Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از پژوهشگران ژاپنی می‌گویند موفق شده‌اند با استفاده از سلول‌های بنیادی یک موش، قلب کوچکی را بسازند که به درستی کار می‌کند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، گروهی از پژوهشگران ژاپنی می‌گویند موفق شده‌اند با استفاده از سلول‌های بنیادی یک موش، قلب کوچکی را بسازند که به درستی کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تلویزیون ملی ژاپن، NHk، یک گروه از دانشمندان در دانشگاه پزشکی توکیو تحت هدایت پروفسور ایشینو فومیتوشی این قلب را با استفاده از سلول‌های بنیادی جنینی ساخته‌اند.

این محققان با اضافه کردن یک پروتئین مخصوص به نام «لامینین» به سلول‌های بنیادی جنینی، ساختاری قلبی شکل به عرض یک میلیمتر را درست کرده‌اند که همچون این عضو حیاتی دارای دهلیز و بطن بوده و می‌تپد.

سلول‌های بنیادی جنینی موش از آن رو در آزمایشات به کار می‌روند که با طول ۸ میکرون، جزو نزدیک‌ترین‌ها به سلول‌های بنیادی انسان به طول ۱۴ میکرون هستند.

این برای نخستین بار است که یک قلب با ساختاری سه‌بعدی و قابلیت کارآیی ساخته شده است. پروفسور ایشینو گفته است که از این قلب می‌توان برای آزمایش ایمنی دارو‌های جدید استفاده کرد.

دانشمندان اعلام کرده‌اند که مرحله بعدی این آزمایش تحقیق برای تولید قلبی مشابه و به همین روش اما از سلول‌های بنیادی جنین انسانی است.

سلول‌های بنیادی جنینی خصوصیاتی مشابه با سلول‌های پرتوان بنیادی یا «آی پی اس» دارند و می‌توانند به انواع سلول‌های بدن تبدیل شوند. از سلول‌های بنیادی جنینی پیش‌تر برای درمان اختلالات ژنتیکی، کبدی و کلیوی استفاده شده است.

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیماری‌های قلبی و عروقی نخستین عامل مرگ‌ومیر در دنیا به شمار می‌روند و سالانه بیش از ۱۶ میلیون نفر بر اثر ابتلا به نارسایی‌های قلبی و عروقی جان خود را از دست می‌دهند.

پژوهشگران امیدوارند با استفاده از روش کشت سلول‌های بنیادی به فناوری ساخت قلب انسان دست یابند.

منبع: یورونیوز

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: سلول های بنیادی توکیو دانشمندان ژاپنی مینی قلب سلول های بنیادی جنینی سلول های بنیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در این اردو ۵۰ بسکتبالیست منتخب از استان‌های ایلام، لرستان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، کردستان، چهارمحال بختیاری، منطقه آزاد آروند و همدان حضور دارند.

این مسابقات به مدت ۲ روز به میزبانی شهرستان اسدآباد و زیر نظر کمیته فنی فدراسیون بسکتبال کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • تصادف مینی بوس با کامیون در بابل ۲ مصدوم داشت
  • نیروگاهی که ایرانیان در سریلانکا ساختند!
  • محققان از ریه بافت مینیاتوری ساختند