Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی موصلی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه بخشی از تحقق اهداف ترسیم شده در کمیته امداد با همکاری و همیاری اصحاب رسانه محقق می‌شود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد امام در عرصه خدمت‌گزاری به جامعه اسلامی «توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری» در سطح جامعه است که در این راستا افزایش نقش و سهم مردم در برنامه‌های کمیته امداد نیز از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری است و تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت‌های عمومی برای توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی، فکری و فرهنگی جامعه تحت پوشش خود بیشتر استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری با استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی انجام می‌شود و یکی از مصادیق آن جشن عاطفه‌ها است که امسال به خاطر مصادف شدن با ایام محرم به اسم «شور عاطفه‌ها» تغییر نام پیدا کرده است و تلاش می‌شود تا با کمک همه خیران و افراد سخاوتمند استان بتوانیم در این برنامه و آئین ملی توفیقات بیشتری را داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان تصریح کرد: سال گذشته در برنامه جشن عاطفه‌های استان خوزستان مردم سخاوتمند به ویژه دانش آموزان در مجموع نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان کمک کردند و امسال با وجود محدودیت‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم، تلاش می‌شود که امسال حداقل ۵۰ درصد رشد را در این زمینه داشته باشیم.

موصلی عنوان کرد: از جمله اهداف برگزاری «شور عاطفه‌ها» می‌توان به توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری، توسعه عدالت اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های نظام اسلامی، تأمین بخشی از هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان نیازمند و همچنین پیشگیری از برخی آسیب‌های اجتماعی است، اشاره کرد.

وی «همدل می‌شویم برای مهربانی در مهر» را شعار امسال برای «شور عاطفه‌ها» عنوان کرد و ادامه داد: امسال مراسم «شور عاطفه‌ها» از ۲۲ شهریورماه (روز گذشته) آغاز و تا ۱۱ مهرماه نیز ادامه دارد و در این دوره زمانی ۲۰ روزه در راستای پیشبرد برنامه‌های مرتبط با «شور عاطفه‌ها» فعالیت می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: ۳۰ هزار دانش آموز به صورت مستقیم و مستمر تحت حمایت این اداره کل هستند ولی با احتساب دانش آموزانی که به صورت موردی خدمات دریافت می‌کنند، این تعداد به حدود ۵۴ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند.

۱۳۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد

موصلی با اشاره به اینکه شاید برخی افراد به صورت مستقیم تحت پوشش نباشند ولی کمک‌های حمایتی دریافت می‌کنند، بیان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط تحصیلی به صورت غیرحضوری فراهم و هزینه‌های مرتبط با تحصیل نیز افزایش یافته است، به طور مثال سال گذشته تلاش می‌کردیم که مبلغ سرانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان برای هر دانش آموز جمع آوری کنیم ولی امسال با توجه به نیاز دانش آموزان به اقلامی مثل تبلت و گوشی هوشمند باید اعتباری را تأمین کنیم که بتوانیم در خصوص تأمین این نیاز اساسی توفیقات بیشتری را در این راستا داشته باشیم.

وی اضافه کرد: نیازهای متعارف مثل پوشاک، کتب درسی هم باید برای تحصیل دانش آموزان تأمین شود تا دغدغه‌های دانش آموزان در سال جاری به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه ۱۳۳ هزار خانوار تحت پوشش هستند که ۱۰ درصد خانوارهای استان را شامل می‌شوند، یادآور شد: بیش از ۳۲۰ هزار نفر از نیکوکاران با ما همکاری دارند که برای پیشبرد برنامه‌های شور عاطفه‌های سال جاری از ظرفیت این افراد خیرخواه و سخاوتمند استفاده می‌شود.

موصلی عنوان کرد: در رزمایش کمک‌های مؤمنانه صحنه‌های تحسین برانگیزی را از خدمت و کمک به مردم شاهد بودیم و مجموعه امداد و دیگر سازمان‌ها نیز مشارکت داشتند. در مرحله اول ۸۴ هزار بسته معیشتی را میان جامعه هدف خود در سطح استان توزیع کردیم.

وی ادامه داد: مجموع کمک‌های اطعام مهدوی (در ماه رمضان) رقمی بالغ‌بر ۲۳ میلیارد تومان بود و ۳۲ میلیارد ریال در قالب اطعام و اکرام حسینی با مشارکت نیکوکاران خوزستانی جمع آوری و توزیع شد.

۱۸۵ مرکز نیکوکاری

مدیرکل کمیته امداد خوزستان خبر داد: از ۶۵ مرکز نیکوکاری در سال گذشته به ۱۸۵ مرکز در سال جاری رسیدیم که این مراکز با محوریت «هیئت امنای مساجد» تشکیل شده‌اند ولی محوریت فعالیت آنها به طور کامل مردمی است.

موصلی در خصوص هدف‌گذاری کمی برای تهیه تبلت دانش آموزی گفت: استانداری خوزستان سه هزار تبلت بوده و مجموعه پتروشیمی نیز دو هزار تبلت متقبل شده‌اند؛ در قالب پویش ایران همدل نیز کمیته امداد کشور حدود ۱۰۰ هزار تبلت را تهیه می‌کند که بخشی از آن برای امداد خوزستان است و این اداره کل نیز در قالب «شور عاطفه‌ها» حداقل پنج هزار تبلت را تهیه می‌کند.

وی با اشاره به معین شدن مدارس برخوردار برای برخی مدارس کم برخوردار، اظهار کرد: برای توزیع تبلت‌ها مناطق کم برخوردارتر به عنوان اولویت در نظر گرفته شده‌اند چون از نظر اقتصادی ضعیف‌تر هستند. در پویش مهر عاطفه‌ها و یا شور عاطفه‌ها تلاش بر این است که با همکاری آموزش و پرورش اقدامات لازم را انجام دهیم چرا که مدیر، مربی و انجمن اولیای مدرسه بیشترین شناخت را از دانش آموزان دارند، به طور مثال سال گذشته کمک‌های جمع آوری شده با محوریت مدیران مدرس با رعایت کامل عزت، کرامت و منزلت دانش آموزان نیازمند به صورت محترمانه به آنها اهدا شد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان بیان کرد: با ۱۰۰ شرکت مستقر در استان مکاتبه کردیم تا از ظرفیت آنها در تأمین بخش دیگری از تبلت‌ها بهره‌مند شویم و به اتفاق مدیرکل بهزیستی در شورای سیاست‌گذاری ایران همدل در تهران حاضر می‌شویم تا از ظرفیت منابعی که در قالب این پویش جمع آوری می‌شود، استفاده کنیم.

ایجاد ۱۷۳۰ فرصت شغلی

موصلی خبر داد: امسال ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در مردادماه ابلاغ شده است که تاکنون یک هزار و ۷۳۰ فرصت شغلی را در این خصوص ایجاد کردیم و تا پایان سال آن را به هشت هزار فرصت شغلی افزایش خواهیم داد و یک هزار و ۴۲۰ فرصت شغلی دیگر را از طریق مؤسسات کاریابی ایجاد می‌کنیم.

وی به نامناسب بودن میزان منابع با نیازهای متعارف جامعه امروز به خاطر افزایش هزینه‌های زندگی اشاره کرد و گفت: شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا نیز باعث افزایش مراجعات شده است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به جمع آوری حدود ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ تومان مجموع کمک‌های مردم در زمینه زکات، بیان کرد: در طرح «اکرام ایتام و محسنین» ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ۲۱ میلیارد تومان خدمات درمان و مسکن جمع آوری شد و همچنین مراکز نیکوکاری استان نیز ۴۶ میلیارد تومان کمک داشتند.

موصلی در پایان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده تا در حوزه صنعت هم مرکز نیکوکاری داشته باشیم، عنوان کرد: حدود یک میلیارد تومان در زمینه کمک مسکن از خارج از کشور کمک شد.

کد خبر 5024093

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کمیته امداد خوزستان دانش آموزان اشتغال زایی ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر شهرکرد محرم 99 گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی توهین به پیامبر کرمانشاه شیوع کرونا انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی مدیرکل کمیته امداد خوزستان میلیارد تومان شور عاطفه ها دانش آموزان داشته باشیم سال گذشته فرصت شغلی هزار تبلت تحت پوشش جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود

سخنگوی شهرداری تهران درباره خدمات رایگان سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: عملیات‌هایی که در جهت نجات و امدادرسانی انجام می‌شود به صورت رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها دریافت نمی‌شود.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در خصوص ضرورت وجود سازمان آتش‌نشانی در پایتخت اعلام کرد: باتوجه به گسترش شهرنشینی و توسعه آن‌ها انجام اقداماتی در مورد تامین امینت شهروندان مطرح شد. در همین راستا تعداد زیادی از مراکز آتش نشانی در شهر‌های مختلف ایران تاسیس شدند و آغاز به کار کردند، که این روند تا به امروز نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات این سازمان برای شهروندان به صورت رایگان ارائه می‌شود افزود: عملیات‌هایی که در جهت نجات و امدادرسانی انجام می‌شود به صورت رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها دریافت نمی‌شود. این در حالی است که بسیاری از کشور‌های دنیا در مقابل ارائه همین خدمات اولیه نیز هزینه دریافت می‌کنند.

محمدخانی با بیان اینکه بازدید و کارشناسی از ساختمان‌های ناایمن در پایتخت بر عهده سازمان آتش‌نشانی است اظهار داشت: این نوع خدمات طبق مصوبات قانونی توسط سازمان آتش‌نشانی به صورت رایگان انجام می‌شود. اما اگر شخصی برای بازدید از ساختمان یا ملک خودش درخواست داشته باشد باید هزینه آن را پرداخت کند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از اهداف مهم برنامه‌ریزی شهری ایمنی شهر می‌باشد که آسایش و آرامش را به ارمغان می‌آورد عنوان کرد: اگر آموزش‌های صحیح در جهت فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه انجام شود در آینده شاهد حوادث کمتری خواهیم بود. سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در حوزه آموزش نیز فعال بوده و به درخواست شهروندان، مدارس، مساجد و ... دوره‌های مختلفی برگزار می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از مواردی که ایمنی شهر را تهدید می‌کند آتش‌سوزی یا حریق می‌باشد. با مکان‌یابی درست ایستگاه‌های آتش‌نشانی، امدادرسانی سریع، همراه با دقت و مهارت با تجهیزات مناسب در اطفای حریق، رضایت‌مندی مردم از آتش‌نشانی را به همراه دارد. با توجه به حوادث طبیعی و غیرطبیعی، مدیریت بحران بر اینگونه حوادث به ویژه در پیشگیری بسیار مهم هستند.

دیگر خبرها

  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار