Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-معاون دادستان کرمان گفت: در کارنامه علت فوتی‌ها و مجروحان ناشی از حوادث راهنمایی و رانندگی همواره سهمی نیز متوجه مسئولان تصمیم گیرنده و تاثیرگذار در این زمینه است. خبرگزاری میزان - حسین رییسی، معاون دادستان کرمان در اولین جلسه کارگروه پیشگیری از تصادفات استان در سال ۹۹ که در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان برگزار شد، اظهار کرد: باید همه اعضای کارگروه به صورت جدی وارد عمل شده و نظرات کارشناسی و طرح‌های تخصصی خود را جهت کاهش تصادفات جاده‌ای مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ضمن اینکه یکی از مسائل مورد توجه ریاست قوه قضاییه فعالیت کمیته‌ها و کارگروه‌های پیشگیری از وقوع جرم است؛ بنابراین ضرورت دارد در این کارگروه نیز سعی کنیم اقدامات اثربخش را انجام دهیم تا مردم نتایج آن را احساس کنند.

رییسی با بیان اینکه اعتماد مردم موجب مشارکت بیشتر آن‌ها خواهد شد، گفت: انجام اقدامات کارآمد در جهت رفع نیاز‌های آحاد جامعه و بروز نتایج ملموس آن موجب رضایتمندی، جلب اعتماد و ترغیب به مشارکت اجتماعی مردم و در نتیجه داشتن جامعه‌ای پویا و فعال می‌شود.   بیشتر بخوانید: تلفات تصادفات رانندگی در ۴ ماهه نخست امسال ۱۷ درصد کاهش یافت وی تاکید کرد: در کارنامه علت فوتی‌ها و مجروحان ناشی از حوادث راهنمایی و رانندگی همواره سهمی نیز متوجه مسئولان تصمیم گیرنده و تاثیرگذار در این زمینه است

معاون دادستان کرمان با تاکید بر اینکه باید به غیر از پلیس نقش بقیه بخش‌های موثر در حوادث و تلفات رانندگی نیز مشخص شود، خاطرنشان کرد: هرچند که خود مردم نیز نقش بسیار زیادی را در تمامی بخش‌های جامعه به ویژه بروز حوادث رانندگی ایفا می‌کنند، اما از اعضای کارگروه نیز انتظار می‌رود هرکدام به ازای سهم خود به صورت جدی اقدام شایسته‌ای را انجام دهند.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادستان کرمان پیشگیری از تصادفات حوادث راهنمایی و رانندگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان کرمان پیشگیری از تصادفات حوادث راهنمایی و رانندگی دادستان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۷ موتورسوار و مصدومیت ۱۲۴ نفر در تصادفات هفته گذشته

سخنگوی سازمان اورژانس کشور،از وقوع ۲۶۶ حادثه ترافیکی و ۳۸۱ حادثه غیر ترافیکی طی هفته گذشته در کشور خبر داد و برخی از مهم‌ترین این حوادث را تشریح کرد.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مهم‌ترین حوادث هفته گذشته گفت: طی روزهای هجدهم تا بیست و چهارم فروردین ماه، ۳۸۱ حادثه غیرترافیکی و ۲۶۶ حادثه ترافیکی در کشور رخ داده که عوامل اورژانس نیز در آن حضور داشتند.

۲۶۶ حادثه ترافیکی در یک هفته گذشته رخ داد 

وی با اشاره به حوادث ترافیکی مهم هفته گذشته، گفت: در جریان این حوادث در مجموع ۱۵۹۴ مجروح و ۵۱ نفر فوت شده‌اند. بیشترین حوادث ترافیکی در استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و فارس به ثبت رسیده‌اند که به ترتیب ۳۷،۱۸ و ۱۷ حادثه مهم بوده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در استان خراسان رضوی ۲۱۸ نفر، در فارس ۱۰۸ نفر و در سیستان و بلوچستان ۱۰۱ نفر نیز مصدوم شدند که جزو استان‌های دارای بیشتر تعداد مصدومان بودند.

