Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، غلامحسین مظفری در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص عدم اجرای قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد و تجاری و کم‌رنگ شدن این قوانین با صدور مصوبات و بخشنامه‌های متعدد غیرقانونی اظهار داشت: در موضوع اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم و باید بگویم برخی مشکلات در این دو سال بسیار اذیت‌کننده بود و نه تنها امور را تسهیل نکرده‌اند بلکه گرفتاری‌هایی را نیز ایجاد کرده‌اند که خوشبختانه در این اواخر، دو مورد از امور اصلی و اساسی یا توسط رای دیوان عدالت اداری متوقف شد و یا در مکاتبات داخلی دولت نشان داده شد که حق با مناطق آزاد بوده و به تعبیری تفسیر اشتباه از قانون انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: اصرار ما این است که مناطق آزاد بر اساس قانون اداره می‌شوند و این قانون نباید تحت تاثیر مصوبه‌ها و بخشنامه‌ها قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: سرمایه‌گذارانی که وارد مناطق آزاد شده‌اند به استناد اینکه قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و تجاری حاکم است اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در غیر این‌صورت دلیلی نداشت که از نقاط دیگر سرمایه خود را به مناطق آزاد انتقال دهند.

مظفری همچنین با بیان اینکه قانون مناطق آزاد امتیازاتی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته است و طبیعی است که دولت، مجلس و ما هم باید به آن قانون وفادار باشیم، افزود: از استاندار هرمزگان درخواست می‌کنم که هرچه در توان دارند به کار گرفته تا چارچوب‌های قانونی مناطق آزاد حفظ شود. در مورد طرح و لایحه‌های مطرح شده در مجلس نیز دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد حضور فعالی داشته تا از قانون مناطق آزاد صیانت شود.

وی با اشاره به اینکه قانون مناطق آزاد قانون خوب و مترقی است، گفت: من معتقدم که باید بتوانیم با مناطق آزاد کشورهای همسایه برای جذب سرمایه‌گذار رقابت کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه عنوان داشت: اگر در مناطق آزاد معافیت مالیاتی ۲۰ ساله داریم، در بسیاری از مناطق آزاد دنیا، مادام‌العمر معافیت مالیاتی اعمال می‌شود.

مظفری در پایان یادآور شد: مزایای سرمایه‌گذاری یک سرمایه‌گذار در توسعه مناطق آزاد بیشتر از مزایای دریافت مالیات از او است. اگر در مناطق آزاد، سرمایه‌گذاری و خلق ثروت انجام می‌شود، قطعا آثار مثبت آن در جهت محرومیت‌زدایی از همه مناطق کشور است.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: مناطق آزاد قانون هرمزگان رسانه کیش مظفری همتی استاندار هرمزگان قوانین مناطق آزاد چگونگی اداره مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی

ایسنا/گیلان معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: در سال جهش تولید هستیم و باید به پروژه های عمرانی سرعت ببخشیم و لذا بررسی پروژه های شهرستانی را در دستور کار داریم.

موسی فکور امروز پنجم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان آستانه اشرفیه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیرو دستور استاندار گیلان مبنی بر بررسی پروژه‌های شهرستان‌ها جهت رفع موانع و تسریع در بهره‌برداری به شهرستان آستانه اشرفیه آمدیم، اظهار کرد: در سال جهش تولید هستیم و باید به پروژه‌های عمرانی سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به بازدید خود از پروژه‌های شهر آستانه اشرفیه از جمله دیواره سازی سفیدرود (پل تا پل) و ساماندهی پل قدیمی شهر و بازگشایی مسیر ۳۵ متری حاشیه حرم مطهر و...، افزود: فعلا هشت متر اول طرح توسعه حرم را بازگشایی کردیم و در اعتبارات آتی به شهرداری کمک می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از افتتاح پروژه فیبر نوری شهر آستانه اشرفیه خبر داد و تاکید کرد: آسفالت و تعریض محور آستانه به کیاشهر انجام شده و با محوریت اداره راهداری شهرستان رفع اشکالات و هدایت آب‌های سطحی در دستور کار قرار دارد.

فکور پل کیاشهر را نیازمند تحکیم بستر و مقاوم‌سازی پایه‌ها دانست که با مسئولیت اداره راهداری انجام می‌شود و گفت: یکی از پروژه‌های مهم کیاشهر، اسکله صید و صیادی است و لذا به اداره کل حفاظت محیط زیست ماموریت دادیم تا الزامات زیست محیطی این پروژه را بررسی کند.

وی با بیان اینکه اداره کل شیلات گیلان فراخوان جذب سرمایه‌گذار را اعلام خواهد کرد و به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود، یادآور شد: پروژه پیاده‌راه شهرداری کیاشهر نیز پیشرفت خوبی دارد و در حال تکمیل است.

معاون عمرانی استاندار گیلان همچنین به مسئله پسماند اشاره و اظهار کرد: تا قبل از دولت سیزدهم هیچگونه اقدامی درباره پسماند استان گیلان انجام نشده بود، اما با حضور رئیس‌جمهور در گیلان و اهتمام استاندار در معرفی پسماند به عنوان ابرچالش، شاهد اقدامات خوبی بودیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۴ درصدی پروژه ساماندهی لندفیل سراوان، تاکید کرد: بخش عمده این پهنه ۱۷ هکتاری را پوشش دادیم و درختکاری کردیم.

فکور با بیان اینکه تصفیه شیرابه سراوان به زودی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: قرارداد پیمانکار تعیین شده دارای ایراداتی بود و لذا با محوریت شهرداری رشت، مجددا فراخوان انتخاب پیمانکار اعلام شد و به زودی کار را آغاز می‌کنیم؛ به دو خط کارخانه کمپوست نیز دو خط جدید پردازش اضافه می‌شود.

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در جریان سفر رئیس‌جمهور جهت ساماندهی پسماند سراوان، متذکر شد: با رایزنی‌های اخیر استاندار گیلان ۵۰ میلیارد تومان دیگر تخصیص داده شد.

وی به معطلی ۱۰ ساله پروژه زباله سوز رشت نیز اشاره و تصریح کرد: در این دولت توانستیم ۲۰۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص دهیم که تسهیلات ارزی و ریالی آن از محل صندوق توسعه و از طریق بانک رفاه به پیمانکار داده می‌شود و تا دو سال آینده شاهد بهره‌برداری از زباله‌سوز خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • ورزشگاه خرم آباد در اختیار تیم خیبر قرار می‌گیرد
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد