Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اولین اردوی تیم ملی هندبال جوانان کشورمان بعد از شش ماه تعطیلی با دریافت مجوز از سوی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت و وزارت ورزش از جمعه ۲۲ شهریورماه در تالار هندبال تهران (سالن شهید قاسم سلیمانی) آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در حاشیه این اردو در جمع خبرنگاران حاضر شد و پیرامون تمرینات تیم جوانان و سطح آمادگی آنها گفت: اکثر بازیکنان ما از هفته‌های قبل در قالب تیم‌های باشگاهی تمرینات خود را شروع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه‌ها برای شروع تمرینات داخلی خود زودتر مجوز گرفته بودند. به همین دلیل بازیکنان مشکل خاصی در آمادگی جسمانی نداشتند.

وی افزود: قطعاً این شش ماه تعویق بر روی سطح آمادگی تیم اثر داشته است. ما بعد از سال‌ها با برنامه ریزی اردوهای خود را خیلی زود شروع کردیم. می‌شود گفت تقریباً یک سال و خورده‌ای زودتر از مسابقات قهرمانی آسیا شروع کردیم و متأسفانه این شش هفت ماه هم در روند کار ما خلل ایجاد کرده هم در هماهنگی بین بچه‌ها و بازیکنان و اردوها به وجود آورده است. ما اطلاع داریم که چین، کره، قطر و ژاپن زودتر از ما کار را شروع کرده‌اند و ما هم همه تلاش کردیم که مجوز بگیریم اما در نهایت هفته قبل این مجوزها صادر شد.

پاکدل در خصوص رقبای اصلی تیم جوانان و انتظاراتی که از نتیجه تیم در این بازی‌ها دارد، نیز بیان کرد: رقیبان اصلی ما در این مسابقات قطعاً تیم‌های قطر، ژاپن، بحرین، کره جنوبی و عربستان هستند. البته تایپه هم در مسابقات نوجوانان دوره قبل که الان وارد رده سنی به جوانان شده‌اند درخشیده و به مسابقات جهانی رفته‌اند. رقابت در آسیا و در رده‌های پایه سخت‌تر و فشرده‌تر از بزرگسالان است.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون اینکه «چه روندی برای دریافت مجوز برگزاری اردوها و مسابقات طی کرده‌اید؟»، هم گفت: بعضی از رقبای ما زودتر از ما کار شروع کرده‌اند و ما هم به دنبال آن از ماه‌ها قبل مکاتبه و مذاکره کردیم که زودتر مجوز برگزاری اردوها را بدهند. هم شرایط خاص بود هم دوستان در ستاد کرونا در ورزش به این نتیجه رسیده بودند که هندبال جز رشته‌های پر برخورد است و مجوز صادر نمی‌کردند. جلساتی داشتیم و توضیحات دادیم. از فدراسیون جهانی هم خواستیم پروتکلی را که برای مسابقات قهرمانی جهان در مصر که در چند ماه آینده برگزار خواهد شد را به ما هم بدهد آن را ترجمه و تکمیل کردیم و فرم‌هایی هم توسط کمیته پزشکی فدراسیون تهیه کردیم. اینها را به فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت بهداشت ارائه دادیم و در نهایت با همکاری و پیگیری دکتر علی نژاد و فدراسیون پزشکی ورزشی متقاعد شدند که مجوز برگزاری اردو را بر طبق نظرات و پروتکل‌های آنها صادر شود و هم لیگ برتر خانم‌ها و آقایان برگزار شود.

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه «بازیکنان صحبت از بازی تدارکاتی با تیم‌های خارجی می‌کنند آیا برنامه‌ای برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی دارید یا خیر هم؟»، هم گفت: الان در خصوص بازی خارجی نمی‌توانیم تصمیمی بگیریم. در حال حاضر شرایط به شکلی است که جز پرواز قطری پروازی به داخل نداریم در واقع ما به بیرون هم پرواز نداریم. در حال پیگیری هستیم و با این وضعیت هنوز به نتیجه‌ای پیرامون این مسئله نرسیده‌ایم. در کنار آن هزینه‌های بلیط هم اگر به این صورت باشد که حتی روز دوشنبه در جلسه‌ای هم در هیأت رئیسه مجلس همراه با اعضا و رئیس کمیته ورزش مجلس در خصوص مشکلات فدراسیون‌ها و ورزش عنوان کردیم که اگر شرایط به این شکل باشد بقای رشته‌های ورزشی و فدراسیون‌ها میسر نیست.

