Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@07:19:48 GMT

بازیگر نقش «بن کامل» در سریال مختار

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۷۵۹۹

بازیگر نقش «بن کامل» در سریال مختار

به گزارش افکارنیوز،

عنایت‌الله شفیعی که ایفای نقش بن کامل در سریال تاریخی « مختارنامه » را بازی کرد از تعاریف، نوشته‌ها و تحلیل داوود میرباقری از تاریخ به عنوان تنها منبع خود برای بازی در این سریال یاد کرد.

این بازیگردر پاسخ به این پرسش که نقش وی در این سریال چقدر برگرفته از تاریخ وتا چه اندازه تخیلی است؟ اظهار کرد: سریال «مختارنامه» مولف دارد و مولفش هم آقای میرباقری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زحمت تحقیق ومطالعه درباره کل کار را ایشان کشیده‌اند، من به عنوان هنرپیشه‌ای که بازی در سریال «مختارنامه» را پذیرفته‌ام تنها منبع‌ام آقای میرباقری بوده است.

چه کسی نقش بن کامل را بازی می کند؟

وی که در سریال «مختارنامه» نقش «بن کامل عرب» را بازی می‌کند، خاطرنشان کرد: آقای میرباقری این شخصیت را برایم توضیح داده است؛ «بن کامل» شخصیتی مستندگونه است که وجه دراماتیک آن بیشتر است.

این بازیگر درباره نقش خود در سریال « مختارنامه» اضافه کرد: بن کامل از یاران و دوستان قدیمی «مختار» است که به همراه «کیان ایرانی» (با بازی رضا رویگری) بعد از خانواده‌اش از همه به مختار نزدیک‌ترند. هنگامی که مختار تصمیم می‌گیرد که برای انتقام خون دلیران کربلا نبرد کند، کیان ایرانی را به دنبال بن کامل می‌فرستد. آنها با کمک هم در قیام مختار شرکت می‌کنند، اما یک قسمت مانده به پایان سریال، «کیان» و«بن کامل» هر دو به شهادت می‌رسند.

عنایت‌الله شفیعی، خاطرنشان کرد: کمیت نقش «بن کامل عرب» چندان در سریال مختارنامه بالا نیست، ولی به لحاظ کیفی در سطح خوبی قرار دارد.

سریال مختارنامه همان طور که از نامش بر می‌آید، بیشتر به شخصیت «مختار» می‌پردازد، اما در کنار مختار آدم‌هایی هستند که حول محور او کار می‌کنند.

این بازیگر درباره موقعیت‌های دیگری که در خلال کارهای تاریخی برای بازیگران پیش می‌آید، تصریح کرد‌: ترجیح می‌دهم به طور همزمان بازی در دو کار را نپذیرم. چرا که کمی سخت است. بازیگر در دو کار جداگانه از یک شخصیت به شخصیت دیگر بپرد.

البته ممکن است مجبور شویم در یک مجموعه با بازی‌سازی یا تحول در نقش، چند شخصیت را ایفا کنیم.اما بازی همزمان در دو کار باعث می‌شود که بازیگر نتواند حق مطلب را ادا کند.

این کار مشابه آن است که کارگردانی بخواهد همزمان با ساخت یک اثر نقش محوری را هم باز می‌کند.

عنایت‌الله شفیعی متذکر شد: دوست ندارم با این ظاهر و موی و ریش بلند در سریال دیگری ظاهر شوم. اما برای بازیگر حرفه‌ای اتفاق می‌افتد که برای بازی در کار دیگر به سراغش بیایند. در چنین شرایطی ممکن است با هماهنگ کردن با پروژه اصلی، بازیگر نقشی کوتاه را بپذیرد که اصلا ربطی به نقش دیگرش نداشته باشد.

وی یادآور شد: به هنگام بازی در سریال مختارنامه بازی در سریال جابرن‌حیان به کارگردانی آقای افشار به من پیشنهاد شد واز آن جا که تنها باید در یک قسمت به عنوان آهنگر به ایفای نقش می‌پرداختم، آن را با هماهنگی آقای میرباقری پذیرفتم. ضمن این که در سریال جابربن‌حیان با گریم وشخصیتی متفاوت از آن چه در مختارنامه خواهید دید، مقابل دوربین ظاهر شده‌ام.

عنایت‌الله شفیعی در عین حال گفت: بازیگر معمولا باید فرم و گریمی را که برایش در یک سریال انتخاب می‌شود، حفظ کند و در جای دیگری ظاهر نشود. حیف است که برای سریالی همانند مختارنامه تا این حد هزینه شود و گریم بازیگران با حضور در کار دیگری لو برود.

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که آیا سریالی همانند «مختارنامه» بازیگران خود را به حدی تامین می‌کند که احتیاج به حضور در کار دیگری نداشته باشند گفت: روزی که به این حرفه آمدم با بزرگانی چون مرحوم پرویز اعظمی و هوشنگ سارنگ آشنا شدم که هر دو از فقر مردند. ما برای پولدار شدن به این کار وارد نشدیم بلکه حضور در تئاتر برایمان یک عشق بود و به هیچ عاشقی پول نمی‌دهند. البته اخیرا رقمهایی بالا برای بازی در فیلم‌ها و سریال‌ها باب شد که مقطعی است و بازیگرانی که این کارها را می‌پذیرند، حتما به آینده خود و خانواده‌شان فکر می‌کنند. اما من حتی این مساله را هم در نظر نمی‌گیرم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مختارنامه سریال مختارنامه مختار سریال مختارنامه بن کامل آقای میرباقری سریال مختار برای بازی بن کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر «زیر آسمان شهر»، بعد از ۲۳ سال کنار همسرش/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معصومه کریمی بازیگر زیر آسمان شهر متولد ۲۷ آذر ۱۳۵۳ است. معصومه کریمی با ایفای نقش سارا همسر بهروز پیرپکاجکی در سریال تلویزیونی زیر آسمان شهر به شهرت رسید و با بازی در نمایش و چند داستان دیگر جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از سی‌وششمین جشنواره تئاتر فجر گرفت.

به گزارش فرادید، شروع بازیگری اش در سینما در سال ۱۳۷۲ با فیلم جاده عشق به کارگردانی رجب محمدین بودف با مجموعه پرواز ۵۷ به کارگردانی مهران مدیری در سال ۷۲ وارد قاب تلویزیون شد اما یک سال بعد بود که در سریال ساعت خوش شان به کارگردانی مدیری درخشید و به شهرت رسید.

بازی در سریال زیر آسمان شهر در سال ۱۳۸۰ در نقش سارا باردیگر وی را بر سر زبان ها انداخت تا جایی که اغلب مردم بعد از گذشت چندین سال هنوز وی را با نام سارا بیاد می آورند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898190

دیگر خبرها

  • عمو کاووس نون خ چگونه بازیگر شد؟!
  • عکس| گریم متفاوت بازیگر سریال یاغی/ عکس‌های علی شادمان در سریال جدیدش
  • تغییر چهره جالب بازیگر سریال «جومونگ»/عکس
  • عکس| تصویر دیده نشده از امیر جعفری در کنار بازیگر سریال جنگل آسفالت
  • عکس| بازیگر «زیر آسمان شهر»، بعد از ۲۳ سال کنار همسرش
  • عکس| این دو بازیگر «پایتخت» چه زمانی به ایران باز می‌گردند؟
  • خواستگاری مهران مدیری از خانم بازیگر 29 سال پیش!
  • شغل جالب بازیگر نون خ قبل از بازی در این سریال
  • عضو گروه نجات که بازیگر «نون. خ» شد
  • بازیگر «زیر آسمان شهر»، بعد از ۲۳ سال کنار همسرش/ عکس