Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@15:43:02 GMT

سند ۲۰۳۰ چطور روزنه نفوذ در آموزش و پرورش است؟!

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۰۵۳۲

سند ۲۰۳۰ چطور روزنه نفوذ در آموزش و پرورش است؟!

عضو هیئت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با طرح این سؤال که چرا اصرار به "نفوذ" در آموزش و پرورش کشورها وجود دارد، گفت: باید مراقب نفوذ باشیم که هدف نهایی آن غارت فرهنگی و هویتی ملت‌ها است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت‌الاسلام علی ذوعلم امروز در همایش علمی "چالش‌های سند 2030 برای ایران" که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: امروز نیاز به تبیین عمیق و علمی توطئه‌ها و ترفندهای دشمن برای نفوذ فرهنگی به جامعه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بیانات 11 شهریور رهبر انقلاب خطاب به مسئولان تعلیم و تربیت کشور بحثی مطرح شد که از نظر ریشه و ادبیات آن تفاوتی را مشاهده می‌کنیم و چرا اصرار به "نفوذ" در آموزش و پرورش کشورها وجود دارد.

عضو هیئت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: این نفوذ در جهت اشاعه سبک زندگی غربی است و جامعه علمی و فرهنگی باید نسبت به این نفوذ حساس باشد و مراقبت کند و هدف نهایی غارت فرهنگی، تمدنی و هویتی ملت‌ها است.

ذوعلم اضافه کرد: اگر در گذشته، عذری برای بخشی از روشنفکران ما بود که مجذوب غرب شوند، امروز دیگر دلیلی ندارد چون در تجربه قرن 20 روشن شد سیستم فرهنگ و تمدن غربی کارآمد و راهگشا برای دستیابی انسانها به اهداف متعالی نیست.

وی تصریح کرد: دومین سند توسعه هزاره سوم، خیلی آشکار به سلطه‌گری جهانی مشروعیت می‌بخشد و برای کشورهای سلطه‌گر حق مدیریت را در سطح جهان قائل می‌شود و نسخه ایرانی سند 2030 هم در کشور تهیه و رونمایی می‌شود که هوشیازی جامعه علمی و انقلابی آن را مورد نقد قرار داد و رهبر انقلاب هم موضع‌گیری صریح داشتند و اعتراض صریح توسط بخش بزرگی از جامعه علمی باعث شد این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی متوقف شود.

عضو هیئت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی متذکر شد: اندیشه این سند همان فلسفه اجتماعی غرب است و دفاع از این فلسفه در جامعه ما ریشه‌دار است و قبل از انقلاب هم مواجه بودیم که برخی می‌خواستند ایران با فرهنگ کهن را به عنوان دنباله‌رو غرب توجیه کنند.

ذوعلم ادامه داد: بعد از رحلت امام در دو حرکت فتنه‌آمیز در سال 77 و 87 را شاهد بودیم و تولید نسخه ایرانی سند 2020 هم با کارگردانی همین جریان انجام شد هر چند تدوین‌کنندگان آن گفتند خبر نداشتند و غفلت آنها را به این سمت برد!

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب تأکید دارند که باید بر روی مسئله "نفوذ" حساس بود و مراکز علمی باید حسگرهای خود را فعال و لایه‌های پنهان سند را شناسایی کنند؛ حساسیت مدیریتی و اجرایی هم باید داشته باشیم تا افرادی که اینگونه می‌اندیشیند و آن را عرضه نمی‌کنند و به‌گونه‌ای مزدورانه سعی می‌کنند آن را ترویج دهند باید شناسایی شود.

عضو هیئت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: جریان فکری و سیاسی 2030 ترفندهایی را به کار می‌برد از جمله جوسازی برای اقداماتی که آنقدر هم مهم نیست، تحریف حقایق، تخریب و فشار و لابیگری.

ذوعلم متذکر شد: سند 2030 مرده است اما نمی‌توان آن را رها کرد و باید حساسیت داشت اما این قبیل اسناد در جامعه ما پا نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۰۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود

حجت الاسلام والمسلمین معزی دیدار fh رئیس و مدیران سازمان داوطلبان به نقش حیاتی و پر اهمیت سازمان داوطلبان در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داوطلبانه برای خدمت به مردم در این مجموعه تاکید کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی ارائه آموزش فرهنگ داوطلبی را یکی از وظایف این سازمان برشمرد و تصریح کرد: با آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح باید روحیه خدمت‌رسانی در جامعه را ارتقاء دهیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این بخش با تأکید بر اهمیت بهره‌گیری از رسانه در معرفی فعالیت‌های داوطلبانه، تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ داوطلبانه باید بیش از پیش در مورد فرهنگ خدمت رسانی و معرفی آن به مردم تمرکز کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین معزی، سپس به ارائه نکاتی در خصوص برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های داوطلبی در پیشبرد اهداف جمعیت هلال‌احمر پرداخت و بر لزوم ارتباطات تنگاتنگ و مستمر درون سازمانی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی همچنین با ابراز خرسندی از این دیدار، به ارائه نکاتی مهم و ضروری در خصوص چگونگی جذب و نگهداشت داوطلبان در جمعیت هلال احمر پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب ارتباط مستمر با اقشار مختلف جامعه، تربیت، آموزش و تهیه بسته‌های فرهنگی برای جذب و نگهداشت آنان را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جدی نظام‌های سازمانی در ایران بروکراسی‌های غیرضروری است. وی تاکید کرد باید با پرهیز از این بروکراسی‌ها از ظرفیت داوطلبانه برای اجرای خلاقانه برنامه‌ها در جمعیت بهره گرفت.

وی همچنین گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان این سازمان را نیز مثبت ارزیابی کرد و از خدمات ارائه شده در ماه مبارک رمضان و عید نوروز قدردانی کرد.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر در پایان این دیدار ضمن آرزوی موفقیت، توجه ویژه به مسائل مربوط به این سازمان که متولی کمک در جامعه است را خواستار شد.

در ابتدای این دیدار وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاونین سازمان داوطلبان نیز به ارائه گزارش‌هایی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته سال گذشته و همچنین بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی ارائه خدمات روان‌تر به جامعه به منظور پیگیری از سوی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان