Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ۷۰۰ نفر از استادان ایرانی در نامه ای خطاب به اساتید و صاحب نظران دانشگاههای اروپا تاسف خود را از اهانت نشریه فرانسوی به شخصیت رسول الهی و محبوب جهان و اسلام ابراز کردند و خواستار ایستادگی اصحابِ معرفت و نظر در برابر «خشونت‌های نهادینه‌شده نسبت به دین و دینداری» به‌خصوص، نسبت به اسلام و مسلمانان و همچنین شکست سکوت و تذکر به سیاستمداران و ایجاد نهضت روشنگری در جامعه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش هایی از این نامه به شرح زیر است؛

جمعی از استادان و صاحب‌نظرانِ محترم دانشگاهی در اروپا

سلام علیکم 

با نهایت تاسف و تالم بار دیگر شاهد نمایش تروریسم فرهنگی نشریه ای فرانسوی در ترور شخصیت رسول الهی و محبوب جهان و اسلام؛ پیامبر رحمت حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) بودیم؛ عملی شنیع که دوباره پس از ۵ سال  تکرار شده است؛ 

تلخی و تأسّفِ عمیقِ ما که جمعی از استادانِ دانشگاه‌های ایران هستیم، موجب گردید که به تناسبِ مسئولیّت‌ها و تعهّدِ معرفتی و فکریِ خویش نسبت به واقعیّت‌های جهانی و غربی، به‌اجمال و گذرا، مسأله‌ها و دغدغه‌های مهمی را با شما عالیجنابان در میان بنهیم و بابِ گفتگو و تأمّل را در اکتشاف تجربه های  حقیقی و اخلاقی بگشاییم.

۱- بسیاری از شما فرهیختگان و محقّقان و دانشمندان علم و معرفت در دانشگاههای اروپا، به‌درستی می‌دانید که اسلام و مسلمانان، سرِ «ستیز» و «جنگ» و «نزاع» با مردمانِ  جهان و غرب  ندارند و صادقانه و صمیمانه، معتقد به «همزیستیِ مسالمت‌آمیز و انسانی» با  آنها هستند. «آتش‌افروزی» ، «جنگ‌طلبی» ،  «مردم‌کُشی» و «تروریسم»، سخت از آیینِ مقدّسِ اسلام و سیرۀ رسولِ اعظم - صلی‌الله‌علیه‌وآله‌سلّم -  به دور است؛ اسلام، همواره هوادارِ «استدلال»، «برهان» و «منطق» بوده و «سخن» را بر «جنگ»، «ادب» و «حرمت» را بر «هتاکی» و «توهین» ترجیح داده است.

با تاسف عمیق اما آنچه‌که در میانِ مردمانِ غربی از اسلام نشان داده می‌شود، «بازنمایی‌هایی صهیونیستی و معارف هالیودی  از اسلام» است که با حقیقت، نسبتِ «وارونه» دارد. آیت‌الله العظمی  خامنه‌ای  رهبر حکیم ما  در دو نامۀ مهم  خویش به جوانانِ  غربی، کوشید که آنها را از این «قفسِ ساختاری» و «حصارِ معرفتی» خارج سازد و آنها را به «مطالعاتِ مستقیم» و «مواجهاتِ بی‌واسطه»، تشویق نماید تا «حقیقتِ مظلوم»، بیش از این قربانیِ خیانت‌ها و خدعه‌های رسانه‌ای ساختارهای تبلیغیِ مسلّطِ صهیونیست‌ها در اروپا و آمریکا نشود. 

۲- عالیجنابان و دانشمندان مراکز علمی و دانشگاهی اروپا!  همکاران شما در ایران بزرگ از شما اهلِ معرفت و اندیشه نیز توقع دارند تا حقیقت را در معرکۀ این تروریسم فرهنگی و درّنده، «تنها» و «بی‌دفاع» نگذارید، به صحنه بیایید و دستِ یاری به‌سوی او دراز کنید. باید قاطعانه، «دروغ‌گویی» و «وارونه‌نمایی» و «تحریف‌گریِ» نهادینه‌شده در غرب را که شما گرامیان را از مرجعیت اجتماعی دور کرد  افشا نمود  و نقشه‌های جنگ افروزانه  صهیونیست‌ها  و همکاران افراطی و جنگ طلب آمریکایی شان  را نقشِ بر آب نمود.

۳- دوستان و همکارانِ ارجمند! شایسته است در این ‌باره نیز اندیشه کنید که چگونه می‌توان خشونت و سبعیّتِ جریان‌های تکفیری همچون داعش را به اسلام نسبت داد؟! ازیک‌سو باید پرسید آیا قرآنِ کریم و سنّتِ رسولِ اعظم - صلی‌الله‌علیه‌وآله‌سلّم - به چنین وحشی‌گری‌ها و بی‌رحمی‌هایی دلالت دارد و آنها را تجویز می‌کند؟! آیا به‌‎راستی، فقهِ وهابیّت و آل‌سعود و طالبان و القاعده و داعش، همان فقهِ اسلامِ نابِ محمّدی- صلی‌الله‌علیه‌وآله‌سلّم - است؟! آیا علمای راستینِ شیعه و سنّی، چنین برداشت‌ها و تفسیرهایی از اسلام را تأیید کرده‌ و آنها را مطابقِ اسلام شمرده‌اند؟!

شما  گرامیان به خوبی مطّلعید که گروه‌های تروریستی و صنایعی همانندِ داعش، ساختۀ دولتِ امریکا هستند و «لشکرسازی‌های اروپایی» ،  جبهه و توان‌شان را در بلاد شما و دیگر بلاد به خصوص  آسیای غربی  وسیع کرد! چگونه است که «فلسفۀ اجتماعیِ تمدّنِ غربی»، از شرافت و کرامتِ انسان و جانِ او سخن می‌گوید و در سخن  «تروریسم» را ناروا می‌شمارد، امّا در عمل، دستِ پیدا و پنهانِ دولت‌های غربی، صنعت  «گروه‌سازیِ تروریستی» را رهبری و حمایت  و از جوامعِ مختلفِ غربی برای آنها، «سربازگیری» می‌نماید؟!  عالیجنابان ! آیا گمان نمی برید همین «تناقض‌های بزرگ» و «دوگانگی‌های تلخ»، موجباتِ فروپاشی و انهدامِ فلسفۀ اجتماعیِ غرب را در روزگار ما فراهم آورده است؟  

آن‌که باید دربارۀ پیداییِ این گروه‌های تروریستی، پاسخگو باشد، نه اسلام است و نه مسلمانان، بلکه این دولت‌های غربی به‌خصوص امریکا و برخی سیاستمداران گوش به فرمانش در اروپا، و همچنین دولت‌های به‌ظاهر اسلامیِ همسو با آنها هستند که باید در جایگاهِ متّهم نشانده  و مؤاخذه شوند. فرصت را مغتنم شمرده و گلایه عمیق خود را از سکوت مجامع علمی و معرفتی اروپا در ترور سپهبد اسلام و ایران؛ قاسم سلیمانی از سوی دولت جنگ طلب آمریکا اعلام مینماییم، گو این  که جغرافیای  اروپا به  آن مرد بزرگ  بدهکاری های سنگینی  دارد زیرا  اگر تکاپوهای شبانه روزی ،  فرافرقه ای،  فرا نژادی و انسانی او نبود اکنون شهر ها ، خیابان ها و کوچه ها و مراکز علم و تحقیق تان به اسارت تروریسم کور داعش ؛ این ولیده ی پنتاگون و سیا در آمده  بود ؛    

۴- نیک می‌دانیم و می‌دانید که دورۀ تاریخی اخیرِ تمدّنِ غربی، با به‌حاشیه‌راندنِ «دین» و ستیز با دین و دیانت آغاز شد و در ظاهر پرطمطراق و پیشرفته شد؛ اکنون این مسیر، به تمامیّتِ خویش رسیده و دهه‌هاست که مصائب و چالش‌های ناشی از آن، سربرآورده و جامعۀ غربی را به سختی در بحران‌های معنایی و هویّتی فروبرده و انسانِ غربی را گرفتارِ اضطرار و سرگردانی و دغدغه‌های گزنده کرده است.

گو این که بدون‌شک، شما اصحابِ معرفت و نظر می‌توانید و شایسته است نهضتِ «بازگشت به دین» را رقم بزنید و در برابرِ «خشونت‌های نهادینه‌شده نسبت به دین و دینداری» - به‌خصوص، نسبت به اسلام و مسلمانان- بایستید و «منزلتِ دین» و «حرمتِ دیندارن» را به جایگاهِ اصلی‌اش بازگردانید و در این مسیر راستین ، نباید طراحی های صهیونیستی - آمریکایی  نظیر تروریسم فرهنگی شارلی ابدو این حق طلبی را به حاشیه براند . 

۵- اینک در نهایت احترام از حضور عالیجنابان می پرسیم؛ دانشگاهیانِ آزاداندیش و صاحب‌نظرِ اروپایی، چه زمانی باید جوامعِ غربی را از وجودِ این «دست‌های خبیثِ پشت‌پرده»، آگاه کنند و نشان دهند که سیاستِ دولت‌های غربی، همواره «ساخته» و «مغلوبِ» خواسته‌های جهان‌سوزِ این کلان‌سرمایه‌دارانِ زالوصفت و بی‌رحم است؟!

به نظر همکاران شما در ایران، اهانتِ تلخ و اندوه‌بار به رسولِ اعظم - صلی‌الله‌علیه‌وآله‌سلّم - که خود مبشر گوهر آزادی و کرامت و  آزادگی انسان در تمامی اعصار است نیز، تنها برخاسته از خدعه و خیانتِ صهیونیست‌های سیاست‌پرداز و بازی‌گردانی است که باواسطه و به‌طورِ غیرمستقیم، نفرّتِ شیطانیِ خویش را نسبت به اسلام راستین ، ابراز می‌کنند و زخمِ بر دلِ میلیون‌ها مسلمانِ شیفتۀ رسولِ اعظم - صلی‌الله‌علیه‌وآله‌سلّم - و خردمندان جهان می‌نشانند. دشنام به رسول الهی و ارزش ها و سنت های بیش از یک میلیارد انسان در حالی با ادعای آزادی بیان از سوی سیاستمداران اروپایی مجاز شمرده شده در حالیکه توهین به مقامات غربی و همچنین پرسش در چیستی و چگونگی هولوکاست در همین کشورها جرم انگاری شده است؛  تناقض هایی که نمی شود از زیر بار مسوولیتش شانه خالی کرد! 

این نامه پیامی است از سوی ملت بزرگ و مسلمان ایران و دانشگاهیان و نخبگان این سرزمین پهناور و تمدن ساز که جمعی از استادان آن را با شما گرامیان در میان گذاشته و خواستار شکست سکوت شما عالیجنان و تذکر تان به سیاستمداران و ایجاد نهضت روشنگری در جامعه هستند.

سلامتی و موفقیت شما را در این راه خطیر از خدای بزرگ خواستاریم 

بیست و چهارم شهریور ۱۳۹۹ 
تهران ؛ جمعی از استادان دانشگاههای ایران

کد خبر 5023648 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم سلیمانی شیعه ایران تروریسم ایالات متحده امریکا اروپا اساتید دانشگاه توهین به پیامبر سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی سال تحصیلی جدید آزمون کارشناسی ارشد ویروس کرونا آموزش مجازی وزارت علوم تحقیقات و فناوری مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها مصاحبه دکتری دانشجویان جمعی از استادان صلی الله علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مرگ اروپایی‌ها بر اثر گرما

بر اساس گزارش مشترک سازمان جهانی هواشناسی (WMO) و داده‌های مرکز بررسی تغییرات آب و هوایی کوپرنیک، میزان مرگ و میر ناشی از هوای گرم طی دو دهه پیش در اروپا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آب و هوای گرم، اروپا را در «فشار گرمایی شدید» قرار داده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی هواشناسی (WMO) و داده‌های سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک، آلاینده‌های به دام افتاده‌شده در گرما که جو را مسدود کرده‌اند به افزایش دما در اروپا به بالاترین سطوح ثبت‌شده کمک کرده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که دمای هوا در سراسر اروپا برای ۱۱ ماه سال ۲۰۲۳ بالاتر از میانگین بوده است. این هوای گرم و خشک به آتش‌سوزی‌های بزرگ نظیر آنچه در پرتغال، اسپانیا و ایتالیا دیده شد، دامن زد و حتی یونان با بزرگترین آتش‌سوزی ثبت‌شده در اتحادیه اروپا مواجه شد که ۹۶ هزار هکتار زمین آن سوخت.

وضعیت آب‌وهوا باعث بارش شدید باران و بروز سیل‌های مرگبار نیز شد. هوای گرم‌تر می‌تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد و امکان وقوع طوفان‌های شدیدتر را فراهم می‌کند. بر اساس این گزارش، اروپا در سال ۲۰۲۳ حدود هفت درصد مرطوب‌تر از میانگین سه دهه گذشته بود و یک‌سوم شبکه رودخانه‌های آن از آستانه «بالای» سیل عبور کرد و یک‌ششم به سطوح «شدید» رسید.

کارلو بوونتمپو، مدیر بخش تغییرات آب و هوایی کوپرنیک در این رابطه گفت: در سال ۲۰۲۳، اروپا شاهد بزرگترین آتش‌سوزی ثبت‌شده، یکی از مرطوب‌ترین سال‌ها، موج گرمای شدید و سیل ویرانگر گسترده بود.

در این گزارش آماری از تلفات ناشی از گرما در سال ۲۰۲۳ ارائه نشده است، اما دانشمندان تعداد تلفات در سال ۲۰۲۲ را ۷۰ هزار مرگ اعلام کرده‌اند. دانشمندان می‌گویند که تعداد مرگ و میرهای ناشی از گرما در سال ۲۰۲۳ احتمالاً بیشتر از این رقم است.

دانشمندان علاوه بر تاکید بر آسیب‌های شدید آب و هوایی، به رکوردشکنی میزان برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر نیز اشاره کردند. در سال ۲۰۲۳، ۴۳ درصد از برق از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شد که این رقم در سال قبل از آن ۳۶ درصد بود.

کد خبر 746810

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • افزایش مرگ اروپایی‌ها بر اثر گرما
  • آیت‌الله جوادی آملی: غربی‌ها هویت خود را به حراج گذاشته‌اند
  • آماده باش برای 10 نقل و انتقال اروپایی در تابستان 2024
  • شگفتی کامل شد؛ ژیرونا برای اولین بار در رقابت‌های اروپایی بازی خواهد کرد
  • رونمایی از کتاب پیامبر رحمت در نمایشگاه کتاب سارایوو
  • لایحه عفاف و حجاب در پیچ و خم تصویب توسط آقایون/ انصاری‌راد: اجرای طرح حجاب نباید موجب توهین به پیامبر اسلام (ص) شود
  • احتمال حضور ۱۰ تیم ایتالیایی در رقابت‌های اروپایی فصل آینده