Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی استار، وکلای حقوقی دولت آمریکا خواهان رد شکایت ایران از سوی دیوان بین‌المللی قضایی، لاهه، شدند.

وکلای دولت آمریکا روز دوشنبه با طرح این ادعا که تهران کماکان یک تهدید جدی برای امنیت جهانی است، از دادگاه عالی سازمان ملل خواستند تا شکایت جمهوری اسلامی برای لغو تحریم‌های اعمال شده از سوی رئیس جمهور آمریکا را رد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکلای دولت آمریکا اینگونه استدلال می‌کنند که دادگاه مستقر در لاهه صلاحیت رسیدگی به پرونده را ندارد و مدعی شدند ایران با سوء استفاده از پیمان مودت تلاش می‌کند در تحریم‌هایی که اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار داده، تخفیف بگیرد.

ماریک استرینگ، سرپرست مشاور حقوقی وزارت امور خارجه آمریکا به دیوان لاهه اعلام کرد اقدام ایران برای طرح شکایت با استناد به پیمان مودت اشتباه است.

او مدعی شد جمهوری اسلامی با توسل به این ابزار قصد احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را دارد. استرینگ از دیوان لاهه خواست تا درخواست ایران در این خصوص را رد کند.

این مقام آمریکایی برنامه هسته‌ای بی ثبات کننده، فعالیت‌های موشکی بالستیک و حمایت ادعایی ایران از تروریسم و بی ثباتی در خاورمیانه را بهانه‌های ضرورت وضع تحریم‌های اقتصادی علیه تهران عنوان کرد.

استرینگ افزود اقداماتی که ایران قصد به چالش کشیدن آن‌ها را دارد در راستای تلاش‌های آمریکا برای مقابله با تهدید‌های امنیت ملی از جانب ایران حیاتی است.

در ادامه ادعا‌های این مقام وزارت خارجه آمریکا آمده است: واشنگتن مدتهاست رفتار ایران را تهدیدی جدی علیه خود تلقی می‌کند.

جمهوری اسلامی فرصت دارد تا روز چهارشنبه با ارائه ادله لازم به ادعا‌های مطرح از سوی وکلای دولت آمریکا پاسخ دهد و بررسی صلاحیت دیوان لاهه برای رسیدگی به شکایت ایران تا روز دوشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

ایران در سال ۲۰۱۸ شکایتی را در خصوص تحریم‌های دولت دونالد ترامپ در دیوان بین المللی دادگستری مطرح کرد. در شکایت ایران آمده است ترامپ با تصمیم به خروج از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، موسوم به برجام، پیمان مودت ۱۹۵۵ میان دو کشور را نقض کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیوان لاهه تحریم های آمریکا دولت آمریکا دولت آمریکا شکایت ایران پیمان مودت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش

به گزارش قدس آنلاین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، بدون موافقت آمریکا ممکن نبود و سه سال قبل نیز «کریم‌خان» دادستان کل لاهه با کمک آمریکا در این سمت انتخاب شد، پس از آن، کریم‌خان دو پرونده که تا حد زیادی موجب نگرانی آمریکایی‌ها شده بود، مختومه کرد، یکی پرونده مربوط به سلول‌های بازداشت اعلام نشده مربوط به افغانستان در اروپا و دیگری جنایات جنگی انجام شده در افغانستان بود.

این شبکه عبری زبان در ادامه به نقل از برخی منابع در لاهه درباره قصد صدور حکم‌های بازداشت برای مقامات ارشد این رژیم مدعی شد، «غیرممکن است دادستان در جنگی که هنوز ادامه دارد، اگر دستکم چراغ‌سبزی از سوی آمریکایی‌ها وجود نداشته باشد، چنین اقدام چشمگیری را با شواهد و مدارک بسیار اندک در پیش بگیرد.»

تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد، «اگر این مساله درست باشد، به منزله کاهش دوباره و بی‌سابقه روابط میان اسرائیل و آمریکا آن هم در شرایطی بسیار حساس در آستانه یورش زمینی به رفح است.»

این رسانه عبری زبان تاکید کرد، گزارش‌هایی که اخیرا به اسرائیل رسیده، حاکی از این است که فرصت صدور حکم‌های بازداشت چه بسا در ماه آتی‌، به شکل گسترده‌ای افزایش یافته است.

هفته گذشته درباره این مساله در دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشست فوری برگزار شد که طی آن نگرانی‌های جدی درخصوص موافقت با صدور حکم‌های بازداشتی در حق مقامات ارشد امنیتی و نظامی از جمله خود نتانیاهو مطرح شدند.

در پایان این نشست، تصمیم گرفته شد برای جلوگیری از صدور این حکم‌های بازداشت، اقدامات فوری در آخرین لحظه در دادگاه لاهه و در برابر احزاب سیاسی بانفوذ در پیش گرفته شوند.

به گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در دیدارهایی که با وزرای خارجه انگلیس و آلمان در شهر قدس اشغالی داشت، از آنها خواست در مورد این پرونده در دادگاه به او کمک کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند