Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@14:41:24 GMT

درچه‌صورت کبدچرب خطرناک میشود؟

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۸۰۷۸

عادات اشتباه به ویژه در رژیم غذایی می‌تواند باعث بروز کبد چرب و در نهایت مرگ فرد شود. ناطقان: یکی از بیماری‌های شایعی که  حدود ۴۰ درصد از مردم به آن مبتلا هستند، بیماری کبد چرب است که بر اثر سبک زندگی ناسالم و استفاده از غذا‌های چرب و مضر در فرد بروز می‌کند.

کبد در حالت طبیعی از میزان کمی چربی برخوردار است، اما زمانی که افراد به مصرف بی‌رویه غذا‌های چرب می‌پردازند سبب تجمع انواع چربی‌ها در داخل بدن می‌شود که با گذشت زمان و تجمع هرچه بیشتر چربی‌ها در اطراف کبد، این عارضه رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از شروع بیماری کبد چرب تا زمانی که به طور کامل کبد از کار بیفتد و احتیاج به پیوند و یا دیالیز باشد چهار مرحله وجود دارد.
مرحله اول

در مرحله اول تجمع مقدار و میزان مشخصی از چربی‌ها در بدن و سلول‌های کبدی بی ضرر است و معمولاً در این مرحله هیچ علائمی از بروز بیماری کبد چرب دیده نمی‌شود مگر از طریق انجام آزمایش و سونوگرافی‌های که فرد انجام می‌دهد.

در این مرحله فرد باید مراقبت کند تا باعث پیشرفت بیشتر این بیماری نشود و تنها راه موثر این است که فرد سبک زندگی خود را تغییر داده و از مصرف غذا‌های چرب تا حد امکان بپرهیزد.
مرحله دوم

به دلیل آن که بسیاری از افراد هنگامی که این بیماری در مرحله اول است،  از آن بی اطلاع هستند و توجهی به آن ندارند با ادامه روند اشتباه خود سبب می‌شوند تا کبدشان نسبت به مرحله قبل چرب‌تر شود. واکنش بدن به میزان چربی که باعث آسیب‌های نه چندان جدی به سلول‌های کبدی شده است التهاب و ورم است تا از این طریق بتواند به بازسازی و ترمیم سلول‌های آسیب دیده بپردازد. در این مرحله کبد از طریق ایجاد درد در قسمت بالای راست شکم زنگ خطر ابتلا به کبد چرب را به صدا درمی‌آورد.
مرحله سوم

مرحله بعد، فیبروزی شدن است، بر اثر افزایش قابل توجهی از چربی‌ها و به دنبال آن به هم ریختن حالت طبیعی آنزیم‌های کبدی در بدن فرد بیماری کبد چرب یک مرحله پیشرفت می‌کند که به آن فیبروز کبدی می‌گویند که مرحله خطرناک برای فرد شناخته می‌شود؛ آسیب‌های نسبتاً جدیدی را به سلول‌ها و آنزیم‌های کبد وارد می‌کند فیبروز التهاب مقاوم در کبد است که در اطراف و سلول‌های کبد و رگ‌های خونی ایجاد می‌شود.
مرحله چهارم

آخرین مرحله از زندگی و فعالیت سالم کبد، مرحله سیروز  است که در نهایت سبب از کار افتادگی کبد می‌شود و حتی می‌تواند سبب ابتلا به سرطان کبد و انواع بیماری‌های کبدی در فرد شود، زیرا کبد دیگر نمی‌تواند وظایف اصلی خود یعنی پاکسازی و سم زدایی بدن را به خوبی انجام دهد؛ پس کبد چرب را جدی بگیرید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کبد چرب ، خطرناک ، رزیم غذایی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کبد چرب خطرناک بیماری کبد چرب چربی ها سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان گفت: رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی، اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند است و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در مسیر بهترشدن شرایط حرکت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، مصطفی عسکری با اشاره به اینکه عملکرد سازمان پسماند نسبت به گذشته با تغییرات روبه‌رشدی همراه بوده است و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در مسیر بهتر شدن شرایط حرکت خواهیم کرد، اظهار کرد: رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی، اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند است.

وی با اشاره به اینکه دفن پسماندهای بیمارستانی طبق دستورالعمل مدیریت پسماندهای بیمارستانی به‌صورت تخصصی و در ترانشه جداگانه انجام می‌شود، افزود: پسماند ارمغان زندگی مدرن و صنعتی امروزی ما انسان‌ها و مهم‌ترین چالش کنونی طبیعت در همه کشورها از جمله کشور ماست.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان با بیان اینکه برای ترغیب و تشویق کودکان، تعدادی از دانش‌آموزان به‌عنوان «همیار بازیافت» انتخاب شده‌اند و وظایف آن‌ها نیز مشخص و آموزش‌های لازم ارائه شده است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش به‌عنوان دو اصل مهم در دستور کار سازمان قرار دارد و در این خصوص آموزش تفکیک از مبدأ و مدیریت پسماند به دانش‌آموزان انجام شده است.

وی یادآور شد: حفر ترانشه برای دفن پسماندهای عادی، بیمارستانی و پساب‌های خانگی، مدیریت شیرابه‌ها، احداث سرویس بهداشتی‌، گسترش فضای سبز، نمازخانه و سالن غذاخوری برای رفاه کارکنان کارخانه بازیافت، از اقدامات پیشِ‌روی این سازمان است که امیدواریم تا پایان سال‌جاری محقق شود.

کد خبر 747926

دیگر خبرها

  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علل عمده آن | آیا خطرناک است؟
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند