Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:22:31 GMT

مایه‌کوبی سه‌ میلیون دام در کاشمر انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۵۵۴۲

مایه‌کوبی سه‌ میلیون دام در کاشمر انجام شد

علی گوهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تحقق امنیت غذایی در جامعه، ردیابی بهداشتی فرآورده‌‏های خام دامی از مزرعه تا سفره با جدیت هرچه تمام‏‌تر از سوی این اداره دنبال می‏‌شود لذا صدور مجوز حمل دام و طیور زنده و فرآورده‏‌های خام دامی از طرف دامپزشکی در راستای کنترل فرآورده‌های دامی انجام می‌‏گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این‏که برای جلوگیری از شیوع بیماری‌‏های واگیر و مشترک بین انسان و دام رعایت نکات بهداشتی تنها راه پیشگیری از ابتلا به این نوع بیماری‏هاست ادامه داد: در  بازرسی بهداشتی گوشت در کشتارگاه دام و طیور مأمورین این شبکه تمامی لاشه‌‏های کشتار شده در کشتارگاه را بازرسی بهداشتی نموده و لاشه‌های سالم به بازار عرضه می‏‌گردد که در این مدت ۱۸۲ هزار و ۵۹۰ لاشه دام سبک، ۹ هزار و ۱۷۵ دام سبک و ۲۱ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۱۶۷ قطعه مرغ مورد بررسی قرار گرفته است.

رییس شبکه دامپزشکی کاشمر گفت: بازدید از قصابی‏‌ها، فروشگاه‏‌های مرغ و ماهی، رستوران‏ها، کبابی‏‌ها، سردخانه‏‌ها، وسایل حمل و نقل از دیگر اقدامات این شبکه است که تاکنون ۶ هزار و ۹۳۰ مورد بازرسی صورت گرفته و هشت هزار و ۵۴۳ کیلوگرم فرآورده‏‌های غیربهداشتی ضبط گردیده است.

وی با بیان این‏که وظیفه دامپزشکی تنها درمان بیماری دام نیست افزود: این مجموعه نقش مهمی در بهداشت و سلامت جامعه دارد و با گسترش دامنه نظارت بر فعالیت دامداران، کشاورزان و کارخانجات مرتبط با این حوزه، نسبت به وجود موادغذایی دامی و لبنی در جامعه توجه ویژه‌‏ای دارد و از ابتدای امسال تاکنون ۳۶۴ مورد کلاس آموزشی با حضور ۱۰ هزار و ۳۲۰ نفر ویژه دامداران و مرغداران برگزار شده است.

گوهری ادامه داد: فعالیت هدفمند دامپزشکی محور تامین امنیت و سلامت غذایی مردم است.

هم اکنون حدود ۲۰۰ هزار راس دام سبک و بیش از هفت هزار رأس دام سنگین در شهرستان کاشمر وجود دارد.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد واقع است.

برچسب‌ها واکسیناسیون کاشمر سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واکسیناسیون کاشمر سازمان دامپزشکی کشور واکسیناسیون کاشمر سازمان دامپزشکی کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد

حامد گنجعلی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان در بازدیدهای نظارتی مستمر و شبانه روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح این شهرستان ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده کردند.

وی افزود: حدود ۳۷ تن فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط و حدود هشت تن فرآورده خام دامی که به دلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا براساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده به دستور مقام قضایی معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی زاهدان گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی پلمب و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته سلامت تعداد ۱۷۴ مورد گشت نظارتی_بهداشتی مشترک با ادارات ذیربط از جمله دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، صنعت و معدن تشکیل و برگزار شد.

گنجعلی بیان کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات و پیشنهادات همشهریان است تا با همکاری هم بتوانیم هدف دامپزشکی که همان نظارت بر غذا از مزرعه تا سفره بوده را تحقق بخشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا