Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@20:46:07 GMT

هدیه الهی به مقاومتِ محاصره‌ شده در نوار غزه

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۴۸۳۰

هدیه الهی به مقاومتِ محاصره‌ شده در نوار غزه

هشتگ "ما خفی اعظم"( آنچه پنهان شده، بزرگ‌تر است) در شبکه‌های اجتماعی در برخی کشورهای عربی ترند شده و در آن، هزاران کاربر مشارکت و بر همبستگی‌ و افتخارشان به مقاومت فلسطین در نوار غزه تأکید کرده‌اند.

به گزارش مشرق، برنامه "آنچه پنهان شده، بزرگ‌تر است" که عصر دیروز از تلویزیون "الجزیره" عصر پخش شد، به جزئیات ائتلاف امنیتی و نظامی میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی درباره اوضاع نوار غزه و تنگ‌تر شدن عرصه بر مقاومت فلسطین پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: هنیه: دولت وحدت ملی در فلسطین تشکیل شود

"تامر المسحال" مجری برنامه، مصاحبه‌های اختصاصی درباره پشت‌پرده و اسرار فشار بر گروه‌های مقاومت در نوار غزه به منظور خلع سلاح آنها و قطع کردن خطوط پشتیبانی از آنها صورت داده است؛ اعمال فشارهایی که با روند عادی‌سازی در منطقه و اجرای طرح "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا برای حذف قضیه فلسطین، موسوم به "معامله قرن"، همزمان شده است.

تحقیقات الجزیره شامل اطلاعات و تصاویری است که برای اولین بار درباره سلاح مقاومت در غزه و ارتقای آن به رغم محاصره این باریکه از ۱۴ سال پیش منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: هنیه: مقاومت موشک‌های ما می‌تواند تل آویو و فراتر از آن را درهم کوبد

در این برنامه برای اولین بار دستیابی گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس به مقادیر زیادی مهمات از جمله صدها موشک در دو کشتی جنگی انگلیسی در عمق دریا و ارتقای آن‌ها توسط القسام فاش شده است.

یکی از اعضای تیم مهندسی القسام به نام "ابوسلمان" گفت: "موشک‌های انگلیسی را که در دو کشتی در عمق دریا به آن دست یافتیم بررسی کردیم و بعد از ارتقا آن را آزمایش کردیم و نتیجه این بود که هدف به طور کامل منهدم شد."

همچنین این برنامه فاش کرد که القسام توانسته با باقی‌مانده‌های موشک‌هایی که طی جنگ ۲۰۱۴ به غزه شلیک شد، موشک‌های جدیدی بسازد.

از سوی دیگر این برنامه فاش کرد هدف از ایجاد پایگاه "برنیس" مصر که ژانویه با حمایت امارات و هماهنگی رژیم صهیونیستی در ساحل جنوبی دریای سرخ افتتاح شد، قطع هرگونه امدادرسانی به غزه بود.

"mohammad alqaisi" در توییتی با بازنشر تصویری از گردان‌های القسام، آیه‌ ۱۶۰ سوره آل عمران را ذکر کرده است: ﴿ إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمْ وَإِنْ یَخْذُلْکُمْ فَمَنْ ذَا الَّذِی یَنْصُرُکُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَعَلَی اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ ﴾. اگر خداوند شما را یاری کند، هیچ کس بر شما پیروز نخواهد شد! و اگر دست از یاری شما بردارد، کیست که بعد از او، شما را یاری کند؟! و مؤمنان، تنها به خداوند باید توکل کنند!

"محمد سعد نشوان" نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است: "پاک و منزه است خدایی که باریکه محاصره‌شده غزه را رزق و روزی می‌دهد و مواد لازم را برای ساخت موشک‌هایش- از بقایای موشک‌های دشمن- تامین می‌کند. دو ناوشکن انگلیسی در ساحل# غزه کشف شده که حاوی مهماتی است که به کلاهک‌های موشک‌های مقاومت تبدیل شده‌ است."

کاربری به نام "@Abu_Aisha" نیز توییت کرده است: "غزه را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده‌اند، پاسخ الهی (#ما_خفی_اعظم") بود."

اما نقطه اوج زمانی بود که برای نخستین بار از "گنجی" پرده‌برداری شد که مبارزان در نوار غزه به آن دست یافته‌ و موفق شده‌اند دو کشتی جنگی را از آنِ خود کنند. تحقیقات انجام‌شده هم نشان داد که این کشتی‌ها متعلق به نیروی دریایی انگلیس است که در جریان جنگ جهانی اول در سواحل غزه غرق شدند.

