Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با وجود جمع آوری‌های مکرر پسماندها در برخی از محلات بندرعباس متاسفانه با ساخت وسازهای مجدد، حجم زیادی از نخاله‌های ساختمانی تولید می‌شود که به جای تخلیه آنها در سایت ویژه نخاله، در همان محل ساختمان تخلیه می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ، امروزه با رشد جمعیت و افزایش شهرنشینی در بندرعباس ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی افزایش یافته است و همین امر موجب شده تا به طور چشمگیری نخاله‌های ساختمانی نیز افزایش یابد که روند افزایشی این نخاله‌ها اکنون دردسری بزرگ برای محیط زیست شهری بندرعباس ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر عمر بناهای احداث شده دوام چندانی ندارد، بنابراین بعد از گذشت چند سال بافت این ساختمان‌ها فرسوده شده و نهایتا چرخه تولید پسماند و نخاله ساختمانی ادامه خواهد یافت. 

مراکز بازیافت نخاله‌های ساختمانی در مازندران ایجاد شود

حیوانات گرداگرد نخاله‌های ساختمانی

طبق بررسی‌های انجام شده حدود 85 تا 90 درصد نخاله‌های ساختمانی قابلیت بازیافت را دارند؛ بنابراین بازیافت مجدد نخاله‌های عمرانی می‌تواند به کاهش پسماندهای ساختمانی و آلاینده‌های محل دفن آنها بیانجامد، و از آنجایی که انجام این فرآیند می‌تواند از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه‌تر باشد توجه به بازیافت پسماندهای ضروری است.

اما متاسفانه این نخاله‌های ساختمانی در بندرعباس نه تنها از لحاظ اقتصادی کمکی نکرده بلکه بیشتر از صرفه اقتصادی مشکلات فراوانی را برای مردم این شهر به وجود آورده، تخلیه پسماندهای عمرانی در خیابان‌های این شهر علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای رانندگان موجب شده تا حیوانات موذی  نیز گرداگرد این نخاله‌ها جمع شوند و خطراتی را برای ساکنین و عابران ایجاد کنند.

زیبایی شهر بندرعباس در حصار تپه‌هایی از جنس سنگ

کافی است مسافری با رویای دیدن شهرربندرعباس با مناظر زیبا با قطار به هرمزگان سفر کند، اولین تصویری که پس از خروج از راه آهن مشاهده می‌کند تپه‌هایی از جنس نخاله‌های ساختمانی است که قطار وار پشت سرهم در کنار خیابان‌ها وجود دارد.

نخاله‌هایی که گاه ممکن است کودکان در هیاهوی دنیای خاص خودشان به آنها نزدیک شده و با تیغه‌های تیز شیشه‌ها و آجرهای به جا مانده از ساخت و ساز ساختمان‌های عظیم بر پیکره وجودی خود آسیبی وارد کنند.

رها سازی نخاله‌های ساختمانی تضییع حقوق شهروندان

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس تیرماه سال جاری در این‌باره بیان کرده است: رهاسازی نخاله‌های ساختمانی تضییع حقوق شهروندان را به دنبال دارد و این مسئله یکی از دغدغه‌های شهرداری بندرعباس در حوزه خدمات شهری است.

موحدی‌نژاد با اشاره به اینکه نازیبا کردن محیط شهری از دیگر نتایج و پیامدهای رها کردن نخاله است، افزود: ضایعات یا نخاله‌های ساختمانی، شامل موادی است که در فرآیند آماده‌سازی ساختمان اعم از مصالح و لایروبی‌ها و سنگ و آجر و یا شیشه و موزاییک و براده‌های فلزات در معابر و کوچه‌ها یا کنار خیابان‌ها برجای می‌ماند و این مسئله نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد.

به گزارش تسنیم؛ در ماده 16 قانون مدیریت پسماند شهرداری‌های کشور آمده است که: "نگهداری، مخلوط کردن، جمع‌آوری، حمل و نقل، خرید و فروش، دفع، ‌صدور و تخلیه پسماندها در محیط، طبق مقررات این قانون و آیین‌نامه اجرایی آن خواهد‌ بود. اشخاص متخلف به حکم مراجع قضایی به جزای نقدی در بار اول ‌برای پسماندهای عادی از 500 هزار ریال تا 100میلیون ریال و برای سایر پسماندها از 2 میلیون ریال تا 100 ‌میلیون ریال و در صورت تکرار، هر بار به دو برابر مجازات قبلی در این‌ ماده محکوم می‌شوند."

با وجود اینکه شاهد جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی توسط شهرداری در برخی از نقاط شهر هستیم اما متاسفانه رفع وجود انبوهی از نخاله‌ها در ورودی بندرعباس و در محلات حاشیه نشین در صورتی امکان دارد که مسئولان با جدیت بیشتری از شهروندان بخواهند تا از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اطراف محل زندگی خود و سایر شهروندان خودداری کنند.

بنابر این گزارش؛ سایت جمع آوری پسماندهای ساختمانی در بلوار شهید رجایی واقع شده است.

انتهای پیام/864/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس نخاله های ساختمانی جمع آوری نخاله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه نقدی برای سرمربی تیم آلومینیوم اراک

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی در خصوص تخلف انتسابی مجتبی حسینی، سرمربی تیم آلومینیوم اراک مبنی بر نشر اکاذیب از طریق مصاحبه پس از دیدار برابر شمس آذر قزوین، تخلف وی محرز و مسلم تشخیص داده شده و مستند به ماده ۷۱ مقررات انضباطی و با رعایت ماده ۹۴ این مقررات، وی به پرداخت یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد

رأی صادر غیرقابل اجرا بوده و قابل تجدید نظر پس از مدت ۷ روز از تاریخ این ابلاغ است. ضمناً یک جلسه محرومیت تعلیقی ایشان طی دادنامه ۱۰۰۴ پس از قطعی شدن این جکم قابلیت اجرایی خواهد داشت و از دستور موقت صادره به شماره ۲۲۴ نیز رفع اثر می‌شود.

کد خبر 6086270

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • جریمه نقدی ۵ باشگاه لیگ برتری
  • جریمه نقدی برای سرمربی تیم آلومینیوم اراک
  • تیشه به ریشه آنها بزنید و تمام!
  • ارزش بار هوایی ۳۵ درصد بازار حمل و نقل است
  • مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان شد
  • ساخت و بازسازی 42۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • 5 داروخانه منتخب بیماران اوتیسم در هرمزگان
  • وقوع گرد و خاک و رعد برق در بندرعباس
  • اداراتِ دارای پروژه حفاری، نباید موجب نارضایتی مردم شوند