Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

علی عمرانی، حسام منظور و کامران تفتی در سه‌گانه برادرانه سعید نعمت‌ا...، نقش برادر ناخلف را بازی کرده‌اند.

اخبار چهره ها - بعضی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان در تلویزیون، یک موضوع مشخص را دستمایه روایت قصه قرار داده‌ و آن را در قالب سه‌گانه‌ای تکرار کرده‌اند. جلیل سامان در «ارمغان تاریکی»، «پروانه» و «نفس» به موضوع منافقین پرداخته، حامد عنقا و بهرنگ توفیقی در «تنهایی لیلا»، «پدر» و «آقازاده» قصه‌هایی درباره تحول شخصیتی یک دختر غیرمذهبی تحت تاثیر جوانی مومن را روایت کرده‌اند و سعید نعمت‌ا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در «جراحت»، «برادرجان» و « زمین گرم » قصه تقابل دو برادر و اختلافات خانوادگی را به تصویر کشیده است.

حق‌الناس و حرمت برادری

یکی از موضوعاتی که نعمت‌ا... چه در قصه‌های برادرانه‌اش و چه در دیگر آثار خود روی آن تاکید داشته، پرداختن به حفظ احترام در خانواده و نگه داشتن حرمت برادر بوده است. در هر سه سریال ، میان دو برادر شاهد به وجود آمدن مشکلاتی بوده‌ایم که ریشه در اختلاف عقاید آن‌ها داشته، اما در کنار این اختلافات، موضوع حرمت برادری و حفظ احترام بزرگ تر در قصه پررنگ بوده که یکی از ویژگی‌های مثبت آثار سعید نعمت‌ا... است. در دو سریال «برادرجان» و «زمین گرم» برادر کوچک تر شخصیت مثبت قصه بوده، اما در سریال «جراحت» برادر کوچک تر کاراکتر منفی بوده است. موضوع حق‌الناس هم یکی از مضامین مشترک این سه‌گانه بوده که در هرکدام از سریال‌ها از زاویه خاصی به آن پرداخته شده است.

این برادران ناخلف

در هر سه سریال «جراحت»، «برادرجان» و «زمین گرم»، رابطه دو برادر با یکدیگر نقش مهمی در داستان داشته و اتفاقات مختلفی را در قصه ایجاد کرده است. «بزرگ» و «اسماعیل» در «جراحت»، «چاوش» و «آراز» در «برادرجان» و «اصلان » و «علیار » در «زمین گرم» دو برادر اصلی قصه بوده‌اند و در هر سه سریال، حتما یکی از برادران ماجرا شخصیتی منفی داشته‌ است. شخصیت «اسماعیل»، «چاوش» و «اصلان» به ترتیب در «جراحت»، «برادرجان» و «زمین گرم»، در مقابل برادر خود که کاراکتر مثبت و خوبی بود، شخصیت منفی داشتند و در واقع برادر ناخلف قصه بودند.

بازیگران مشترک؛ کامران تفتی و شیوا ابراهیمی

کامران تفتی تا به حال تجربه چند همکاری با سعید نعمت‌ا... در مقام نویسنده را داشته و از میان سه‌گانه‌ای که نام بردیم، در دو مجموعه «برادرجان» و «زمین گرم» ایفای نقش کرده است. او در هر دو سریال نقش یکی از برادران قصه را برعهده داشته و در نقش شخصیت منفی بازی کرده است. علاوه بر او، شیوا ابراهیمی هم بازیگر مشترک این دو سریال بوده و در هر دو، نقش زن سختی‌کشیده‌ای را بازی کرده که زندگی زناشویی‌اش در حال فروپاشی است و با مشکلاتی مواجه شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: زمین گرم سریال کامران تفتی شیوا ابراهیمی کامران تفتی سریال جدید تلویزیون زمین گرم کامران تفتی سعید نعمت ا دو برادر زمین گرم سه گانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت

محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت در سفر یک روزه خود به استان قزوین در بازدید از یک واحد تولیدی شهرستان آبیک گفت: افزایش تولید در حوزه شوینده کشور ما را از حالت واردکننده به صادرکننده تبدیل کرده است.

برادران اضافه کرد: تراز تجاری صنعت شوینده در حوزه صادرات به ۱۸۰ میلیون دلار رسیده و این در حالی است که تنها ۲۵ میلیون دلار واردات مواد اولیه شوینده داشتیم.

وی با بیان اینکه قزوین قطب تولید شوینده در کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: یکی از تولیدکنندگان عمده شوینده در این استان به تولیدکننده مواد اولیه شوینده تبدیل شده است.

معاون وزیر صمت در ادامه به مباحث مربوط به قاچاق و تقلب کالا‌ها اشاره کرد و گفت: سال گذشته با ۳۰ نمونه تقلبی از یک نام تجاری برخورد شد که انجام این مساله بیانگر افزایش فعالیت متقلبان صنعتی دارد.

برادران گفت: متاسفانه امروزه سوداگران عرصه تولیدات صنعتی به مجهزترین وسایل چاپ و بسته بندی مجهز شده‌اند و حتی به حوزه آرایشی و بهداشتی نیز ورود پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه به آخرین تفاهمنامه این وزارتخانه با بانک مرکزی در راستای تامین ارز تولیدکنندگان اشاره کرد و یادآور شد: تصمیم گرفتیم که ارز تامین شده برای صنایع با نرخ سال قبل را در اختیار کارخانجات و واحد‌های تولیدی قرار دهیم.

برادران با بیان اینکه ۸۰ درصد بازار ارز در اختیار تولید کنندگان اصلی قرار دارد، ادامه داد: علی رغم اختلالات ارزی در بازار، تلاش شده تا رقابت در صنایع نساجی و صنایع عمومی همچنان به ثبات و مسیر خود ادامه دهند و عرصه را بر سوداگران ارز تنگ‌تر کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: در حوزه صنایع بسته بندی نیز واحد‌های فعال و بسیار مناسبی داریم که رشد صعودی هم داشته اند تا جایی که در همین حوزه ۸۵ تا ۹۰ درصد صنعت بسته بندی ما به محصولات غیر فرهنگی اختصاص پیدا کرده که نشان از توسعه این صنعت دارد.

به گفته برادران، یکی از دغدغه‌های وزارت صمت همواره این بوده که با بسته‌بندی آسان و با قیمت مناسب بتواند محصول نهایی را با قیمت پایین به دست مشتریان برساند.

وی افزود: یکی از شرکت‌های مطرح صنعت بسته بندی کشور در همین استان قزوین توانسته از نظر طراحی و چاپ متناسب با نیاز بازار فعالیت درخشانی را از خود برجای بگذارد.

معاون وزیر صمت در ادامه بازدید خود، ۲ دستگاه چاپ سیلک را با اعتباری معادل ۵۰۰ هزار یورو در راستای چاپ روزانه ۵۰ هزار برگه در داخل خط تولید، افتتاح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آنونس رسمی «مست عشق» رونمایی شد
  • آنونس رسمی «مست عشق» رونمایی شد
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • تکلیف برادران گرایی برای المپیک مشخص شد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • بازآفرینی تصویر عطار نیشابوری توسط عمار تفتی
  • رونمایی از پوستر رسمی «مست عشق»
  • اجرای طرح‌های عمرانی درخواستی دانش آموزان فیل آبادی
  • آغاز نوسازی و بهینه سازی کنترلر چراغ های راهنمایی شهر تهران