Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- اختلاف منطقه آزاد چابهار و فرودگاه کنارک تعطیلی فرودگاه منطقه را وارد چهارمین روز کرد؛ منطقه آزاد چابهار می‌گوید، ساخت فرودگاه جدید را با اهتمام جدی و ویژه ادامه می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار؛  شرکت مالک فرودگاه چابهار-کنارک به شکلی غیرمنتظره و دقیقاً یک روز قبل از تعطیلی، چهار روز پیش در 20 شهریورماه طی نامه‌ای به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: "به علت تعمیرات سطح پروازی و سیستم‌های ناوبری و رفع ایرادات به وجود آمده در بخش‌های سوخت‌رسانی، باند فرودگاه چابهار از امروز پنجشنبه تا اطلاع ثانوی مسدود بوده و امکان نشست و برخاست پروازهای مسافری را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

این تعطیلی غیرمنتظره موجب سردرگمی مسافرانی شده که در چابهار‌ هستند و یا کسانی که قصد آمدن به این منطقه را داشتند؛ تعدادی از مسافران در تماس‌های متعدد با خبرنگاران تسنیم از این موضوع گلایه کردند و از کلافه‌گی و سردرگمی خود خبر دادند.

تعطیلی غیرمنتظره فرودگاه "چابهار" مسافران را سردرگم کرد+تصویردستور ویژه برای تسریع در احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار1000 میلیارد تومان برای احداث فرودگاه چابهار در حال هزینه است؛ 400 نفر در پروژه مشغول کارند

حالا این تعطیلی وارد چهارمین روز شده است؛ استاندار سیستان و بلوچستان می‌گوید: گفته مى‌شود متولیان نیروی هوایی شرط بازگشایی و فعالیت مجدد فرودگاه کنارک را توقف و تعطیلی عملیات احداث فرودگاه چابهار اعلام کرده‌اند.

پروژه احداث فرودگاه جدید چابهار با کارفرمایی و منابع منطقه آزاد چابهار از تیرماه امسال شروع شده و درحال ساخت است، این فرودگاه که قرار است در فاز اول ظرفیت پذیرش بیش‌از یک میلیون مسافر در سال را داشته باشد درحال حاضر با اعتبار عملیاتی بالغ‌بر 470 میلیارد تومان درحال ساخت است؛ مدیرعامل منطقه آزاد چابهار می‌گوید: 400 نفر در این پروژه شبانه‌روز مشغول کارند و در مجموع برای بهره‌برداری کامل فاز اول هزار میلیارد تومان برای آن هزینه می‌شود.

فرودگاه فعلی کنارک نیز که هم‌اکنون به منطقه جنوب بلوچستان خدمات می‌دهد و حالا تعطیل است یک فرودگاه نظامی متعلق به نیروی هوایی ارتش است که چندسالی است مجوز پروازهای مسافری را پیدا کرده است، این فرودگاه که محدودیت‌های شدید برای سرمایه‌گذاران و مسافران دارد، داد بسیاری را تاکنون درآورده است استاندار سیستان و بلوچستان پیش‌تر گفته بود: ساخت یک فرودگاه مناسب مسافری در چابهار نیاز مبرم منطقه بود، فرودگاه فعلی کنارک محدودیت‌های شدید برای سرمایه‌گذاران دارد، وقتی منطقه آزاد نمی‌تواند در آنجا یک دفتر برای پذیرایی از مهمانانش داشته باشد دیگر برای سرمایه‌گذاران جای خود دارد؛ فرودگاه ویترین توسعه هر منطقه‌‌ است و اگر قرار باشد سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای اتفاق بیافتد حتماً با ساخت یک فرودگاه مناسب خواهد بود.

با این  تفاسیر به نظر می‌رسد حالا با شدت گرفتن ساخت فرودگاه جدید، اختلاف منطقه آزاد و فرودگاه کنارک بالا گرفته و موجب تعطیلی سالن و پروازهای مسافری فرودگاه کنارک شده است، خارج از آنکه چه کسی مقصر است دود این اختلاف در چشم مردمان و مسافرانی می‌رود که یا چشم انتظارند و یا ضرر کرده‌اند؛ تعدادی از مخاطبان تسنیم در تماس‌های متعدد ضمن گلایه‌مندی شدید از تعطیلی غیرمنتظره فرودگاه از ضرر اقتصادی شدید خود گفتند، برخی هم از نیاز فوری به باز شدن فرودگاه برای انتقال بیمارانشان به مراکز جمعیتی و درمانی کشور خبر دادند.

انتهای پیام/395/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان منطقه آزاد چابهار منطقه آزاد چابهار فرودگاه چابهار فرودگاه کنارک احداث فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: حدود ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد کشور شده که در روزهای آینده عرضه خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو 2024 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و تاکنون از 30 هزار نفر 15 هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی  افزود: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از 12 تا 13 هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به 5500 خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • افت فشار آب در شبکه شهری کنارک
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور