Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار فارس گفت: موضوع اشتغال فرزندان و تامین مسکن مناسب و درمان سه موضوع اصلی است که اغلب در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران از سوی آنها مطرح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (دوشنبه ۲۴ شهریور)‌ در جلسه امضای تفاهم نامه تامین مسکن و ایجاد اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران فارس که در استانداری فارس برگزار شد،گفت: خانواده شهدا و ایثارگران جز سرمایه های بزرگ و معنوی کشور هستند و اين در حالى است كه استان فارس مامن، ۱۵ هزار شهید و ۲ هزار آزاده و شیراز پایتخت فرهنگی ایران اسلامی و شهر فقها، فلاسفه و شهر سرداران بزرگ شهید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس با اشاره به اینکه موضوع اشتغال فرزندان و تامین مسکن مناسب و درمان سه موضوع اصلی است که اغلب در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران از سوی آنها مطرح می شود، اظهار کرد: باتوجه به اقداماتی که در زمینه  مسکن و اشتغال و پرداخت مستمری به خانواده ایثارگران انجام شده است که این اقدامات هنوز تا رسیدن به حد مطلوب فاصله وجود دارد.

وی ادامه داد: در خصوص اقدامات انجام گرفته در طی سال ۹۵ تا سال جاری در حوزه مسکن تعداد ۱۵۱ قطعه زمین واگذار شد و در خصوص تسهیلات پرداختی از سال ۹۲ تا سال ۹۸ تعداد ۲ هزار و ۵۷۸ نفر استخدام شدند و به تعداد یک هزار و ۷۳۵ نفر تسهیلات بانکی پرداخت شد که معادل ۱۷ میلیارد ریال بوده است.

استاندار فارس با بیان اینکه از سال ۹۲ تا سال جاری تعداد یک هزار و ۸۹۴ نفر در قالب اشتغال و مستمری در بنیاد شهید استخدام شدند، گفت: در حوزه تشکل ها و گردهمایی اقدامات بسیاری صورت گرفته است که سرکشی از خانواده ها و مجموعه ایثارگری در دست اجرا می باشد و برای استمرار اهداف مورد نیاز این اقشار تلاش می شود.

رحیمی اضافه کرد: موضوع اشتغال فرزندان و تامین مسکن مناسب و درمان سه موضوع اصلی است که اغلب در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران از سوی آنها مطرح می شود و از سوی دیگر موضوع بیمه دی و درمان این اقشار بویژه در شرایط فعلی در خصوص بیماری کرونا همواره به عنوان یک دغدغه مطرح بوده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص پذیرش بیمارستان های خصوصی و مطب های پزشکی در زمینه بیمه «دی» و مطالبات پرستاران والدین شهداء انتظار بر پرداخت آنهاست، گفت: باتوجه به تلاش بسیار خوب تشکل های قطع نخاعی، این تشکل ها توانسته اند فعالیت خود را ادامه بدهند اما همواره نیازمند داشتن تجهیزات مورد در این زمینه از جمله آمبولانس هستند.

رحیمی همچنین با اشاره بر این موضوع که علاوه بر شهر شیراز ۳۶ شهرستان دیگر نیز که خانواده شهدا و ایثارگران در آنجا پراکنده هستند با مشکلاتی از این دسته مواجه اند، اضافه کرد: نیاز است تا توجه ویژه ای به این مناطق باشد و امید است تا با انعقاد این تفاهم نامه در راستای تامین مسکن، اشتغال و کارآفرینی شاهد عملیات اجرایی آنها باشیم.

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس بنیاد شهید و امور ایثارگران استانداری فارس شیراز خانواده شهدا و ایثارگران تامین مسکن درمان سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۳۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا موجب عزت و افتخار ملت و کشور هستند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد، مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به همراه محمد قویدل مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان با خانواده شهید رضا زارعی سومین شهید مدافع حرم هرمزگان دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد گفت: خدمتگزاری به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران افتخارآفرین بوده و علاوه بر وظیفه انسانی ذخیره ای برای آخرت است و اجر آن نزد خداوند محفوظ است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر عزیزانی همچون شهید رضا زارعی مدافع حرم نبودند موفقیت‌های غرورآمیزی همچون اقدام موفقیت آمیز و افتخارآفرینانه عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت نمی‌گرفت.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این دیدار حضور در کنار خانواده شهدا را عامل ایجاد روحیه و انگیزه خدمت عنوان کرد و گفت: حضور در کنار شما عزیزان مایه خیر، برکت و افتخار است و اگر بتوانیم خدمتی به خانواده شهدا انجام دهیم بر خود می‌بالیم.
 
همسر شهید زارعی نیز با اشاره به خصایل تیم شهید رضا زارعی، گفت: همسرم در تمام زمینه ها الگوی دیگران بودند و در زمان سختی و مشکلات یار و یاور دوستان و آشنایان خود بودند.
 
وی سخت کوشی، دقیق بودن، انضباط و جدیت کاری، خلوص نیت در دفاع از اسلام، ساده زیستی و اهمیت به تحصیل فرزندان را از ویژگیهای مهم شهید عنوان کرد.
 
گفتنی است، سرهنگ «رضا زارعی» سومین مدافع حرم از استان هرمزگان، سحرگاه جمعه ۱۱ اسفندماه مصادف با ۲۰ شعبان، توسط رژیم غاصب صهیونیستی در سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار یزد با جمعی از خانواده‌های شهدای ارتش
  • دیدار استاندار یزد با خانواده های شهدای ارتش
  • شهدا موجب عزت و افتخار ملت و کشور هستند
  • تبدیل وضعیت شغلی ۲۳۳ نفر از خانواده ایثارگران در پتروشیمی پردیس
  • خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند
  • دستگاه‌های اجرایی سمنان در اعلام دغدغه‌های حوزه بانوان تسریع کنند
  • تامین زمین برای بیش از صد هزار واحد مسکن در فارس
  • واکنش خانواده شهدا به تنبیه رژیم صهیونیستی
  • سالار‌های کوچک؛ دغدغه‌های بزرگ
  • سالارهای کوچک؛ دغدغه‌های بزرگ