Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: اقدامات برخی کشورهای مرتجع عرب در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به نتیجه نخواهد رسید و رسوا و پیشمان می‌شوند و عقب‌نشینی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نشست خبری دکتر علی‌اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در آستانه سیزدهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی صبح امروز در حوزه هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ولایتی در این نشست اظهار کرد: پس از اقدام نادرست و بسیار خطرناک دو کشور عرب منطقه در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی که به دستور آمریکا بود، موج مخالفت نسبت به این دو کشور در سراسر جهان اسلام برخاست.

وی افزود: مجمع جهانی بیداری اسلامی عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند، در همین راستا به فضل الهی و مشورت و هم‌اندیشی با افراد دلسوز، اندیشمند و بزرگان جهان اسلام، سیزدهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۹ با حضور اندیشمندان جهان اسلام از ۵۰ کشور دنیا به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه در گذشته همکاری برخی کشورهای مرتجع عرب منطقه با رژیم صهیونیستی به صورت پنهان بود، گفت: این ارتباط‌ها در حال حاضر آشکار شده است و اخیراً شاهد اقدامات نادرست امارات و بحرین بودیم؛ یکی از دلایل آشکار شدن این رابطه‌ها، پیروزی‌های پی در پی جریان مقاومت در غرب آسیاست.

دکتر ولایتی ادامه داد: در عراق، آمریکایی‌ها در حال خارج شدن هستند، در لبنان علی‌رغم اقدامات مخرب برخی کشورها، ملت ایستادگی کرده و دولت جدید بدون هیچگونه مشکلی مصمم است کار را پیش ببرد‌ و بدون تردید اقدامات اخیر برخی کشورهای مرتجع عرب با رژیم صهیونیستی و آمریکا به نتیجه نخواهد رسید، بیش از گذشته رسوا و پیشمان می‌شوند و عقب‌نشینی می‌کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان جهان اسلام بدانند کشورهای مرتجع منطقه چه از موضع خود عقب‌نشینی کنند و چه نکنند، رژیم صهیونیستی جایی در بین ملت‌های جهان نخواهد داشت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تأکید کرد: هر کشوری که رژیم صهونیستی را به رسمیت بشناسد، منافع مسلمانان جهان اسلام را نادیده گرفته است و کار انفعالی صهیونیستی‌ها در مقابل پیروز‌های جبهه مقاومت بدون اثر است و در استراتژی جبهه مقاومت هم تغییری ایجاد نخواهد کرد و محکم ایستادگی می‌کنیم.

دکتر ولایتی ادامه داد: آمریکا و رئیس‌جمهور کنونی آن به دنبال پیروزی خود در انتخابات  است، می‌خواهد بر روی سیاست خارجی تمرکز کند و اقدامات اخیر برخی کشورها در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای او امتیاز محسوب می‌شود؛ آمریکایی‌ها در افغانستان و کشورهای دیگر که دخالت کردند با مقاومت کشورها باید آنجا را ترک کنند، البته در این بین به حکومت‌هایی متوسل می‌شوند که در مقابل آمریکا، مقاومتی از خود نشان نمی‌دهند و با کسانی توافق کردند که هر اقدامی آمریکا بکند به روش آنان عمل خواهند کرد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: با توجه به عادی‌سازی برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی، برخی‌ها نگران امنیت جمهوری اسلامی هستند که نادرست است و به آن‌ها می‌گوییم که نگران نباشند چراکه ارتش، سپاه، ناجا، حافظان امنیت ایران و مدافعان حرم از مرزهای ایران  اسلامی محکم در برابر زیاده‌خواهی دشمنان حفاظت می‌کنند و هیچ کشوری جرأت ندارد به امنیت جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کند.

دکتر ولایتی خاطرنشان کرد: برخی حکومت‌های اسلامی برخلاف منافع مسلمانان اقدام به کاری کرده‌اند که به ضرر فلسطین و مسلمانان است و با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، بر روی اشغال فلسطین صحه گذاشته‌اند؛ کشورهای بحرین و امارات منفعت دنیای اسلام را در نظر نمی‌گیرند و ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران که پیشتاز جبهه مقاومت هستیم، از ملت مظلوم فلسطین دفاع می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هیج نگرانی‌‌ای از بابت نزدیکی رژیم صهیونیستی به منطقه خودمان نداریم چراکه سیستم دفاع ما به گونه‌ای طراحی شده که اگر بخواهند لحظه‌ای به امنیت ما تجاوز کنند، پاسخ سختی دریافت خواهند کرد و به متجاوز درسی می‌دهیم که از یاد نبرند؛ صهیونیست‌ها در برابر جنبش جهاد اسلامی، حماس و حزب الله در جنگ ۳۳ روزه شکست خوردند و مجموعه مقاومت قطعاً جلوی اقدامات اخیر آنان خواهند ایستاد و جرأت تجاوز به حریم ایران را نخواهند داشت‌.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: بحرین امارات رژیم صهیونیستی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی دکتر علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی رژیم صهیونیستی کشورهای مرتجع برخی کشورهای دکتر ولایتی جهان اسلام عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه با عملیات روز جمعه ریزپرنده‌ها در اصفهان گفت: این مسائل دردی از کابینه نتانیاهو درمان نمی‌کند و جمهوری اسلامی ایران آمادگی برای برخورد و مقابله با هرگونه تهدید از سوی رژیم را داشته و دارد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در حال حاضر به شدت دچار تزلزل و سردرگمی است، زیرا بعد از جنگ غزه از داخل به طور مستمر مورد انتقاد بوده است و به دنبال این بوده‌اند که تنش‌ها را به بیرون از مرزهای سرزمین‌های اشغالی هدایت کنند تا بار روانی و فضای اجتماعی بر علیه خود را کاهش دهند، در همین راستا حمله به بخش‌هایی از سوریه، لبنان و ترور شخصیت‌های نظامی و در نهایت در حمله به کنسولگری ایران یکی از استراتژی‌های رژیم صهیونیستی با محوریت کابینه و شخص نتانیاهو بود، اما انتظار نداشتند که جمهوری اسلامی پاسخی محکم و دندان شکن به رژیم بدهد.

وی افزود: در نهایت با عملیات مؤثر، بی‌نظیر و بازدارنده وعده صادق، رژیم بیشتر دچار تزلزل شد به گونه‌ای که ظرف یکی دو روز گذشته بازهم اعتراضات داخلی پیرامون کارکرد و عملکرد کابینه نتانیاهو افزایش پیدا کرد، بنابراین رژیم با حرکتی که روز جمعه انجام داد به دنبال این است که این فشارها را در داخل کم کند و توجیهی باشد برای کاهش فشارهای داخلی و این اقدامات درواقع متأثر از این مسائل و متزلزل بودن کابینه او است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: اما این مسائل دردی از کابینه نتانیاهو درمان نمی‌کند. جمهوری اسلامی ایران آمادگی برای برخورد و مقابله با هرگونه تهدید از سوی رژیم را داشته و دارد اما به اعتقاد من در مورد حرکت روز جمعه باید به جامعه بین‌الملل برگردیم، اگر صادق هستند و اعتقادی به حقوق بین‌الملل دارند باید نهادهای بین‌المللی از جمله شورای امنیت و سازمان ملل جلوی تحرکات رژیم را بگیرند، اما اگر غیر از این باشد رژیم باید تنبیه شود و جمهوری اسلامی ایران آمادگی تنبیه رژیم را بخاطر فعالیت‌هایش دارد اما جمهوری اسلامی به دنبال تنش و گسترش اوضاع ناامن در منطقه نیست.

حیدری تصریح کرد: به اعتقاد من با توجه به کارکرد آمریکا در خاورمیانه و اعتقاد این کشور به توسعه ناامنی در این منطقه برای بهره برداری از منابع و فروش تسلیحات جدید به کشورهای منطقه، طبیعتاً رژیم صهیونیستی را به عنوان یک ابزار قرار داده است اما غافل است که این ابزار امنیت منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد.

وی تاکید کرد: هر بحرانی یک کانون اصلی دارد و امروز رژیم صهیونیستی کانون ناامنی‌ها در منطقه خاورمیانه است بنابراین جهان و نظام بین‌الملل باید سریعاً وارد مذاکره جدی شوند تا نسبت به تحرکات و ادامه گستاخی‌های رژیم اقدامات فوری و آنی به دور از پشتیبانی آمریکا داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه این گونه تحرکات بی پاسخ نخواهد ماند، گفت: به نظر من تحلیل‌های رژیم نسبت به واقعیت‌های جمهوری اسلامی غلط است چرا که تحلیلشان این بود که اگر به سفارت حمله کنند پاسخی دریافت نمی‌کنند اما با دریافت پاسخ قاطع از سوی جمهوری اسلامی حتماً تحلیل‌های آنها تغییر خواهد کرد کما اینکه الان رژیم از داخل دچار سردرگمی است، فشارهای سیاسی و اجتماعی در کابینه نتانیاهو افزایش پیدا کرده، جمهوری اسلامی دست برتر، قدرت بازدارندگی و عملیاتی منحصر به فرد دارد و رژیم باید تاوان اینگونه اقدامات را دریافت کند و رژیم باید بفهمد که هر حرکت ضدامنیتی علیه جمهوری اسلامی بدون پاسخ نخواهد ماند.

کد خبر 746082

دیگر خبرها

  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند
  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد