Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «مولود چاوش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه امروز -دوشنبه- اعلام کرد که آنکارا انتظار ندارد اتحادیه اروپا این کشور را به دلیل نزاع با یونان درباره ادعای دو کشور در مورد حقوق خود در مناطقی از شرق مدیترانه تحریم کند.

اوغلو تاکید کرد که آنکارا آماده ورود به مذاکرات بدون پیش‌شرط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا پیشتر تاکید کرده بود که از در این نزاع از قبرس و یونان حمایت م‌ی­کند و آماده تحریم‌های احتمالی در صورت عدم آغاز گفت‌و‌گو می‌­شود.

 

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تحریم چاوش اوغلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم

آنکارا گزارش رسانه‌های خارجی درباره صادرات یا تداوم تجارت سلاح با رژیم صهیونیستی را رد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه ترکیه روز سه‌شنبه گفت گزارش‌های رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه صادرات مهمات و سلاح از ترکیه به فلسطین اشغالی تا ماه ژانویه ۲۰۲۴ ادامه داشته است، صحت ندارد.

پیشتر تعدادی از رسانه‌ها به نقل از اداره آمار ترکیه (TÜİK) گزارش داده بودند آنکارا در ماه ژانویه مواد منفجره، باروت، اسلحه و مهمات رژیم صهیونیستی را تامین کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد در اخبار منتشر شده از «عناوین بندهای مقررات گمرکی شماره ۳۶ و ۹۳» در خصوص مواد منفجره، محصولات آتش بازی، مواد قابل اشتعال، تجهیزات ماهیگیری، قطعات یدکی و لوازم جانبی به عنوان «صادرات سلاح» استفاده شده است و هدف آن «گمراه‌سازی افکار عمومی است و این خبر حقیقت ندارد».

در همین راستا، شرکت صنایع دفاعی وابسته به ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد هیچ‌گونه فعالیتی در چارچوب همکاری با رژیم صهیونیستی در زمینه صنایع دفاعی ندارد.

این شرکت روز سه‌شنبه ضمن تاکید بر رویکرد آنکارا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای اعلام کرد خشونت‌های رژیم صهیونیستی در غزه که بیمارستان‌ها، مدارس، اماکن مذهبی، اردوگاه‌ها و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، همچنان ادامه دارد.

همزمان، وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای گزارش این رسانه‌ها مبنی بر هرگونه همکاری با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: «ترکیه همیشه از فلسطین حمایت می‌کند و نمی‌تواند در هیچ فعالیتی با هدف آسیب رساندن به فلسطین شرکت کند و هیچ همکاری بین وزارت دفاع ترکیه و إسرائیل در زمینه آموزش نظامی، رزمایش و صنایع دفاعی وجود ندارد».

اختلافات دیپلماتیک بین تل آویو و آنکارا پس از آغاز جنگ خونین رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در نوار غزه تشدید شد که طی آن بیش از ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۰ هزار نفر دیگر زخمی شدند که اکثریت آنها کودک و زن بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه به اسرائیل سلاح و مهمات صادر می‌کند؟
  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  • توضیح آنکارا درباره دو عامل حمله تروریستی مسکو
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تداوم دیدارها برای لغو تحریم‌ها
  • تاکید بر تداوم دیدار‌ها برای لغو تحریم‌ها
  • تداوم گفت‌وگوها و دیدارهای ایران و اروپا برای لغو تحریم‌ها
  • تاکید ایران و اروپا به تداوم گفتگوها و دیدارها برای لغو تحریم‌ها
  • تاکید ایران و اروپا به تداوم گفت‌وگوها و دیدارها برای لغو تحریم‌ها
  • تاکید بر تداوم دیدارها برای لغو تحریم‌ها