Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@01:40:14 GMT

بار کسری بودجه دولت بر دوش مردم و طبقات پایین جامعه

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۰۳۹۳

بار کسری بودجه دولت بر دوش مردم و طبقات پایین جامعه

به علت اینکه صرفا دولت قصد داشت قسمتی از کسری بودجه خود را از طریق عرضه و واگذاری سهام شرکت های دولتی در بورس جبران کند به نقش سرمایه داران خرد و سهامداران حقیقی توجهی نشد و مردم و طبقات پایین جامعه بار کسری بودجه دولت را به دوش می کشند که این واقعا کم لطفی است.

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پول نیوز درباره ویژگی ها و الزامات بودجه عنوان کرد: در بودجه 1400 یکی از اصولی که حتما باید مدنظر قرار گیرد نگاه واقع بینانه به برآورد منابع مالی این بودجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: ما بودجه سال 99 را که توسط سازمان برنامه و بودجه و هیئت دولت به تصویب رسیده است در سال گذشته باید به صورت دقیق روند منابع برای تامین بودجه درست پیش بینی می شد از بحث روند فروش نفت تا منابع مالی فروش نفت در کشورها و بانک های خارجی و سایر منابع دیگر باید به گونه ای تدوین می شد که بعد از تصویب بودجه در همین ابتدای سال 99 آقایان به مجلس مراجعه نکنند که ما کسری بودجه قطعی داریم.

ارکانی در ادامه عنوان کرد: این اغماض و کوتاهی در وهله اول برمی گردد به عملکرد افرادی که بودجه را تدوین کرده و به مجلس ارائه دادند و ما در خواست اکید به نوبخت داریم که بودجه سال 1400 رو از همین الان واقع بینانه پیش بینی کنند که بعد از تصویب و ابلاغ شاهد این نباشیم که در همان ابتدای سال 1400 دوباره کسری بودجه قطعی زده شود.

وی با اشاره به اینکه ما باید برای منابع مالی و درآمدهای دولت در بودجه منابع پایدار جدیدی پیش بینی کنیم بیان کرد: همانگونه که بحث قطع وابستگی بودجه از نفت یک تکلیف است که  توسط همه ارکان نظام به خصوص مقام معظم رهبری نیز تاکید شده که دولت حداقل باید چندین سال قبل و به ویژه برای سال 1400 این پیش بینی را بکند که ما روز به روز باید قطع وابستگی مان درباره نفت بیشتر شود و از طرف دیگر برای تامین این منابع مالی بودجه باید راه های کسب در آمد پایدار را پیش بینی کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان مطرح کرد: متاسفانه یکی از اتفاقاتی که این روزها با آن دست و پنجه نرم میکنیم عدم مدیریت صحیح در بحث واگذاری سهام شرکت های دولتی از طریق بازار سرمایه است و به علت اینکه صرفا نگاه دولت این بود که قسمتی از کسری بودجه خود را از طریق عرضه و واگذاری سهام شرکت های دولتی در بورس جبران کند به نقش سرمایه داران خرد و سهامداران حقیقی توجهی نشد و مردم و طبقات پایین جامعه بار کسری بودجه دولت را بو دوش می کشند که این واقعا کم لطفی است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: برنامه و بودجه اغماض مجلس کسری فروش کسری بودجه منابع مالی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرهاد بشارتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره رویداد ملی جایزه جوانی جمعیت عنوان کرد: در سال‌های اخیر جمعیت به سمت میانسالی سوق پیدا کرده است و این شاید از جهتی خوب باشد، اما منفی هم محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم فرزندآوری در ذهنشان سخت شده و به نوعی ایده آل گرا شده‌اند، گفت: کاهش جمعیت نسل جوان در بلندمدت اثرات منفی خود را می‌گذارد. شرایط باید به گونه‌ای باشد که اذهان نسبت به فرزندآوری سهل گیر‌تر شوند. بشارتی در ادامه افزود: مردم نسبت به فرزندآوری باید خوش بین شوند چرا که جامعه اگر به سمت کهنسالی سوق پیدا کند، آسیب‌هایش زیاد است. جامعه جوان پویا است و آینده کشور را می‌تواند بسازد، وگرنه در آینده باید به فکر این باشیم که چه کسانی و چطور از سالمندان نگهداری کند و چه کسانی به فکر ساختن مملکت باشند.

این هنرمند شناخته شده اظهار داشت: الان مدتی است که در آثار تلویزیونی شاهد انعکاس توجه به فرزندآوری هستیم منتها فقط با تبلیغات کار پیش نمی‌رود، اثرش باید در جامعه دیده شود و در کنارش تبلیغات هم صورت بگیرد. هنرمند هم دراین زمینه نقش موثری دارد. وی با اشاره به سیاست‌های تشویقی دولت برای جوانی جمعیت گفت: اینها باید عملی شود، هنوز اول سال هستیم و گرانی اجناس، کرایه خانه‌ها، ماشین و احتیاجات مردم سر به فلک کشیده دراین زمینه باید خیلی مراقبت شود تا مردم بتوانند به فرزندآوری فکر کنند. دولت می‌بایست تمهیدات عملی را جلوی پای خانواده‌ها بگذارد

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند