Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - شیوع ویروس کرونا هم سبب نشد تا قیمت کالا‌ها و مایحتاج روزانه مردم افزایش نیابد و اکنون شاهد فاحش افزایش قیمت‌ها هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در بازار شاهد قیمت‌های شناور هستیم که مردم را حیرت‌زده کرده است از افزایش قیمت کالا‌ها اعم از پرمصرف و کم مصرف، ضروری و غیرضروری؛ کجای کار می‌لنگد؟ که یک روز حبوبات میدان‌دار بازار می‌شود، یک روز هم مرغ، گوشت و برنج و این بار افزایش لبنیات.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نواسان رو به بالای قیمت‌ها به میوه‌جات هم کشیده شده است. افزایش قیمت بی‌حساب و کتاب کالا‌ها و نبود نظارت کافی در بازار گلایه مردم را به دنبال دارد و این وضعیت بازار نظارت جدی و فراگیر ناظران را می‌طلبد.

ملک حسینی شهروند شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با ابراز تاسف از وضعیت کنونی بازار و افزایش قیمت‌ها گفت: به‌عنوان یک شهروند انتظار از مسئولان استانی و کشوری داریم هنر مدیریت خود را در شرایط بحران نشان دهند و در واقع روند افزایش قیمت‌ها را کنترل کنند.

وی با تاکید بر اینکه قرار است اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و این مدیریت‌ها باید تفاوتی داشته باشد اظهار داشت: هر شب که می‌خوابیم و صبح که بلند می‌شویم با افزایش وحشتناک قیمت ارزاق و کالا‌های اساسی روبه‌رو می‌شویم.

ملک حسینی بیان کرد: حداقل انتظار مردم در شرایط بحران این است که مدیران باید هنر مدیریت خویش را نشان دهند و به وظایف خود عمل کنند.

خشنودی دیگر شهروند شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در روز‌های گذشته شاهد موج جدیدی از گرانی کالا‌ها و مایحتاج عمومی در شیراز و بسیاری از شهر‌های فارس هستیم از تایر و لاستیک ماشین گرفته تا نخود، لوبیا، گوشت، مرغ، ماهی و سایر اقلام مصرفی، برنج هندی و خارجی که عمده مصرف خانوار‌های ایرانی است به هر کیسه 10 کیلوگرمی بالای 200 هزار تومان رسیده است، بسیاری از شهروندان از خرید کیسه‌ای برنج صرف نظر کرده‌اند و این محصول را اگر بتوانند کیلویی و نیم کیلویی می‌خرند.

وی افزود: کره، پنیر و لبنیات به عنوان سبد پر مصرف غذایی اغلب خانوار‌ها در صدر کالا‌هایی است که بیشترین افزایش قیمت را داشته است، به‌درستی می‌توان کالا‌ها و مایحتاج عمومی را در شیراز افسار گسیخته دانست به گونه‌ای که هیچ نظارتی بر اقلام نیست.

خشنودی ادامه داد: متاسفانه پای گزارش عملکرد که به وسط می‌آید یکی دو مسئول و کارشناس از ادارات دولتی و تعزیرات و غیره جلوی دوربین می‌آیند و بگیر و ببند آغاز می‌شود و می‌رود تا موج بعدی گرانی.

این شهروند شیرازی عنوان کرد: شرایط به گونه‌ای است که دیگر خرید گوشت، ماهی و مرغ به خرید یک کالای لوکس شبیه شده است و نه تنها من و امثال من نمی‌توانیم این نوع کالا‌ها را مصرف کنیم بلکه خرید ماکارونی و برنج هندی و کالا‌ها و اقلامی که کالای چندان لوکس نیستند هم دیگر کم کم دارد به یک رویا تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: این پرسش مطرح است که چرا باید نظارت بر عرضه میوه آنقدر در شیراز و شهر‌های دیگر کم رمق باشد، چرا میوه‌ای که گاه سر زمین کشاورز می‌ماند و حتی برای برداشت آن مقرون به صرفه نیست باید با قیمت‌های چندین هزار تومانی در شیراز عرضه شود؟ چرا این همه دلال و واسطه‌گر در میدان میوه شیراز آمد و شد دارند؟ چرا شهرداری شیراز برای ساماندهی میدان میوه اقدام اساسی انجام نمی‌دهد؟ چرا بازارچه‌های عرضه میوه ایجاد نمی‌‌شود که در هر محله ما بتوانیم میوه را با قمیت مناسب خرید کنیم؟

خبرنگار تسنیم علی‌رغم تلاش‌های زیاد برای پیگیری و رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های شهروندان در مورد افزایش قیمت‌ها موفق به مصاحبه با مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نشد.

انتقاد آیت‌الله حسینی بوشهری از شرایط اقتصادی/ گرانی در کشور بیداد می‌کندواکنش رئیس اتحادیه مواد شوینده به گرانی‌ها/ خودرو گران شد چرا ما گران نکنیم

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکمتی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، از افزایش نظارت بر اقلام ضروری مردم خبر داد و گفت: گشت‌های نظارتی تعزیرات حکومتی با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها تابعه بر قیمت کالا‌های اساسی، خدماتی و موادغذایی در بازار و فروشگاه‌ها نظارت دارند.

وی همچنین از تخصیص شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های متشکله در این طرح خبر داد و افزود: مقرر شده پرونده‌های متشکله در این بازرسی‌ها خارج از نوبت و به طور ویژه رسیدگی و مجازات‌های متخلفان نیز تشدید شود.

سالاری ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 3500 فقره پرونده گرانفروشی در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده است که متخلفان بالغ بر 137 میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

وی اظهار داشت: برای برخی پرونده‌ها هم احکامی همچون تعطیلی و نصب پارچه تخلف صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از شهروندان خواست تا شکایات و گزارشات خود را به سامانه 124 سازمان صمت اطلاع داده تا نسبت به پیگیری موضوع و برخورد با متخلفان اقدام فوری صورت پذیرد.

به گزارش تسنیم کمترین انتظار مردم از خرید در بازار ثبات قیمت‌ها است چیزی که این روز‌ها متاسفانه کمتر شاهد آن هستیم.

گزارش از مریم رضایی

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش قیمت ها کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار حبوبات در حال انجام است

رضا کنگری گفت: هم اکنون توزیع کالاهای اساسی همچون برنج و شکر با نرخ مصوب در حال انجام است به طوری‌که محدودیتی در عرضه وجود ندارد.

او با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی هرکیلو شکر را با قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به بنکداران می‌دهد، افزود: بنکداران شکر را با قیمت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار اتحادیه‌ها  قرار می دهند و در نهایت با نرخ مصوب ۲۸ هزار تومان باید به دست مصرف‌کننده برسد.

کنگری قیمت هرکیلو برنج هندی برای مصرف کننده را ۳۵ هزارتومان و برنج پاکستانی ۳۸ هزارتومان اعلام کرد و گفت: برنج خارجی در حال تامین است و هم اکنون محدودیتی در این زمینه نداریم.

او ادامه داد: تجار و واردکنندگان ملزم هستند واردات برنج خارجی را منوط به خرید برنج ایرانی انجام بدهند، به طوریکه به‌ازای واردات هر ۲ کیلوبرنج خارجی یک کیلوبرنج ایرانی از کشاورزان خریداری کنند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه قیمت حبوبات در بازار آزاد متفاوت شده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی با ورود به بازار حبوبات نظارت های لازم را انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار
  • قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت
  • ماجرای کارت سوخت و مالیات مهریه!
  • قیمت انواع میوه و سبزی +جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • نظارت بر بازار حبوبات در حال انجام است