یکی از فرماندهان یگان صنایع و مهندسی در گردان‌های القسام تصریح کرد، کمیته ویژه‌ای بر روند انتقال خمپاره‌های کشف‌شده در داخل کشتی‌ها نظارت دارد و این اقدام، در چارچوب عملیات امنیتی و نظامی پیچیده‌ای انجام می‌شود و این کشتی‌ها منبع امدادرسانی بزرگی برای مقاومت محسوب می‌شود.

کاربری به نام "محمد المدهون"، کشف کشتی‌های انگلیسی در ساحل غزه را لطف و یاری خداوند به مقاومت و ساکنان نوار غزه خوانده و نوشته است: "پاک و منزه است خداوندی، که به مبارزان الهام کرد تا در اعماق دریای غزه شناور شوند و کشتی جنگی انگلیس را، که قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد و حاوی صدها خمپاره است، شناسایی کنند."

"عبدالعزیز الفضلی" ضمن توییت کردن هشتگ "#ما_خفی_اعظم" نوشته است: "سکانسی عجیب از برنامه #ما_خفی_اعظم: چگونه خداوند متعال به مقاومت در #غزه سلاح را ارزانی داد از جایی که گمان نمی‌کرده و حتی رژیم صهیونیستی و اذناب آن نیز نمی‌توانند آن را تصور کنند... به رغم محاصره زمینی، دریایی و هوایی غزه، مقاومت به کشتی جنگی غرق‌شده، که پر از خمپاره‌های دشمن که منفجر نشده‌اند، دست یافته است."

منبع: العالم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین حماس مقاومت فلسطین انگلیس معامله قرن توییتر مشرق رژیم صهیونیستی امارات ساحل غزه فلسطین الجزیره اسراییل نیروی دریایی انگلیس نوار غزه نوار غزه کشتی جنگی کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک‌های مقاومت کریات شمونه را در تاریکی فرو برد

سقوط چند فرود موشک که از لبنان به سوی شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود، شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه را در تاریکی فرو برد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان با انتشار تصاویری اعلام کردند، حملات موشکی مستمری که علیه شهرک‌های شمال (فلسطین اشغالی) انجام می‌شود، باعث قطعی برق در کریات شمونه یکی از بزرگترین شهرک‌های این منطقه شده است.

 

.

 

همچنین برخی از رسانه‌ها با انتشار ویدیویی از برخی از شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی اعلام کردند، حزب الله باعث کوچاندن اسرائیلی‌ها از این منطقه شده و اکنون شمال (فلسطین اشغالی) به شهر اشباح تبدیل شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم در یک توصیف جالب اعلام کرد، در 200 مین روز از جنگ 7 اکتبر، حزب الله 200 هزار اسرائیلی را در منطقه شمالی به درون پناهگاه‌ها فرستاد.

به گفته این رسانه عبری زبان عصر سه شنبه 3 فروند پهپاد وارد حریم شمال شدند و همین امر باعث شد تا آژیر خطر به صدا در آمده و شهرک نشینان به سوی پناهگاه‌ها بروند.

از سوی دیگر حزب الله لبنان طی بیانیه‌ای تاکید کرد، بعد از ظهر امروز سه شنبه حمله هوایی ترکیبی را علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال شهر عکا انجام داده است.

براساس این بیانیه این عملیات با چند فروند پهپاد پوششی و شماری پهپاد انتحاری انجام گرفت و در آن مقر قرمانده تیپ گولانی و مقر واحد ایگور در شمال این شهر مورد حمله قرار گرفت.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد این اولین تهاجم علیه عکا در سال 2024 محسوب می‌شود.

آخرین باری که آژیر خطر در شهر عکا به صدا در آمد دسامبر 2023 بود.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در این رابطه گفت علاوه بر عکا آژیر خطر در شهر حیفا نیز به صدا در آمد.

روتر نت هم در خبری که ساعات پایان شامگاه سه شنبه منتشر شد اعلام کرد، بیش از 30 فروند موشک به سوی منطقه الجلیل الاعلی شلیک شده است که بر اثر آن بخش‌های وسیعی از شهرک کریات شمونه به طور کامل در خاموشی فرو رفته است.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، ارتش اسرائیل برای جلوگیری از ادامه حملات مقاومت در جنوب لبنان اقدام به شلیک منور در آسمان منطقه مرزی با جنوب لبنان است.

حمله موشکی و پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالیحزب الله: به هر تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم دادحمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • لیبرمن به مقامات صهیونیست: به خانه‌تان بازگردید
  • موشک‌های مقاومت کریات شمونه را در تاریکی فرو برد
  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • هرگونه کمک برای پیروزی سریعتر محور مقاومت وبازسازی غزه پس از جنگ، یک ضرورت و تکلیف همگانی است
  • ابوعبیده: دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است/ پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد | ما از حقوق اصلی ملت خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد