Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-18@23:22:10 GMT

انفجار بیروت نتیجه اهمال بوده است

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۴۷۳۶

انفجار بیروت نتیجه اهمال بوده است

بر اساس اعلام منابع غیررسمی در لبنان، اف‌بی‌آی در گزارشی که تحویل طرف‌های لبنانی شد، تاکید کرده که انفجار بیروت نتیجه اهمال و سهل‌انگاری بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، بر اساس اعلام منابع غیررسمی در لبنان، اف‌بی‌آی در گزارشی که تحویل طرف‌های لبنانی شد، تاکید کرده که انفجار بیروت نتیجه اهمال و سهل‌انگاری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش اف‌بی‌آی همچنین آمده است: به دلیل جوشکاری در نزدیکی انبار شماره ۱۲ و شعله‌ور شدن آتش در مواد آتش‌زا و سپس باز کردن درب انبار شماره ۱۲ و انتقال سریع آتش به داخل، این انبار مثل یک چاشنی انفجاری برای نیترات آمونیوم عمل کرده است.

در این گزارش آمده است: سیلوهای گندم مستقر در بندر و فضای ساحلی هم باعث شد که از فاجعه بزرگ‌تر جلوگیری شود. بر اساس گزارش اف‌بی‌آی، شعاع انفجار به ۸ کیلومتر به داخل بیروت نفوذ کرده است.

در این گزارش تاکید شده است که لاشه‌های آهن و باقی‌مانده‌های انفجار ناشی از تأسیسات و پایه‌های فلزی بوده است و عملاً تائید شده که هیچ‌گونه ادوات نظامی یا موشک در منطقه وجود نداشته است.

گزارش اف‌بی‌آی درباره اینکه آیا ۲۷۵۰ کیلوگرم نیترات آمونیوم منفجر شده یا نه سکوت کرده، اما تاکید دارد که این مواد ذخیره شده می‌توانسته چنین انفجاری را موجب شود و بخشی از نیترات آمونیوم در هوا تبخیر شده است.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: لبنان بیروت اف بی آی انفجار بیروت اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی به ایران 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بیروت، همزمان با عملیات پهپادی و موشکی حزب الله به یک مرکز فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی درشمال فلسطین اشغالی، سفارت کشورمان در بیروت میزبان شخصیت‌های سیاسی، حزبی و دینی بود که آمده بودند تا عملیات تنبیهی وعده صادق را تبریک گویند.
مسئولان و نمایندگان احزاب و گروه‌های مبارز فلسطینی این عملیات را تحول بنیادین درمعادلات منطقه‌ای دانستند.
شماری از شخصیت‌های دینی فلسطینی لحظه ورود موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی به آسمان فلسطین را مهمترین رویداد هفتاد و پنج سال گذشته یعنی از زمان برپایی رژیم اشغالگر قدس درسرزمین‌های اشغالی دانستند.
شخصیت‌های دینی لبنانی نیز درقالب تجمع علمای مسلمان با حضور درسفارت کشورمان در بیروت عملیات تنبیهی وعده صادق را تبریک گفتند.
شماری از شخصیت‌های سیاسی از احزاب و گروه‌های ملی و اسلامی لبنان نیز امروز درمراسم تبریک این عملیات، درباره ابعاد این رویداد و چشم انداز راهبردی پس از آن صحبت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:

مروان عبدالعال - از مسئولان جبهه خلق برای آزادی فلسطین
محمد عویس - دبیرجنبش فلسطین آزاد
علی فیصل - مسئول جبهه دموکراتیک فلسطین در لبنان
شیخ محمد الموعد - سخنگوی شورای علمای فلسطین
شیخ زهیرالجعید - نایب رئیس تجمع علمای مسلمان

دیگر خبرها

  • عملیات‌ حزب الله در مرز لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پرواز‌ها به تهران و بیروت را تمدید کرد
  • ماجرای آتش‌سوزی در شرق تهران چه بود؟
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران | حادثه هیچ ارتباطی با پایانه شرق ندارد
  • تبریک شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی به ایران 
  • یک مصدوم در حادثه انفجار گاز
  • حادثه انفجار گاز در دزفول ۹ مصدوم داشت
  • ۹ مصدوم در حادثه انفجار گاز در دزفول
  • مواد شوینده‌ خانگی چه ضرری برای سلامت ما دارند؟