Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@02:23:08 GMT

کمبود آب در پایاب سدهای بستان‌آباد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۴۳۳۲

کمبود آب در پایاب سدهای بستان‌آباد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،الهیاری فرماندار بستان‌آباد در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان بستان‌آباد با بیان اینکه برخی از سد‌های شهرستان سابقه آبگیری ۲۰ ساله را با خود یدک می‌کشند، گفت: متاسفانه عملیاتی نمودن برخی از مصوبات کارگروه‌های کشاورزی در حوزه پایاب سد‌ها در شهرستان هنوز بلاتکلیف مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار بستان‌آباد فرصت یک ماهه برای جهاد کشاورزی و امور آب تعیین نمود که طبق طرح مطالعاتی سد‌ها اقدام کنند.

الهیاری به ظرفیت بالای بخش کشاورزی در کاهش نرخ بیکاری شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌های شهرستانی در بخش کشاورزی آماده است، ولی نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

فرماندار بستان‌آباد در این جلسه با اشاره به افتتاح اخیر سد کلقان و تاثیر آن در حوزه صنعت، کشاورزی و شرب خواستار تسریع در عملیاتی کردن پایاب سد شد و گفت:با بهره‌برداری از این سد شاهد توسعه شهرستان در کشاورزی و صنعت و رفع مشکل کمبود آب شرب منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود آب پایاب سدها بخش کشاورزی بستان آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۴۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اضافه شدن ۳۰ میلی‌متر به میانگین آب سدهای فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سیاوش بدری گفت: یک سامانه بارشی از ۲۷ فروردین امسال در سطح استان فارس فعالیت کرد که بیشترین فعالیت آن در مناطق جنوبی استان بود.
وی با بیان اینکه در این بارندگی سد سلمان فارسی بیشتر منتفع شد، افزود: حجم آب امروز سد سلمان فارسی ۵۱۱ میلیون متر مکعب و خروجی آن را ۲ و صدم۸۵ متر مکعب بر ثانیه است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: هنوز موعد رهاسازی آب سد سلمان فارسی نرسیده است و زمان آن با توجه به نیاز کشاورزی مناطق جنوبی فارس، در شورای آب استان مشخص خواهد شد.
وی در خصوص سد درودزن گفت: حجم امروز آب پشت سد درودزن ۶۶۸ میلیون متر مکعب است که با توجه به تصمیم شورای آب استان مبنی بر رهاسازی ۱۵۰ میلیون متر مکعب آن برای مصارف کشاورزی که طی بازه زمانی ۲ الی ۳ ماهه انجام می‌شود، میزان خروجی آن هم‌اکنون ۷۱ متر مکعب بر ثانیه است.
بدری با بیان اینکه ورودی آب سددرودزن هم‌اکنون ۱۹ متر مکعب بر ثانیه است، افزود: رهاسازی آب سد درودزدن برای مصارف کشاورزی هم از طریق کانال هم رودخانه همچنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • اختصاص ۶۰ هکتارزمین در شهرستان بستان آباد برای نهضت ملی مسکن، جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • ‌اضافه شدن ۳۰ میلی‌متر به میانگین آب سدهای فارس
  • اختصاص ۶۰ هکتار زمین به ملی مسکن در شهرستان بستان آباد