Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا، دهم مرداد سال 90 درگیری دسته جمعی در روستای زرین دشت فیروزکوه به خون کشیده شد و مرد 27 ساله ای به نام فتحعلی در این درگیری جان سپرد. بررسی ها نشان می داد این مرد با ضربه های جسم سخت به سرش دچار شکستگی جمجمه شده است .

در این رابطه هفت متهم بازداشت شدند و سه نفر از آنها مشارکت در قتل را گردن گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای چهار متهم دیگر نیز به اتهام معاونت در قتل کیفرخواست صادر شد.

درگیری خونین در  زرین دشت

متهمان در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میزمحاکمه ایستادند.

در آن جلسه همسر قربانی در جایگاه ویژه ایستاد و در تشریح جزییات ماجرا گفت: من و دخترم سوار موتور همسرم بودیم و از روستا بیرون می رفتیم که یکباره محمد با موتور جلوی راهمان پیچید. او از روی موتور با لگد به من زد که موجب شد موتورمان منحرف شود و به زمین بیافتیم.او به سمت روستا فرار کرد و ما به روستا برگشتیم. همان موقع حدود 50 مرد به سمت همسرم حمله ور شدند. محمد با قفل فرمان به سرشوهرم زد. احمد با داس به او حمله و احسان هم با چوب به سر شوهرم زد. مردان دیگر نیز همگی شوهرم را به باد کتک گرفتند تا اینکه همسرم مقابل چشمانم جان سپرد. من و فرزندانم برای همه عاملان این جنایت حکم قصاص می خواهیم.

سپس محمد در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: در محل کارم بودم که یکی از بستگانم با من تماس گرفت و گفت فتحعلی سر موضوع کوچکی با مادرش درگیر شده و او را به شدت کتک زده است. از شنیدن این حرف عصبانی شدم. از محل کارم به خانه برمی گشتم که فتحعلی و زن و بچه اش را سوار موتور دیدم و به آنها لگد زدم. وقتی به روستا برگشتم تعداد زیادی از اهالی روستا در آنجا جمع شده بودند. فتحعلی و زن و بچه اش به محض اینکه وارد روستا شدند همه با چوب و چماق به سمت آنها حمله کردند اما من ضربه ای به فتحعلی نزدم. من دیدم که احمد با داس به سر او زد. من قبلا تحت فشار قتل را گردن گرفته بودم.

وقتی احمد48 ساله پشت تریبون دفاع ایستاد وی هم منکر مشارکت در قتل زد و گفت: قبول دارم در درگیری داس در دست داشتم اما ضربه ای به فتحعلی نزدم.

احسان 57ساله نیز منکر مشارکت در قتل شد و خود را بی گناه خواند. وی گفت در درگیری چوب در دست داشتم اما ضربه ای به فتحعلی نزدم. سپس چهار متهم دیگر یک به یک در جایگاه ویژه ایستادند و همگی منکر معاونت در قتل شدند.

صدور حکم دادگاه

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به مدرک های موجود در پرونده و اظهارات شاهدان، محمد و احسان را به قصاص با پرداخت تفاضل دیه از سوی اولیای دم محکوم کرد. احمد و سایر متهمان نیز به خاطر شرکت در نزاع منجر به قتل به زندان محکوم شدند.

این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد. تا اینکه دو سال قبل احسان توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند. چون اولیای دم نتوانسته بودند تفاضل دیه را بپردازند حکم اعدام محمد که در زندان بود اجرا نشد.

وی بلاتکلیف مانده بود که سرانجام و با گذشت نزدیک به 9سال از این جنایت توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند.

محاکمه بعد از جلب رضایت اولیای دم

وی دیروز از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

وی گفت: باور کنید من قاتل نبودم و ضربه کاری را به فتحعلی نزدم. افراد دیگر با چوب و چماق به او حمله کردند و او را کشتند.

وی درباره جلب رضایت اولیای دم گفت: پدر و مادرم همه دارایی شان را فروختند تا توانستند رضایت اولیای دم را جلب کنند. من نزدیک 9سال است که در زندانم و حالا از قضات تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو محرم قتل فرار زندان اعدام جرم قاتل اخبار حوادث روستا اولیای دم درگیری خونین درگیری دسته جمعی جلب رضایت عکس فیلم کرونا ساعت مرد بیمارستان قتل فضای مجازی پلیس تهران رضایت اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار نفر از ابتدای تعطیلات نوروز به فیروزکوه سفر کرده اند

محمد حیدری منش در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ارائه خدمات سفر فیروزکوه اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی و برنامه‌هایی که برای خدمات سفر فیروزکوه تدارک دیده شده بود، شاهد اسکان بیش از ۴۵۰ نفر در اسکان فرهنگیان بودیم.

حیدری منش با بیان اینکه با مراجعات جدید هم اکنون تعداد اسکان فرهنگیان فیروزکوه به ۴۷۰ رسید است گفت: در حوزه گردشگری و بوم گردی و حضور گردشگران در مراکز اقامتی ۱۵۰۰ نفر اسکان یافته اند و مجموعاً تا کنون بیش از ۲ هزار نفر در ایام تعطیلات نوروز به این شهرستان سفر کرده اند.

فرماندار فیروزکوه در ادامه به خدمات در حوزه راه‌های این شهرستان اشاره کرد و افزود: طی برنامه‌هایی که در قالب ساماندهی ترافیک و برنامه‌های ستاد خدمات سفر داشتیم، خوشبختانه در محورهای مواصلاتی حادثه فوتی نداشتیم و شاهد اقدامات مطلوب ایمن سازی توسط راهداری بوده ایم.

وی به آماده سازی و بهره برداری از نماز خانه گدوک اشاره و بیان کرد: این نمازخانه برای اولین بار راه اندازی و مورد استفاده همه شهروندان و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

حیدری منش با اشاره به اینکه در منطقه فیروزکوه ۱۱۰ اثر تاریخی به ثبت رسیده است عنوان کرد: فیروزکوه در زمینه مناطق تاریخی و گردشگری از طرفیت خوبی برخوردار است و طی این ایام شاهد حضور چشمگیر گردشگران در این منطقه هستیم.

فرماندار فیروزکوه با اشاره به برپایی ایستگاه نوروزگاه این شهرستان گفت: در این ایستگاه خدمت افطار دهی به مسافران همراه با اقامه نماز انجام می‌شود

وی به ارزیابی از نانوایی‌ها و مراکز توزیع اقلام اساسی فیروزکوه اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز خدمات در حال ارائه است و بازرسی‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

کد خبر 6064037

دیگر خبرها

  • نقش اولیای الهی در هدایت بشریت
  • اولیای دم در تویسرکان یک محکوم‌ اعدامی را بخشیدند
  • هدیه خزانه‌دار فتحعلی‌شاه به دختر گلش! | تصاویر
  • فیلم | هدیه خزانه‌دار فتحعلی‌شاه به دختر گلش!
  • ۲ هزار نفر از ابتدای تعطیلات نوروز به فیروزکوه سفر کرده اند
  • (عکس) تصویر عاشقانه فرهاد مجیدی و مادرش در دبی
  • عکس| گشت‌وگذار فرهاد مجیدی و مادرش در دبی
  • فرهاد مجیدی در دبی رویت شد + عکس
  • ضربه وینیسیوس جونیور به کمر آیمریک لاپورت؛ حرکت عجیب ستاره برزیلی و درگیری با مدافع اسپانیا / فیلم
  • رهایی 44 پرونده قصاص درآذربایجان‌غربی در قالب پویش «به حرمت علی می بخشم»