وی در ادامه به بحث اعتبارات ناکافی برای ورزش هم اشاره کرد و افزود: اعتبارات ما که در این شرایط منتهی به کرونا شده کافی نیست و تغییری نکرده است. ما در سال قبل بیشتر از آنچه تعهد کردیم بود و تلاش کردیم بدهی نداشته باشیم. امسال سال سختی است. در این شرایط حتی یک ریال به بودجه سال قبل ما اضافه نشده است و می‌گویند این هم تخصیص کامل نخواهد خورد. بخشی از این بودجه تخصیص می‌خورد. ما سال قبل با دلار ۱۱ هزار تومان کارها را دنبال کردیم اما امروز با دلار ۲۶ هزار تومان چطور تیم را اعزام کنم در حالی که کل اعتبارات که داده‌اند در سال برای اعزام یک تیم هزینه می‌شود در حالی که ما تیم‌های دیگر و در رده‌های سنی مختلف داریم که اگر این طور باشد ورزش نابود می‌شود. ما دغدغه‌های خود و مشکلات بودجه و ارز را گفته‌ایم و از مسئولین راهکار برای فدراسیون‌ها خواستیم.

پاکدل خاطرنشان کرد: همه برنامه‌های ما وابسته به ارز است و ارز نیمایی گره‌ای حل نمی‌کند. پرواز ما بر مبنای ارز است، هزینه هتل، بلیط و ورودی مسابقات و کنفدراسیون هندبال آسیا و غیره همه با ارز هست. اگر آنالیز کنیم تورم چند برابر شده؟ ارز چند برابر و بودجه ما نسبت به سال ۹۷ و ۹۸ هیچ تغییری نکرده است و همه اینها مشکل ساز خواهد بود. در بحث بازی خارجی هم فدراسیون ما و هم بقیه ورزش اگر قیمت پروازها و نرخ دلار این طور باشد ورزش آسیب جدی خواهد دید.

وی در پایان گفت: البته ما پیگیر این هستیم که این مشکل را حل کنیم. در چند روز قبل سفری که به خوزستان داشتیم در خصوص برگزاری تورنمنت بین المللی در دهه فجر به میزبانی اهواز صحبت شد که این مسئله بستگی به این دارد که کرونا به چه شکل باشد و پروازها به چه شکل بوده و چه اتفاقاتی بیافتد.

کد خبر 5024161

منبع: مهر

کلیدواژه: هندبال علیرضا پاکدل اردوی تدارکاتی ویروس کرونا تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم فوتبال تراکتور لیگ برتر فوتبال ایران نقل و انتقالات لیگ بیستم لیگ برتر والیبال لیگ قهرمانی فوتبال آسیا تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان فدراسیون کشتی احمد سعادتمند ویروس کرونا فدراسیون والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدکاظم حجج رییس فدراسیون ورزش‌های سه گانه شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش های سه‌گانه امروز چهارشنبه به ریاست سید محمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و با حضور محمود خسروی‌وفا رییس کمیته ملی المپیک در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

امین احمدی، حمید براتی، کاظم حججی، سیدکمال پیمبری، علی‌اکبر حسن پورحیدری، مهدی گودرزی، جاسم منوچهری و محمد نصیری هشت کاندیدایی بودند که برای تصدی پست ریاست این فدراسیون اعلام آمادگی کرده بودند.

در این مجمع محمد کاظم حججی با ۲۴ رای از ۴۵ آرای اعضای مجمع به عنوان رییس انتخاب شد. همچنین حمید براتی یکرای، علی اکبر حسن‌پور حیدری ۱۵ رای و مهدی گودرزی نیز ۵ رای بدست آوردند.

کد خبر 6080784

دیگر خبرها

  • حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا: انتخابات را از نو برگزار کنید
  • حضور داوران چهارمحال و بختیاری در دوره رفرشینگ داوری اسکواش سال ۱۴۰۳
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • پایان زمان ثبت نام از کاندیداهای شطرنج
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • مشکل استادیوم پرسپولیس و استقلال حل شد
  • سرپرست فدراسیون شطرنج استعفای خود را پس گرفت
  • حججی رئیس فدراسیون ترای اتلون شد
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • محمدکاظم حجج رییس فدراسیون ورزش‌های سه گانه شد