزش و پرورش حق التدریسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟

️رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام ابلاغ آئین‌نامه جدید مدارس غیردولتی گفت: طبق این آئین‌نامه تکلیف رتبه‌بندی مدارس، شهریه دریافتی، ساعات تدریس معلمان، پوشش بیمه‌ای و نحوه برخورد با مدارسی که شهریه اضافی دریافت می‌کنند، مشخص شده است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیئت امنایی اظهار کرد: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آئین‌نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند، مشخص شده است.

وی افزود: مدارسی که بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آنها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با استناد به آئین‌نامه جدید از کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و افزایش حقوق آنها خبر داد و تصریح کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم شوند.

محمودزاده گفت: حقوق این دسته از معلمان نزدیک نصف نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در آئین‌نامه مذکور بحث رتبه‌بندی مدارس برای ثبت‌نام و تعیین شهریه مشخص شده است، خاطرنشان کرد: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلوهای خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد، همچنین لازم است بدانیم رتبه هر مدرسه در تعیین شهریه آن مدرسه اثرگذار است.

کد خبر 746537

دیگر خبرها

  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد
  • نتایج آزمون استخدامی معلمان منتشر شد | جزئیات مراحل چهارگانه بررسی مدارک، معاینه پزشکی، ارزیابی تکمیلی و گزینش | اعلام مدارک مورد نیاز
  • خبر خوب برای معلمان مدارس غیردولتی ؛ ساعت کاری کم با حقوق زیاد
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان
  • تعیین تکلیف دستمزد معلمان حق‌التدریس