Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ایمان جمالی بیان داشت: بخش کشاورزی همواره با مشکلات عدیده ای روبرو بوده است اما در برهه کنونی مهم ترین مشکل کشاورزان عدم ثبات در بحث اقتصاد کلان است که همواره این بخش را با نوسانات شدیدی روبرو ساخته است.

جمالی در حاشیه دیدار مدیر سازمان تعاون روستایی استان هرمزگان با ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس، اظهار داشت: دستیابی به بازارهای هدف مستلزم رعایت استانداردهای منطبق با نیازهای آن کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بهترین راه حل برای به حداقل رسیدن مشکلات بخش کشاورزی را استفاده از راه حل های میان مدت عنوان کرد و افزود: تشکیل کنسرسیوم صادراتی برای محصولات کشاورزی بهترین راه حل موجود است که مذاکرات برای تحقق آن در حال انجام است.

جمالی ادامه داد: حضور موفق در حوزه صادرات محصولات کشاورزی منوط به تشکیل کنسرسیوم و در نهایت هلدینگ های تجاری در هرمزگان است.

وی عدم توجه به برندسازی، بسته بندی و سایز بندی محصولات کشاورزی از مشکلات و موانع مهم در بخش صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد و بیان داشت: علی رغم پیگیری های مکرر فعالان اقتصادی هنوز در این زمینه قوانین مشخصی وجود ندارد.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بندرعباس تقویت بازار داخلی را یکی از راه های حل های میان مدت برای به حداقل رساندن مشکلات فروش محصولات کشاورزی و حذف واسطه ها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته است و چرا نباید در بسته های حمایتی از محصولات کشاورزی استفاده شود که سازمان تعاون روستایی می تواند با ظرفیت هایی که در خود دارد جای خالی محصولات کشاورزی را در بسیاری از بخش های داخلی استان پر نماید.

جمالی تصریح کرد: موفقیت در بازارهای هدف صادراتی از جمله فرصت ویژه صادرات با کشور عضو اوراسیا منوط به ساماندهی صادرکنندگان در چهارچوب هلدینگ و کنسرسیوم است.

نائب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بندرعباس نیز در ادامه این نشست بیان داشت: مشکلات اصلی کشاورزان ما بعد از به دست آمدن محصولاتشان پدیدار می شود چرا که محصولات بدون الگو و برنامه خاصی کشت می شوند.

فرحناز علوی بیان داشت: هیچ برنامه و الگوی خاصی و یا عامل بازدارنده ای برای بخش کشاورزی وجود ندارد و کشاورز بدون هیچ برنامه ای صرفاً کشت خود را انجام می دهد که هیچ تناسبی با نیاز بازار نداشته و اینگونه است که کشاورز به واسطه دلال ها و فراوانی محصول دچار ضرر و زیان و نهایتاً بدهی می شوند.

کد خبر 5023667

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی بندرعباس صادرات محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی هرمزگان صنعت معدن و تجارت هرمزگان ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس بوشهر آمار کرونا محرم 99 شهرکرد گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی توهین به پیامبر کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم شیوع کرونا مجلس شورای اسلامی محصولات کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اکبر فتحی اظهار کرد: بیشترین صادرات محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی به ترتیب عراق، امارات متحده، پاکستان، روسیه، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان بوده است.

وی ادامه داد: آمار مربوط به صادرات نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ صادرات محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی عملکرد خوبی داشته است به طوری که صادرات محصولات کشاورزی استان از نظر ارزش نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۴ درصد افزایش دارد.

فتحی افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات محصولات کشاورزی به ۳۴۵ هزار تن رسیده که ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یادآور شد: خشکبار، شیرینی جات، شکلات، فرآورده‌های غلات، صنایع تبدیلی، گل و گیاه دارویی، محصولات حیوانی، محصولات لبنی و میوه و تره بار از بیشترین محصولات و فرآورده‌های کشاورزی صادر شده از آذربایجان شرقی در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: قابلیت صادرات انواع تولیدات به سایر کشور‌ها در بخش باغبانی آذربایجان شرقی بسیار بالا است به نحوی که استان در محصولات باغی همچون کشمش و سیب درختی به دلیل کیفیت بالا جزو صادرکنندگان صاحب جایگاه در بازار‌های جهانی است و قیمت محصولات باغی همچون سیب نسبت به رقبا حدود ۲۰ درصد بالاتر است و بررسی‌ها حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد محصولات باغی استان فرصت صادراتی دارند.

به گفته فتحی سهم صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی از کشور از نظر ارزشی ۷.۵ درصد و سهم صادرات محصولات کشاورزی استان از کشور از نظر وزنی ۳.۹ درصد است. ارزآوری هرکیلو محصول صادراتی بخش کشاورزی استان به طور متوسط یک دلار است.

 

دیگر خبرها

  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • ۳۳ روستا در هرمزگان با مشکلات قطعی برق و آب روبرو هستند
  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • تلاش برای رفع مشکلات قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان ادامه دارد
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • بررسی مشکلات پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد
  • بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید