Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای ایران- وضعیت بازار سفر خراب است. تورهای خارجی که تقریبا از بازار گردشگری ایران حذف شده و قیمت تورهای داخلی سر به فلک گذاشته است. قیمت تورهای سه روزه مشهد تا هشت میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد و بهای تورهای کیش تا هفت میلیون و 150 هزار تومان قیمت خورده‌اند.

حداقل قیمت تور سه روزه مشهد بین دو میلیون و 500 هزار تا دو میلیون و 800 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورهای دو روزه یزد هم حداقل یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارند و تور سه روزه شیراز حداقل یک میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.

تورهای گردشگری قسطی شدند
با این وجود تورهای گردشگری مسافر ندارند. محمدحسن کرمانی، رئیس سابق انجمن دفاتر خدمات مسافرتی به تجارت‌نیوز می‌گوید که آژانس‌های مسافرتی ناچار شده‌اند تورهای خود را قسطی کنند و برای آن اقساط سه ماهه و شش ماهه تعیین کنند اما این راهکار هم جواب نداده است و تقاضای مردم برای سفر با تورهای داخلی تقریبا به صفر رسیده است.

او تاکید می‌کند که مردم امسال به سفر با خودروهای شخصی و اقامت در کمپ و چادرهای مسافرتی رضایت داده‌اند و مقصد سفر آنها به شهرها و تفرجگاه‌های حومه محل اقامت‌شان منحصر شده است.

تخفیف 70 درصدی اقامت در هتل‌های ایران
حالا عمده قیمت تورهای مسافربری به نرخ بالای بلیت‌های هواپیما برمی‌گردد. شرکت‌های هواپیمایی که اغلب زیر بار پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نرفته‌اند، می‌گویند که اوضاع مالی‌شان به شدت وخیم است و اگر بخواهند پروازهایشان را با حداقل مسافر و بلیت‌های ارزان انجام بدهند، توجیه اقتصادی پروازهایشان از بین می‌رود.

در این میان هتل‌ها هم برای جذب مسافر تخفیف‌های سنگینی گذاشته‌اند که گاهی تا 70 درصد می‌رسد. یک هتل چهار ستاره در بلوار کشاورز تهران تا 68 درصد تخفیف برای مسافرانش قائل شده است و یکی از هتل‌های بزرگ تهران تخفیف 45 درصدی برای رزرو اتاق‌هایش قائل شده است.

این تخفیف‌ها به حدی است که بهای یک شب اقامت در هتل‌های تهران تا حدود 140 هزار تومان ریزش داشته است.  در مشهد هم هتلی پنج ستاره در خیابان امام رضا تخفیف 61 درصدی برای مسافرانش در نظر گرفته و در شیراز هتل 5 ستاره در خیابان هجرت تخفیف 43 درصدی برای مسافران قائل شده است.

اما گویا این این تمهیدات هیچ‌کدام جواب نداده است و خانواده‌های ایرانی تورهای مسافرتی را از سبد هزینه‌هایشان حذف کرده‌اند. بر اساس گزارش بانک مرکزی هر خانوار ایرانی تقریبا 2 درصد از سبد مخارجش را به سفر و تفریح اختصاص می‌دهد.

سال 98 میانگین هزینه خانواده های شهری ایران سالانه حدود 47 میلیون تومان بوده است و با این حساب هر خانواده ایرانی به طور میانگین، پارسال حدود 940 هزار تومان برای تفریح خود هزینه کرده است.  نتیجه آنکه با قیمت فعلی تورهای داخلی، هزینه سفر برای بسیاری از خانواده‌های ایرانی گزاف شده است.

سفر خارجی بی‌مسافر شد
وضعیت بازار سفرهای خارجی از این هم خراب‌تر است و محمدحسن کرمانی، رئیس سابق انجمن دفاتر خدمات مسافرتی به تجارت‌نیوز می‌گوید که با شیوع کرونا مسافران ایرانی حتی در صورت برخورداری از ویزای گردشگری در سایر کشورها پذیرش نمی‌شوند و عمده سفرهای خارجی مربوط به افرادی است که پاسپورت و اقامت کشور دیگر را دارند.

فعالان بازار گردشگری می‌گویند که در حال حاضر فقط ایرلاین‌های قطر و امارات تقاضای سفرهای خارجی ایرانی‌ها را می‌پذیرند و تقریبا به تمام نقاط دنیا پرواز دارند. از بین ایرلاین‌های ایرانی هم تنها هواپیمایی هما به چند مقصد محدود از جمله پاریس، آمستردام، لندن، مادرید و یکی- دو پایتخت دیگر جهان پرواز می‌کند.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: رکود گردشگری گردشگری ایران کرونا مشکلات اقتصادی میلیون و 500 هزار هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم و دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کمر همت ببندند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    امام جمعه چهاربرج،   ضمن اینکه فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ و تقارن آن با  آغاز ماه رمضان را تبریک گفت  بر لزوم بهره‌برداری حداکثری از فیوضات الهی این ایام تاکید کرد.

 

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف مردم و مسئولان این است که در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری که در سخنرانی نوروزی بر آن تأکید داشتند گام‌های بلندی بردارند.

 

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه همه باید در راستای عملیاتی کردن شعار سال به صورت جدی گام بردارند، ادامه داد: مردم و دولت باید هماهنگ با یکدیگر در این زمینه اهتمام کنند و با برنامه کاربردی گام بردارند.

 

وی با بیان اینکه نام‌گذاری امسال به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» یعنی اینکه مردم و دولت به کمک هم برای رفع مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت موجود تلاش کنند، اضافه کرد: همه ظرفیت‌های موجود باید به کار بسته شود.

 

جلالی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی امسال ابعاد مختلف شعار سال را به‌ وضوح تبیین کردند، تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند؛ جهش در تولید بدون حضور مردم در اقتصاد و عرصه تولید امکان ندارد.

 

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی باید موانعی که پیش روی تولید وجود دارد، با جدیت از سر راه بردارند، گفت: اقدامات تسهیلگر باید جدی‌تر دنبال شود در این راستا منابع مالی و امکانات کافی در اختیار آحاد مردم به ویژه فعالان بخش خصوصی قرار گیرد تا اینکه تولید بیش از پیش رونق پیدا کند.

دیگر خبرها

  • مرکز ملی آمار انگلیس از رکود اقتصادی این کشور خبر داد
  • تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد
  • افزایش تولید ملی با مشارکت مردم از مهمترین راهکار‌های رفع مشکلات اقتصادی
  • افزایش تولیدملی با مشارکت مردم مهمترین راه رفع مشکلات اقتصادی است
  • اقامت مسافران نوروزی در استان اردبیل از مرز ۱۲۵ هزار نفر گذشت
  • ثبت اقامت بیش از ۱۲۵ هزار نفر در مراکز اقامتی اردبیل
  • مردم و دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کمر همت ببندند
  • یک دهه تورم اقتصادی و رکود فکری در گیشه
  • زیان افزایش نرخ بلیت موزه ها را آژانس‌داران باید بدهند
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است