یکتاپرست با اشاره به تعداد فوتی‌های هر استان در تصادفات رانندگی نیز  گفت: در کرمان ۹ نفر، خراسان رضوی شش نفر و خراسان جنوبی پنج نفر جان خود را در این حوادث از دست دادند.

وی درباره حوادث حمل و نقل عمومی افزود: در هفته گذشته، ۷ مورد حادثه ترافیکی حمل و نقل عمومی داشتیم که منجر به فوت سه نفر و مصدومیت ۴۲ نفر شد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به حوادث مربوط به تریلی و کامیون ها ادامه داد: ۱۶ تصادف مرتبط با خودروهای سنگین داشتیم که باعث مجروحیت ۹۱ نفر و فوت ۱۱ نفر شد. تصادفات وانت بارها نیز در این هفته به ۱۳ مورد رسید و در این حوادث بیش از ۸۲ نفر زخمی شدند و سه نفر کشته شدند.

وی با اشاره به اینکه تصادفات موتورسیکلت‌ها نیز در این هفته ۹ درصد کل حوادث را تشکیل می داد؛ افزود: ۲۴ حادثه موتورسیکلت نیز در این هفته رخ داد که باعث فوت هفت نفر و مصدومیت ۱۲۴ نفر شد. 

یکتاپرست گفت: در این بازه زمانی، چندین تصادف و واژگونی خودرو در کشور رخ داد که هر کدام چندین زخمی و کشته داشتند که مهم‌ترین آنها ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت. همچنین تصادف پژو پارس با تریلی، در شاهرورد، پنج مصدوم و سه کشته بر جای گذاشت. 

در یک هفته، ۳۸۱ حادثه غیرترافیکی مهم در کشور رخ داد

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره حوادث غیرترافیکی ادامه داد: ۳۸۱ حادثه غیرترافیکی در هفته گذشته باعث مصدومیت ۸۷۴ نفر و فوت ۱۱۷ شد.

یکتاپرست درباره تشریح حوادث غیرترافیکی گفت: مسمومیت غذا در مشهد باعث مسمومیت هشت نفر و کشته شدن ۱۲ نفر شد. همچنین در سمنان انفجار گاز باعث شد ۱۴ نفر روانه بیمارستان شوند.

وی افزود: در بیست و یکم فروردین ماه، در کارگاه قطعه سازی تبریز، مسمومیت با مونوکسید کربن رخ داد که باعث شد ۱۴ نفر مسموم شوند. سیل در خراسان جنوبی نیز، پنج کشته و ریزش کوه در جاده چالوس نیز، دو مصدوم برجای گذاشت.

یکتاپرست درباره هشدار سازمان هواشناسی درباره بارش باران افزود: سیل در برخی نقاط کشور جاری شد اما این حادثه به جز در خراسان جنوبی، هیچ مشکل دیگری ایجاد نکرد. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: مهم ترین زمین لرزه هفته گذشته، زمین لرزه ۴.۵ ریشتری در نوزدهم فروردین ماه بود که در عمق ۱۰ کیلومتری در کرمان رخ داد اما خوشبختانه هیچ خسارتی برجای نگذاشت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • تمرکز بر پیشگیری، ضرورت امروز جامعه در حوزه اعتیاد است
  • لزوم پرهیز از سفر‌های غیرضروری به جنوب استان کرمان
  • سهم افراد در تصادفات رانندگی مشخص شد
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران رفسنجان برای بارش‌های پیش‌ رو/ مردم به مناطق کوهستانی نروند
  • مرگ ۷ موتورسوار و مصدومیت ۱۲۴ نفر در تصادفات هفته گذشته
  • علائم ایمنی در محورها عاملی موثر برای کاهش سوانح رانندگی است
  • فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
  • لزوم احیای پلیس افتخاری برای پیشگیری از تخلفات رانندگی
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم / دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند