Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@07:59:52 GMT

اهانت نشریه فرانسوی انتقام رسانه ای از مسلمانان است

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۹۴۷۴

اهانت نشریه فرانسوی انتقام رسانه ای از مسلمانان است

حجت الاسلام اجرایی، اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو را نوعی انتقام رسانه ای از مسلمانان دانست و گفت: چندین بار این اهانت ها صورت گرفته و این اقدامات انتقام جویانه ی رسانه ای علیه مسلمانان ضعف آنان را نشان میدهد

حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: پیروزی های مختلف جبهه مقاومت و اسلام انقلابی در سال های اخیر باعث شده که دشمنان اسلام کینه  خود را نه در میدان مبارزه بلکه با شکلی ظالمانه از راه های دیگر همچون رسانه ، ادبیات و هنر نشان دهند که به نوعی انتقام گیری از اسلام ناب محمدی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به تاریخ انتشار اولین کاریکاتور توهین آمیز و مصادف بودن آن با شکست صهیونست ها در لبنان خاطر نشانکرد: زمانانتشار و بازنشر این کاریکاتور ها در سال ۲۰۰۵ میلادی یک ماه بعد از شکست در جنگ ۳۳ روزه صهیونست ها در لبنان بود . 

 

امام جمعه شهرستان هرسین دلیل دوم این اهانت هارا انحراف افکار عمومی جهان دانست و بیان کرد: به دلیل امواج روبه گسترش اعتراضات دامنه دار علیه تبعیض نژادی ، بی عدالتی و فساد های فراگیر در این کشور ها قصد دارند افکار عمومی را منحرف کنند، فرانسه چندین ماه است که شنبه های اعتراض آمیز را سپری میکند . هدف از اهانت به مقدسات مسلمانان برانگیختن مسلمانان ساکن این کشور ها بوده تا اعتراضات جدی و اصیل مردم تحت شعاع قرار بگیرد.

 

وی تصریح کرد:ممکن است در واکنش به این حوادث چند نفر از عوامل تکفیری هم تحریک شده باشند و دست به اقدامات خشونت بار زده تا افکار عمومی غرب متوجه این اقدامات شود مخصوصا این که آمریکا و اروپا و صهیونیست ها گرفتار تابستان داغ و مشکلات داخلی و خارجی هستند .

 


حجت الاسلام اجرایی  با بیان اینکه سنجش میزان غیرت دینی مسلمان ها در جهان مخصوصا در اروپا از عوامل دیگر این اهانت است افزود: قبح شکنی و عادی سازی و بی تفاوت کردن مردم  نسبت به این اقدامات خبیثانه ، غیرت زدایی و تقویت بی توجهی به این اهانت ها در دستور کار استکبار رسانه ای قرار دارد .

 

وی تصریح کرد: واکنش نداشتن هوشمندانه متناسب با این اتفاق این نگرانی را به وجود می اورد که تکرار این اقدامات خبیثانه را در پی داشته باشد  و جهان اسلام بی تفاوت شود بنابراین در این شرایط لازم است کمپین ها و پویش هایی راه اندازی شود ، اعتراضات هدفمند و سراسری و قاطع که همه ی جهان اسلام ائمه ی جمعه ، نخبگان ، علما همه باید واکنش نشان دهند تا دشمن در این زمینه اجازه ی فکر تکرار این گونه اهانت ها را به خود ندهد .

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: اولین کاریکاتور توهین آمیز به واسطه یک نشریه دانمارکی بود بعد از فاصله ی کمی نشریه ی فرانسوی این اقدام توهین آمیز را انجام داد که منجر به اعتراضات و خشم مردم شد و در نهاریت به دفتر نشریه حمله کرده و ۱۷ نفر کشته شد .

 

وی افزود: دادگاهی برای رسیدگی به حادثه ی  حمله به دفتر نشریه تشکیل شد و مجدد نشریه فرانسوی اقدام به انتشار کاریکاتور توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر(ص ) کرد که اعتراضات مسلمانان را برانگیخت .

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: محکومیت اهانت به پیامبر اهانت شارلی ابدو اهانت به پیامبر ص دشمنان اسلام توهین آمیز اهانت ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه شهرک‌نشین صهیونیست که قصد اهانت به پرچم فلسطین را داشت

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، نشان می‌دهد که یکی از شهرک‌نشینان صهیونیست به سمت پرچم فلسطین که در روستای المغیر در نزدیکی شهرک «کوخاف هاشر» برافراشته شده، نزدیک می‌شود و به محض این که به پرچم لگد می‌زند، بمب دست‌ساز منفجر شده و وی را مجروح می‌سازد.

روستای المغیر در روزهای گذشته بارها در معرض حملات خشونت‌بار شهرک‌نشینان قرار داشته است به گونه‌ای که مهاجمان ده‌ها منزل و اتومبیل در این شهرک را به آتش کشیده و به ساکنان آن تیراندازی کردند. اقدامی که موجب شهید و مجروح شدن ده‌ها تن از جوانان این منطقه شد.

https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000632/nf00632548-1.mp4

ویدئوی منتشر شده، ذهن‌ها را به سمت «کمین پرچم» می‌برد که برای نخستین بار در سال 2018 توسط تیپ‌های «ناصر صلاح الدین» در نزدیکی مرزی جنوب نوار غزه انجام شد.

این گروه از مبارزان فلسطینی در فوریه 2018 ویدئویی از عملیات کمین پرچم منتشر کردند که براساس گزارش‌های رسمی اسرائیلی در اثر آن 4 سرباز اسرائیلی مجروح شدند و حال دو نفر از آنها وخیم بود.

 

دیگر خبرها

  • اوسمار: اهانت‌ها تبدیل‌ به حمایت شده است؛ آلیسون‌ بکر را من کشف کردم
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام
  • کاپیتان آبی ها: قصد اهانت نداشتم ؛ از جریمه ۳۰۰ میلیونی جا خوردم!
  • حسین حسینی: نمی‌خواستم به حکم کمیته انضباطی اهانت کنم!
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند
  • تاسیس«ائتلاف مساجد، جمعیت‌ها و رهبران مسلمان اروپا» در فرانسه
  • تنبیه شهرک‌نشین صهیونیست که قصد اهانت به پرچم فلسطین را داشت
  • اتحاد کشورهای اسلامی سبب پیروزی امت اسلامی بر رژیم صهیونیستی است