Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا صادق گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای احداث 17 واحد مرغداری جدید در استان به منظور پرورش مرغ گوشتی، مجوز صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا صادق، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: استان خراسان شمالی دارای 101 واحد مرغداری گوشتی است که 88 واحد آن فعال و 13 واحد آن غیر فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق در ادامه به برنامه به روز رسانی تجهیزات و بهینه سازی واحدهای مرغداری در استان اشاره و اعلام کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان به روز رسانی تجهیزات، افزایش ظرفیت تولید این واحدها را همچنین ایجاد واحدهای مرغداری جدید را در استان در دستور کار خود قرار داده است.

وی عنوان کرد: از این تعداد واحد مرغداری در استان حدود 25 واحد نیازمند به روز رسانی تجهیزات هستند که باید برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی یادآور شد: تا به کنون 39 واحد با دریافت تسهیلات، بهینه سازی واحد خود را انجام داده اند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به ممنوعیت صدور مجوز مرغداری در کشور، عنوان کرد: در سال گذشته، استان خراسان شمالی توانست از وزارت جهاد کشاورزی مجوز پرورش 350 هزار قطعه مرغ گوشتی جدید برای استان را دریافت کند.

وی گفت: با دریافت این مجوز از وزارت جهاد کشاورزی، در استان خراسان شمالی برای احداث 17 واحد مرغداری جدید به منظور پرورش مرغ گوشتی مجوز صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی این 17 واحد پیش بینی می شود که به ظرفیت تولید گوشت مرغ در استان تا  دو هزار و 700 تن اضافه شود.

صادق همچنین افزود: هشت واحد مرغداری استان نیز ظرفیت تولید پرورش مرغ گوشتی خود را از پنج هزار قطعه به 20 هزار قطعه ارتقا داده اند.

افزون بر این، وی اعلام کرد: در راستای توسعه واحدهای زیربنایی در صنعت مرغداری استان، مجوز برای احداث سه واحد مرغ مادر گوشتی به منظور تامین جوجه مورد نیاز مرغداری ها با ظرفیت 350 هزار قطعه را صادر کرده ایم.

وی همچنین افزود: اخذ مجوز احداث یک واحد مرغ مادر تخم گذار در استان با ظرفیت 66 هزار قطعه نیز در حال پیگیری است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره تامین نهاده خوراکی برای واحدهای مرغداری گوشتی نیز عنوان کرد: ذرت و کنجاله سویا دو نهاده خوراکی هستند که مرغداری ها برای تولید گوشت سفید در هر دوره جوجه ریزی باید تامین کنند.

وی افزود: 85 تا 90 درصد از این دو نهاد خوراکی مورد نیاز صنعت مرغداری کشور از محل واردات تامین می شوند.

وی با اشاره به استان خراسان شمالی، عنوان کرد: استان خراسان شمالی در زمینه تامین نهاده برای واحدهای مرغداری اش با مشکلاتی از جمله دوری استان از بنادر جنوبی کشور، افزایش غیر متعارف کرایه ناوگان حمل و نقل، کسری بار نهاده که از بنادر به استان ارسال می شوند، در برخی از مواقع وجود کیفیت پایین نهاده های ارسال شده همچنین مشکلات تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی و مشکلات ثبت سفارش نهاده ها مواجه است.

صادق در ادامه بیان کرد: خراسان شمالی برای 101 واحد مرغداری گوشتی خود در هر دوره جوجه ریزی به تامین 21 هزار تن نهاده خوراکی نیاز دارد.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا به کنون برای 88 واحد مرغداری گوشتی استان 15 هزار تن نهاده خوراکی با قیمت دولتی ( شامل شش هزار و 57 تن کنجاله سویا و هشت هزار و 680 تن ذرت ) تامین شده که تا به حال حاضر 12 هزار و 500 تن آن به استان ارسال شده است و دو هزار و 500 تن دیگر نیز باید از بنادر به استان حمل شوند.

وی تصریح کرد: در نیمه نخست امسال در 88 واحد مرغداری استان چهار میلیون و پنج هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد که حدود 10 هزار تن گوشت مرغ، تولید و به بازار مصرف عرضه شدند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین با اشاره به قیمت های دولتی و آزاد این دو نهاده خوراکی در کشور، عنوان کرد: در حال حاضر قیمت کنجاله سویا با قیمت دولتی دو هزار و 450 تومان در هر کیلو و ذرت با قیمت دولتی هزار و 500 تومان در هر کیلو است درحالیکه قیمت کنجاله سویا در بازار آزاد 12 تا 13 هزار تومان در هر کیلو و قیمت ذرت در بازار آزاد سه هزار و 100 تومان در هر کیلو به فروش می رسند.

صادق با اشاره به اینکه هزینه تولید مرغداری ها به نحو قابل ملاحظه ای در سطح بازار افزایش یافته است، گفت: قیمت کنونی گوشت مرغ در سطح بازار پاسخگوی هزینه های صرف شده در مرغداری ها نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان خراسان شمالی واحدهای مرغداری تومان در هر کیلو خراسان شمالی مرغداری گوشتی واحد مرغداری نهاده خوراکی کنجاله سویا مرغداری ها هزار قطعه مرغ گوشتی واحد مرغ هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در نشست عصر امروز قرارگاه مرکزی امنیت غذایی میزان جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری سیستان وبلوچستان از ابتدای فروردین تاکنون را یک میلیون و ۷۹۹ هزار قطعه اعلام کرد و افزود این میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶ درصد افزایش دارد.

سید محمد رضا سیدحسینی تصریح کرد با این میزان جوجه ریزی ۳۰۶۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
 گفتنی است بمنظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در حال ساخت می‌باشد.
هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای فعال با ظرفیت ۸ میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان وبلوچستان مشغول تولید می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • رقابت ۱۲۰۵ نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • جوجه ریزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • صدور مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه در گلبهار
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی