Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ خداداد غریب‌پور رییس هیات عامل ایمیدرو در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین با اشاره به اینکه معدن و صنایع معدنی 1360 هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه ایران را تشکیل می‌دهد، توضیح داد: در این نشست راهکارهایی به تصویب رسید از جمله تشکیل صندوق‌های سبدگردان تا سقف 20 درصد از شناور شرکت‌های حاضر به صورت مجزا چرا که شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو عموما هلدینگ‌هایی با راهبری این سازمان توسعه‌ای هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا کمیته‌ای با مدیرعامل بورس تهران و قائم مقام ایمیدرو تشکیل شد که در واقع یک کمیته راهبری مرتبط با این موضوع است و ما بسیار خوشحالیم که نخستین اقدام در این راستا از طریق ایمیدرو انجام شده است.

رییس هیات عامل ایمیدر ادامه داد: درخواستی که مطرح شده این است که سایر نهادهای مالی هم اقدام مشابهی انجام دهند و هلدینگ‌های تخصصی سیمانی، پتروشیمی و غذایی و حتی شرکت‌های خدماتی و انفورماتیکی با در پیش گرفتن اقدامی مشابه در راستای ثبات بازار تلاش کنند.

غریب‌پور در پایان تاکید کرد: سهام شرکت‌های زیرمجموعه ما طی چند روز اخیر ده درصد رشد مثبت داشته است و پس از افت 24 تا 25 درصد نزدیک به 10 درصد بازگشت سهام داشته‌ایم و این بدان معناست که ما با در پیش گرفتن این سیاست‌ها در کوتاه مدت واکنش مثبت بازار را دریافت کرده‌ایم.

پربیننده ترین محدودیت واردات فلز هند/ ضربه اختلافات هند و چین به تجارت آلومینیوم تصمیمات هیات مدیره در گهرزمین، فصل الخطاب است/ اگر بنا باشد نمایندگان به هر تغییر مدیریتی ورود کنند، اعتبار قانون زیر سوال می رود معدنکاران طلا مشتاق افزایش تولید نیستند شرکت‌ها صندوق‌های مجزای بازارگردان تشکیل می‌دهند/ افزایش سرمایه شرکت‌ها به زودی اجرایی می‌شود سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلاری در منطقه ویژه خلیج فارس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت معدن بورس بازار سرمایه ایمیدرو بخش معدن و صنایع معدنی تقویت بازار سرمایه هلدینگ های تخصصی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید

اکبر ابدالی ، گفت: با اکتشاف‌های صورت گرفته طی سه‌سال اخیر و تا عمق ۸۵۰ متری، این ظرفیت مهم شناسایی شد که به طور حتم نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های معدن در سطح استان و کشور خواهد داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم  افزود: ونارچ بزرگترین معدن منگنز کشور است که عمده نیاز منگنز کارخانه‌های فولاد کشور را تامین می‌کند، به همین علت هر گونه کشف ذخایر جدید در این معدن در زنجیره توان تولید فولاد کشور به عنوان یک محصول مهم و راهبری نقش دارد.

او ادامه داد: با تلاش کارشناسان و متخصصان حوزه معدن استان و کشور، اکتشافات سایر مواد معدنی از قبیل سرب، روی و آهن و مس نیز در این معدن با جدیت ادامه دارد.

گفتنی‌است ۲۱۲ پروانه در بخش معادن استان موجود که ۱۴۳ فقره از این پروانه‌ها دارای بهره‌بردار است و فعالیت‌های معدنی در محدوده تعیین شده آن صورت می‌گیرد.

بیش از ۲۴ نوع ماده معدنی درقم وجود دارد؛ اکثر مواد معدنی استان مصالح ساختمانی همچون گچ، آهک، سنگ لاشه و شن و ماسه است، پس از آن معادن نمک، سنگ ساختمانی و معادن فلزی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

از جمله موارد مورد توجه در گسترش فعالیت‌های معدنی در قم، ایجاد واحد‌های فرآوری در کنار معادن استان است که هم ارزش افزوده بیشتر در فعالیت‌های معدنی را به دنبال دارد و هم موجب افزایش فرصت‌های شغلی در این بخش مهم اقتصادی می‌شود.

لازم به توضیح است بهره‌برداران معادن درصدی از فروش ماده معدنی خود را از حدود ۲ تا ۱۲ درصد را تحت عنوان حقوق دولتی به دولت باز می‌گردانند.

این حقوق دولتی درموارد مختلفی همچون اصلاح جاده‌هایی که درمسیر معادن است، عمران مناطقی که معادن در آن قرار گرفته‌اند، اصلاح و بازسازی محیط پس از پایان فعالیت معادن و نیز توسعه فعالیت‌های معدنی به کار گرفته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • درخواست سبدگردانی برای چه افرادی مناسب است؟
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد