Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@21:31:43 GMT

فعال‌سازی اینترنت رایگان برای 700 هزار معلم

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۶۹۹۹

فعال‌سازی اینترنت رایگان برای 700 هزار معلم

رویداد۲۴ مدارس و دانشگاه‌ها از هفته ابتدایی اسفند یعنی از همان زمان ورود ویروس کرونا به ایران تعطیل شدند و با تعطیلی کلاس‌ها، موضوع آموزش مجازی مطرح شد. اما یکی از مهم‌ترین چالش‌های آموزش آنلاین، دسترسی دانش‌آموزان و دانشجویان به اینترنت عنوان شد و اینکه شرکت در کلاس‌های آنلاین دانشگاهی نیازمند حجم بالایی از اینترنت است و برای دانشجویان هزینه‌ بالایی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ادامه‌دار شدن روند تعطیلی مدارس و هزینه‌ای که به دلیل استفاده از محتوای تصویری و ویدیویی به معلمان و دانش‌آموزان تحمیل می‌شد، استفاده از شبکه شاد در همه اپراتورها رایگان شد و وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرد تمهیداتی برای ارائه بسته‌های اینترنتی رایگان برای دانش‌آموزان و معلمان در نظر گرفته شده است.

در این راستا و به نقل از وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی با بیان اینکه استفاده از شبکه شاد در سراسر کشور رایگان شده است، گفت: همه اپراتورها استفاده از این شبکه را برای دانش آموزان و معلمان رایگان کردند. معلمان جدای از شبکه شاد برای آموزش مجازی نیاز به بسته‌هایی داشتند که مقرر شد از ساعت ۲۰ امشب بسته‌های سه ماهه رایگان برای ۷۰۰ هزار معلم و کادر آموزشی سراسر کشور که فروردین ماه در سامانه وزارت ارتباطات ثبت نام کرده بودند، فعال شود.

وی افزود: آن دسته از معلمانی که هم‌اکنون بسته‌های فعالی دارند این بسته‌ها برایشان ذخیره می‌شود و پس از اتمام بسته سه ماهه از آن بسته‌ها می‌توانند استفاده کنند. تمدید این بسته‌های آموزشی معلمان منوط به ارزیابی شرایط پس از این سه ماه است و اگر آموزش مجازی ادامه داشته باشد برای آن هم برنامه‌ریزی می‌کنیم.

بسته‌های ویژه برای دانش‌آموزان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره بسته ویژه دانش‌آموزان هم گفت: یک‌سری سایت‌های سفید در دسترس دانش‌آموزان قرار می‌گیرد که هماهنگی‌های لازم با وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است و این بسته می‌تواند از طریق اپراتورهای خانگی و تلفن همراه به صورت رایگان استفاده شود و با همان شماره تلفنی که دانش آموزان در شبکه شاد ثبت نام کرده اند این بسته قابل استفاده است. استفاده از آن بسته‌ها علاوه بر شبکه شاد در پیام‌رسان‌های داخلی هم خواهد بود که تلاش می‌کنیم این بسته تا اول مهر فعال شود.

بیشتر بخوانید: فعالسازی اینترنت رایگان دانشجویی تا هفته اول مهر

آذری جهرمی از اتصال رایگان ۸۶ هزار مدرسه در سراسر کشور به اینترنت خبر داد و گفت: هم اکنون مدارس در حال استفاده هستند. سه بسته دیگر برای دانشگاه ها، دانشجویان و اساتید وعده داده بودیم که از ابتدای مهر همه دانشگاه‌هایی که وزارت علوم به ما اعلام کرده باشد، سایت‌های آموزشی موردنیازشان رایگان خواهد بود. بسته‌ای هم برای دانشجویان و اساتید برنامه‌ریزی کرده‌ایم که فرآیند ثبت‌نام آن هم تا ابتدای مهر آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدامات عدالت آموزشی مورد تاکید مقام معظم رهبری تحقق می‌یابد و دستور رئیس جمهوری هم عملی می‌شود. ما در کنار دانش آموزان، معلمان، دانشجویان و اساتید هستیم و علاوه بر تامین زیرساخت در هزینه آن‌ها نیز مشارکت می‌کنیم تا هیچ کسی از تحصیل باز نماند.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اینترنت رایگان معلمان دانش آموزان برای دانش شبکه شاد بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،فرنگی کاران شیرازی برای کسب جواز حضور در المپیک به مجارستان می‌روند.
کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی پوشان ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد و مقرر شد در وزن ۶۰ کیلوگرم امیررضا ده بزرگی و در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی از فارس به رقابت‌های رنکینگ مجارستان انتخابی المپیک پاریس اعزام شوندو دروزن ۸۲ کیلوگرم هم مقرر شد در چارچوب اختیارات کادر فنی، به آقای محمد علی گرایی شانس مجددی در این وزن اهداء شود تا با نفر برتر رقابت‌های جام تختی به رنکینگ مجارستان اعزام شود.
****
با کمک خیران و اعتبارات اداره استثنایی آموزش و پرورش فارس سالن ورزشی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در مدرسه استثنایی مرکز شهرستان بختگان با یک میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید
***
مراسم پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت با حضور کارکنان ادارات و دانش آموزان در شهرستان‌های مهر و ارسنجان برگزار شد.
****
در مسابقات کشتی آزاد نونهالان استان که در شیراز برگزار شد آرین نعمت اللهی در وزن ۵۷ کیلوگرم ومحمد حسین قزلی در وزن ۷۵ کیلوگرم از شهرستان آباده با کسب مدال طلا به مسابقات کشوری که اردیبهشت ماه در تهران برگزار می‌شود راه یافتند.
******

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • بسته خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت فارس
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • هدیه ۲۰۰ میلیون ریالی معلم قزوینی برای بازسازی سالن اجتماعات مدرسه
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی