Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال پیگیری خبرگزاری مهر پیرامون وضعیت دانش آموزان مبتلا به کرونا، مریم کوشکی امروز دوشنبه توضیحاتی را به این خبرگزاری ارسال کرد و اظهار داشت: از ابتدای شهریورماه جاری تا بیستم همین ماه، تعداد ۲۸ مورد مثبت مبتلا به کووید ۱۹ در دامنه سنی ۷ تا ۱۸ سال را در شهرستان سلسله داشتیم.

وی با بیان اینکه مراقبین سلامت در این مدت پیگیری‌های لازم را انجام دادند، تصریح کرد: طی تماس‌های مراقبین سلامت تنها ۷ نفر از این تعداد ورود به مدرسه را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: توجه داشته باشید که دوره کمون بیماری ۲ هفته است، ضمن اینکه نتایج تست‌ها دست کم ۴۸ ساعت بعد از نمونه گیری اعلام می‌شوند، با این تفاسیر زمان ابتلاء این افراد به قبل از ورود به مدرسه برمی گردد.

کوشکی افزود: طی بررسی‌های انجام شده توسط مراقبین سلامت، عمده این افراد قبل از ابتلاء در اماکن پرازدحام حضور داشته و یا والدینشان در این گونه اماکن حضور دارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه حال عمومی تمامی این افراد خوب است، گفت: نظارت کارشناسان سلامت بر مدارس آغاز شده است و از فعالیت هر مرکز آموزشی که حتی یک بند از پروتکل‌ها را رعایت نکرده باشد ممانعت خواهد شد.

بنا بر این گزارش سرپرست فرمانداری سلسله پیش از این در گفت و گو با صدا و سیما خبر از ابتلای ۳۹ دانش آموز این شهرستان به کرونا داده بود که بازنشر این خبر در خبرگزاری مهر بازتاب‌های زیادی به همراه داشت.

این در حالیست که طی روزهای اخیر موج درتایید و تکذیب‌ها در این رابطه در فضای رسانه‌ای استان به راه افتاده است و موضوع تا کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش و پرورش نیز کشیده شد.

در آخرین اظهار نظرها در این رابطه فرید بهرامی معاون آموزش و پرورش لرستان با اشاره به درج خبری در رسانه‌ها مبنی بر ابتلای ۳۹ دانش‌آموز شهرستان سلسله به ویروس کرونا، گفت: هیچ گونه ارتباطی بین ابتلای دانش آموزان اعلام شده مبتلا به کرونا با بازگشایی مدارس وجود ندارد.

وی، گفت: یک هفته بیشتر از بازگشایی مدارس نمی‌گذرد و در شهرستان سلسله نیز بازگشایی مدارس و آموزش حضوری به دانش آموزان از هفته گذشته به دلیل اعلام شرایط قرمز در این شهرستان در کمتر از ۱۰ درصد مدارس و آن هم به شکل حضور اختیاری دانش‌آموزان و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی انجام گرفته است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در بحث نتایج اعلامی آزمایش تشخیص کرونا مورخ ۲۱ و ۲۲ شهریور از سوی شبکه بهداشت شهرستان سلسله در خصوص مثبت بودن ابتلاء ۱۸ دانش آموز، پس از بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام گرفته از طریق مدیران مدارس مشخص شد که تنها یک نفر از دانش آموزان و آن هم در یکشنبه گذشته صرفاً جهت تحویل کتاب به مدرسه مراجعه کرده و نتیجه مثبت ابتلای ۲۱ دانش‌آموز دیگر به ویروس کرونا نیز قبل از بازگشایی مدارس به آنها اعلام شده است.

تا اینجای ماجرا ابتلای دانش آموزن به کرونا - پیش از حضور در مدرسه- توسط مسئولان مختلف مورد تأیید قرار گرفته و حالا حضور برخی از این مبتلایان در مدرسه نیز مهر تأیید خورد تا طی روزهای آینده شاهد خبرهای جدی تری در این زمینه باشیم.

کد خبر 5023750

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی لرستان ویروس کرونا سلسله اداره کل آموزش و پرورش لرستان ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس بوشهر آمار کرونا محرم 99 شهرکرد گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی توهین به پیامبر کرمانشاه شیوع کرونا انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی بازگشایی مدارس شهرستان سلسله دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد

کرباسچی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه مدیریت منابع آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در جهت اجرای طرح افق شاهد با هدف توانمندسازی آموزگاران مدارس شاهد استان، ۶ ساعت کارگاه آموزشی یا ۱۲ ساعت دوره ضمن خدمت برای ۱۸۳ آموزگار دوره ابتدایی ۲۰ مدرسه در۳ قطب بیرجند، قاین و فردوس از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت امسال برگزارمی شود.

او با بیان این که طرح افق شاهد در زمینه ارتقای فعالیت‌های قرآنی مدارس ابتدایی شاهد استان اجرایی می‌شود، افزود اداره شاهد و امور ایثارگران، یکی از ارزشی‌ترین ارکان آموزش و پرورش استان به شمار می‌رود.

کرباسچی بر توجه ویژه و وافر به این بخش اثرگذار در فرایند‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی دانش آموزان تأکید کرد و ادامه داد: تمامی فعالیت‌های تعلیم و تربیت باید به ایثارگری ختم شود و چنانچه از تبیین ارزش‌ها به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان غفلت کنیم، تمامی فعالیت‌های ما بیهوده خواهد بود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی وتوسعه مدیریت منابع آموزش وپرورش خراسان جنوبی، بیان کرد: برگزاری کارگا‌های توانمند سازی باهدف تقویت شایستگی‌های حرفه‌ای و اعتقادی آموزگاران مدارس ابتدایی شاهد در درس قرآن، مهم‌ترین رویکرد اداره امور شاهد و ایثارگران است که در این کارگاه‌ها معلمان باروش‌های نوین تدریس قرآن، در بخش‌های روان خوانی و روخوانی از سوی مدرسان میانی، به عنوان راهبران قرآنی طرح افق شاهد آشنا می‌شوند.

او ازبرپایی اردوی زیارتی، سیاحتی و ترویجی ۳روزه برای دانش آموزان دختر دوره‌های اول و دوم متوسطه شاهد و ایثارگر استان همزمان با عید سعید فطر خبر داد و تصریح کرد: این دانش آموزان به زیارت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) برادر بزرگوار امام رضا (ع) در طبس مشرف شده و از جاذبه‌های تاریخی، آموزشی، تربیتی، سیاحتی و گردشگری شهرستان طبس بازدیدمی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • برگزاری اعتکاف علمی در ۴ مدرسه ملایر
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید