Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@19:59:09 GMT

اختلال شبکه‌های مجازی در الجزایر در فصل امتحانات

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۴۲۳۱

اختلال شبکه‌های مجازی در الجزایر در فصل امتحانات

یک روزنامه نگار خبرگزاری فرانسه گفت که شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و واتس اپ غیرقابل دسترسی هستند ، در حالی که اینترنت با اختلالات در سراسر کشور روبرو است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایستای، الجزایر روز یکشنبه برای برگزاری بهتر امتحان دانش آموزان این کشور شبکه های اجتماعی را به حالت تعلیق درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود دانش اموزان با استفاده از این شبکه تقلب می کنند.

 

یک روزنامه نگار خبرگزاری فرانسه گفت که شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و واتس اپ غیرقابل دسترسی هستند ، در حالی که اینترنت با اختلالات در سراسر کشور روبرو است.

 

این اقدام یک روز پس از آن انجام شد که وزارت دادگستری اعلام کرد یک نوجوان به دلیل اشتراک نتایج آنلاین آزمون آزمایشی زبان عربی به یک سال زندان محکوم شده است.

 

این پسر روز چهارشنبه توسط دادگاهی در شمال شرقی شهر گوئلما در راستای اصلاحیه قانون جزایی که در آوریل تصویب شد و تقلب در امتحانات لیوان و لیسانس را جرم تلقی می كرد ، به ترتیب در پایان دوره متوسطه و دبیرستان محكوم شد.

 

پس از اوج گرفتن تقلب در هنگام امتحانات سراسری در سالهای اخیر ، مقامات این کشور در آفریقای شمالی قانونی را تصویب کردند که بر اساس آن ، افرادی که به جرم خلافکاری مقصر شناخته می شوند می توانند تا 15 سال زندان داشته باشند.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد الجزایر الجزایر مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مهم کنکور در ایران/استفاده از تقلب‌یاب‌ها در آزمون ۱۴۰۳

نسل سوم دستگاه‌های تقلب‌یاب در کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیز رونمایی می شود، اما جزئیات دیگری از این دستگاه‌ها به دلیل حساسیت آزمون اعلام نشده است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا، نوبت نخست کنکور سراسری ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب در سراسر کشور برگزار می‌شود.

یکی از معضل‌های اساسی در کنکورهای سراسری، تقلب تعداد اندکی از داوطلبان در این ماراتن حساس است که از سال گذشته برخی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها به یاری سازمان سنجش آموزش شتافتند و دستگاه‌های آشکارساز تقلب طراحی و تولید کردند.

در زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲ از نسل دوم آشکارسازها که توسط شرکت‌های دانش بنیان طراحی شده بود، رونمایی به عمل آمد. بنابراین همه حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری، دستگاه سیگنال‌یاب یا آشکارساز دارند.

هر ساله با نزدیک شدن به ایام امتحانات نهایی و آزمون کنکور، تب و تاب زیادی در این حوزه ایجاد می‌شود و برخی از افراد سودجو در صدد نشر یا فروش سوالات و جواب آن‌ها و یا برخی از داوطلبان در صدد تقلب در امتحانات هستند. فناوری‌های پیشرفته‌ای در حوزه شناسایی ابزار آلات تقلب وجود دارد. استفاده از این تجهیزات که با نام دستگاه تقلب‌یاب کنکور یا دستگاه‌های آشکار ساز نیز شناخته می‌شوند، در حال گسترش در مدارس و حوزه‌های امتحانی است.

دستگاه تقلب‌یاب کنکور چیست؟

دستگاه تقلب‌یاب کنکور یک دستگاه آشکار ساز است که از آن برای شناسایی تجهیزات و ابزار تقلب در امتحانات و کنکور استفاده می‌شود.

امروزه از تجهیزاتی مانند موبایل، هندزفری، ساعت یا خودکار هوشمند، فلش مموری، دستگاه پخش صوت و … برای تقلب در کنکور استفاده می‌شود. دستگاه تقلب‌یاب یا آشکار ساز به راحتی این تجهیزات را شناسایی کرده و آلارم می‌دهد. به این صورت به راحتی می‌توان در صورت همراه داشتن چنین ابزاری همراه داوطلبان، آن را شناسایی و ضبط کرد.

نفس استفاده از این دستگاه‌ها نیز یک بازدارندگی قوی در میان افراد متقلب ایجاد کرده و بیشتر داوطلبان از ترس شناسایی ابزار تقلب و محرومیت از امتحانات، از همراه داشتن چنین لوازمی خودداری می‌کنند.

انواع دستگاه تقلب‌یاب

فناوری‌ها و تجهیزات مختلفی به‌عنوان دستگاه تقلب‌یاب کنکور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

راکت موبایل‌یاب

راکت‌های موبایل‌یاب با ایجاد میدان مغناطیسی در اطراف خود هر شیء که دارای فلز باشد، از جمله تجهیزات الکترونیکی مانند موبایل، هندزفری را شناسایی کرده و به صورت ویبره یا صدا هشدار می‌دهند. این تجهیزات پرکاربردترین نوع دستگاه‌های تقلب‌یاب هستند که در مدارس، آموزشگاه‌ها، امتحانات نهایی و کنکور استفاده می‌شوند.

دستگاه سیگنال‌یاب

دومین ابزاری که به‌عنوان تقلب‌یاب در کنکور کاربرد دارد، دستگاه‌های فرکانس‌یاب یا سیگنال‌یاب هستند که به راحتی انواع امواج رادیویی از جمله امواج تلفن همراه و سایر تجهیزات بی‌سیم را شناسایی کرده و با بوق هشدار می‌دهند.

دستگاه جمر

جمر یک دستگاه تقلب‌یاب و آشکار ساز نیست، اما برای جلوگیری از تقلب در کنکور می‌تواند کاربرد داشته باشد. دستگاه جمر در واقع یک دستگاه کورکن و مسدود کننده امواج موبایل است و در محدوده آن هیچ گوشی تلفن همراهی نمی‌تواند از پیامک، تماس یا اینترنت استفاده نماید. به همین دلیل از این دستگاه نیز می‌توان جهت جلوگیری از تقلب داوطلبان با استفاده از گوشی تلفن همراه یا سایر تجهیزات الکترونیکی استفاده کرد.‌

عملکرد دستگاه‌های تقلب‌یاب

این دستگاه‌ها به تجهیزات تقلب، سیگنال ارسال می‌کند. به این صورت که در گوش داوطلب صدای بلندی تولید و فرد متقلب شناسایی می‌شود. همراه داشتن دستگاه یا تجهیزات تقلب در جلسه آزمون به ۱۰ سال محرومیت از آزمون منجر می‌شود.

کد خبر 744400

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان سنجش به عضویت در گروه‌های تقلب‌رسان
  • هشدار سازمان سنجش به عضویت داوطلبان در گروه‌های مدعی تقلب
  • هشدار سازمان سنجش درباره استفاده از ابزارهای تقلب در کنکور
  • عضویت در گروه‌های مدعی تقلب و استفاده از ابزارهای ممنوعه مشمول مجازات می‌شود
  • رئیس شورای حفاظت آزمون‌: هیچ کنکوری متقلبی وارد دانشگاه نمی شود
  • امنیت آزمون سراسری مطالبه ملی است/ عضویت در گروه‌های مدعی تقلب مشمول مجازات می‌شود
  • امنیت آزمون سراسری مطالبه ملی است
  • استفاده از ابزارهای ممنوعه در کنکور سراسری مشمول مجازات می‌شود
  • هنرمندان برای «وعده صادق»، دست به‌کار شدند
  • جزئیات مهم کنکور در ایران/استفاده از تقلب‌یاب‌ها در آزمون ۱۴۰۳