Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:13:53 GMT

اهمیت بالای پایانه مرزی میلک برای ایران و افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۸۲۵۱

اهمیت بالای پایانه مرزی میلک برای ایران و افغانستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به موقعیت میلک، مرز و پایانه مرزی میلک از نظر صادرات و واردات برای ایران و افغانستان اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش ایسنا ماندانا زنگنه در نشست تسهیل تردد ناوگان ترانزیتی پایانه مرزی میلک که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد افزود: با توجه به اهمیت پایانه مرزی میلک برای دو کشور ایران و افغانستان باید مصوباتی بررسی و به تصویب برسد که در نتیجه آن ها تردد ناوگان ترانزیتی در مرز میلک تسهیل یابد و این تسهیل ماندگار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد: برای سهولت تردد در پایانه مرزی میلک نیاز است تا دو مسیر رفت و برگشت برای خودروهای عبوری ایجاد شود و علاوه بر آن ساعت تردد مشخصی برای ناوگان ترانزیتی و سایر خودروها مشخص شود تا تردد در این پایانه سرعت گیرد.

زنگنه با اشاره به اینکه برای حفظ امنیت پایانه مرزی میلک باید طبق مصوبه شورای تامین استان عمل شود بیان کرد: پایانه میلک یکی از ورودی های کشور است و باید نواقص موجود در این پایانه حداکثر طی دو ماه آینده برطرف شوند و نباید گذاشت بهانه ای در نحوه فعالیت این پایانه و مرز اختلال ایجاد کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پایانه مرزی میلک سيستان و بلوچستان استانی اقتصادی پایانه مرزی میلک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش در حال انجام انسداد مرزی ایران و افغانستان است

طرح انسداد نوار مرزهای مشترک ایران و افغانستان که یکی از مهترین پروژه های کشوری به شمارمی رود با استفاده از توان مهندسان نیروی زمینی ارتش جموری اسلامی ایران در حال انجام است. 

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد گفت: در زمان حاضر هم اکنون همه زیرساختهای لازم برای انجام مراحل مختلف عمرانی این طرح در نقاط مرزی ایران و افغانستان فراهم شده است.

 عبدالرحمان ساسانیان افزود: امید است با تلاش و هم افزایی مثال زدنی همه دستگاههای اجرایی و متولی این حوزه، طرح انسداد مرزهای ایران و افغانستان در شمال شرق در مدت زمان پیش بینی شده خود به اتمام برسد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه گفت: عملیات انسداد، از مرز دوغارون به سمت شهرستان خواف است و این طرح به صورت دیوارکشی به ارتفاع چهار متر و فنس کشی بخش بالایی آن خواهد بود.

ساسانیان افزود: تعامل و همراهی همه نیروهای مسلح مستقر در مرز دوغارون امنیت پایداری را در این نقطه از کشور برای همه به ارمغان آورده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد هم در این نشست گفت: به برکت وجود نیروهای مسلح و مرزنشینان امنیت ۱۰۰ درصدی در مناطق مرزی شرق کشور ایجاد شده که این خود جای شکرگزاری دارد.

محمدرضا رضایی افزود: بدون شک افزایش تعامل و حفظ روابط بین ۲ کشور همسایه ایران و افغانستان می تواند در بخشهای مختلف نقش زیادی داشته باشد که باید از این فرصت طلایی در سایر حوزه ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها به ویژه محرویت زدایی برای اقتدار و سربلندی کشور ورود کرده و تاکنون از خود کارنامه موفقی به یادگار گذاشته است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و به واسطه وجود گذرگاه مرزی دوغارون در این نوار مرزی از اهمیت اقتصادی ویژه ای برخوردار است، مرز دوغارون با قدمت بیش از یک قرن در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر تایباد و ۲۴۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارتش در حال انجام انسداد مرزی ایران و افغانستان است
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین
  • سخت گیری افغانستان برای تردد ناوگان ایرانی
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • ۴.۶ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند