Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: رهبران همه ادیان بزرگ جهان نباید نسبت به هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام ساکت بنشینند و باید عوامل این هتک حرمت را محکوم و مجبور به عذرخواهی نمایند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن غرویان، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از قم ضمن ابرازناراحتی از اقدام تاسف بار و رذیل نشریه  فرانسوی در توهین به شخصیت الهی پیامبر گرامی اسلام، اظهار کرد: افرادی که به مقدسات مسلمانان و ارزش‌های اسلامی توهین می‌کنند دشمنان بشریت هستند و رهبران همه ادیان بزرگ جهان نباید نسبت هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام ساکت بنشینند و عوامل این هتک حرمت را محکوم و مجبور به عذرخواهی نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه رسالت حوزه علمیه در زمان حاضر تبیین و روشنگری در جهت ایجاد اتحاد ادیان در سراسر جهان است، ادامه داد: ادیان نقش مهمی در برقراری صلح جهانی و سعادت بین المللی همه ملت‌ها دارند و اگرجامعه بشری بخواهد به آرامش برسد باید ادیان مختلف عقاید، آرمان‌ها و مقدسات یکدیگر را مورد احترام قرار دهند چون توهین به مقدسات چیزی جر تفرقه، کینه و عداوت نخواهد داشت.
استاد حوزه علمیه افزود: گزارش‌های تاریخی حاکی از این است که جنگ‌های مذهبی آسیب‌های خانمان سوزی را بر بشریت تحمیل کرده است و انسان‌های زیادی در این جنگ‌ها از بین رفته‌اند و ریشه اصلی این جنگ‌ها در طول تاریخ بی احترامی به مقدسات و عقاید جوامع مختلف بوده است.
غرویان گفت: دین اسلام دین سلم و صلح است و هرگز اجازه توهین به مقدسات سایر ادیان الهی را به پیروان خود نمی‌دهد اما در برابر توهین به مقدساتش نیز ساکت نمی‌نشنید و مسلمانان جهان بیش از پیش در جهت نابودی ظلم و فساد و کشورهای مستکبر تلاش می‌کنند تا اسلام به‌عنوان کامل ترین آیین انسان ساز، سرانجام عالم‌گیر شود.
عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: علمای حوزه بایستی در این برهه تاریخ با حفظ وحدت و انسجام خود با صدور بیانیه‌ها و اظهارنظرهای خود حرکت این نشریه فرانسوی را محکوم کنند و در این زمینه خاموش ننشینند و با فریادی رسا رسالت خود در پاسداری از اسلام بزرگ و پیامبر گرامی اسلام انجام دهند.
انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه قم اهانت به پیامبر اسلام پیامبر گرامی اسلام هتک حرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «امین انصاری» به سمت دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری منصوب شد.

شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری توسط حجت الاسلام رئیسی با هدف حفظ انسجام، وحدت ملی و هماهنگی تقویت بین اقوام، مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی و ارتقا همکاری و تعاملات نهادهای ذیربط تشکیل شده است و امین انصاری با موافقت رئیس جمهور به عنوان دبیر این شورا انتخاب شد.

این شورا داری ۹ عضو اصلی می‌باشد که اعضا به پیشنهاد ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و دبیر شورا و با تأیید رئیس جمهور انتخاب می‌گردند و ذیل این شورا چند کمیته تشکیل می‌شود.

ریاست این شورا بر عهده رئیس جمهور می‌باشد و گزارش کار شورا به شخص رئیس جمهور منتقل می‌شوند.

کد خبر 6081849 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ۱۳ هزار پرونده در آذربایجان غربی به سازش ختم شد
  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • روایتی از دشمنی محمدبن عبدالوهاب با پیامبر(ص) / چرا بن‌باز بزرگترین مفتی سلفی‌ها، هیچگاه به مدینه نرفت؟
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • گل‌آقا می‌گفت وظایفی داریم و باید نگهبان حرمت‌ها باشیم
  • عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع)
  • رژه خودرویی در اشکذر و مجومرد