Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی، تا پایان هفته جاری تغییرات جوی و دمایی چندان محسوسی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش ابر پدیده غالب در شمال استان است، بیان کرد: در پایان هفته جاری در مناطق جنوبی استان سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت و پیش بینی می‌شود سرعت باد در این مناطق به ۶۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته با کاهش ۲ درجه ای بین ۱۱ و ۳۰درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و شهرستان پلدشت با ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و شهرستان چالدران با هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهرهای استان بودند.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه سازمان هواشناسی آذربایجان غربی ارومیه سازمان هواشناسی اخبار کنکور آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۹۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد جواد ترابیان، کارشناس اداره کل هواشناسی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه صبح امروز حداقل دمای ۱۴ درجه سانتیگراد را ثبت کرده ایم و انتظار داریم حداکثر دمای امروز به ۲۵ درجه سانتیگراد برسد گفت: برای فردا پنجشنبه انتظار حداقل و حداکثر دمای ۱۳ و ۲۷ درجه را داریم.

وی بیان داشت: با ادامه روند افزایشی، دمای هوای قم در روز جمعه ۷ اردیبهشت به ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

ترابیان گفت: هوای قم امروز قمستی ابری همراه با وزش باد است اما به تدریج از میزان ابرناکی آسمان کاسته خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی قم افزود: آسمان قم روز پنجشنبه صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: انتظار داریم از اواسط هفته آینده با ورود سامانه جدید به کشور و قم شاهد افزایش ابر و بارش‌های احتمالی در استان باشیم.

دیگر خبرها

  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • تداوم بارش‌ها و رگبارهای بهاری در یزد تا فردا
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • هماهنگی عملیات حج تمتع ایستگاه «هما» در آذربایجان غربی
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • رگبارهای موقتی باران و رعد وبرق در آذربایجان غربی