Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسفی با اشاره به رویکرد کانون امام عصر(عج) برای حمایت از دانش آموزان محروم گفت: اهدای لوازم التحریر و اقلام بهداشتی ونیز فراهم کردن مشاوره های تحصیلی برای دانش آموزان بخشی از این برنامه ها است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله مراکزی هستند که در جوار خانه های خدا برای مقابله با جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی ایجاد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراکز ضمن برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری به منظور رونق حضور نوجوانان و جوانان در تلاش هستند، برای رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی خانواده های محروم نیز گام های اثربخش بردارند، یکی از این کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال کانون امام عصر(عج) در شهرستان پیشوا است، پیرامون فعالیت ها و برنامه های این کانون با «معصومه یوسفی» مدیر کانون فرهنگی هنری «امام عصر(عج)» مسجد بقیه الله(عج) شهرک 15 خرداد شهرستان پیشوا گفت و گویی ترتیب دادیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید:

 

امسال مراسم عزاداری ماه محرم در بسیاری از مساجد و کانون های فرهنگی هنری با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است،برنامه و رویکرد کانون امام عصر(عج) برای عزاداری ماه محرم به چه شیوه ای بوده است؟

امسال مراسم عزداری ماه محرم به صورت هیئت سیار به همت کانون امام عصر(عج) برگزار شد، به این شکل که هیئت سیار به صورت محله به محله با حضور سخنران و مداح در محله به اجرای مراسم عزاداری می پرداخت و مردم نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقدام به برپایی مراسم عزاداری و سینه زنی می کردند. اقامه نماز و برپایی مراسم عزاداری هر شب در یک محله موجب استقبال مردم از این شیوه مراسم عزاداری شد.

 

همچنین در ماه محرم امسال اقدام به توزیع اطعام حسینی در میان عزادارن حسینی کردیم. به طوری که سه هزار غذا به همت اداره اوقاف پیشوا و 5 هزار غذای گرم نیز در مناطق محروم این شهرستان توزیع شد. ضمن اینکه بسته های ارزاق نیز به تعدادی از خانواده های محروم اهدا شد.

 

یکی از رویکردهای کانون امام ولیعصر(عج) برنامه ریزی برای دانش آموزان مدارس است، با توجه  شرایط بحران کرونا امسال چه رویکردی در این زمینه دارید؟

با توجه به شرایط بحران کرونا امسال یکی از رویکردهایی که کانون امام عصر(عج) به منظور ارتقای سطح آموزه های علمی دانش آموزان در نظر گرفته این است که کانون برای دانش آموزان «اپلیکیشن اسکانو» خریداری کرد تا به آنها به صورت آنلاین برنامه ریزی تحصیلی و آموزشی داشته و اساتید و معلمان مجرب به تدریس دانش آموزان و تقویت پایه های تحصیلی آنها بپردازند.

 

همچنین در فضای کانون و مسجد شرایطی را فراهم کرده ایم که دانش آموزان ممتاز و استعدادهای درخشان در مسجد حضور یافته و با رعایت پروتکل های بهداشتی به دیگر دانش آموزان مشاوره و مرور  دروس را داشته باشند و کسانی که برای کنکور دانشگاهها آماده می شوند، از فرصتی که مسجد فراهم کرده برای تست زنی و مرور دروس استفاده کنند.امسال برای خانواده های بی بضاعتی که دانش آموز دارند، به همت کانون اقلام تحصیلی،ضدعفونی و ماسک هم اهدا شد.

 

 کانون امام عصر(عج)  در زمینه کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار چه برنامه هایی در نظر گرفته است؟

رویکردی که ما در کانون دربحث کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار قبل از بحران کرونا داشته ایم به این شیوه بود که در مناسبت های مختلف تلاش کردیم که نمایشگاههای مختلفی به منظور فروش هنرهای دستی و محصولات این بانوان را فراهم آوریم.اما برنامه که در حال حاضر برای آنها در نظر گرفته ایم این است که تقاضای وام خود اشتغالی کرده ایم که در صورت دریافت، سعی خواهیم کرد با راه اندازی کارگاه در زمینه مونتاژ کاری و تولیدی لباس برای این افراد فرصت کسب درآمد فراهم کنیم.

 راه اندازی کارگاههای تولید ماسک،گان وتهیه آبلیمو و رب گوجه فرنگی از دیگر اقداماتی است در راستای کارآفرینی با حمایت کانون امام عصر(عج) برای بانوان انجام شده است.

 

در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم برنامه و رویکرد کانون امام عصر(عج) به این مناسبت چیست؟

 رویکرد و برنامه ای در سالهای گذشته به مناسبت هفته دفاع مقدس داشتیم، دیدار با خانواده های شهدا، برگزاری رزمایش بچه های مسجد و برپایی نمایشگاههای صنایع دستی بانوان بود، رویکردی که امسال در نظر گرفته ایم این است که نمایشگاه صنایع دستی بانوان را برگزارکنیم و با رعایت نکات بهداشتی اقدام به برگزاری سخنرانی در مسجد و نیز پخش به صورت مجازی کنیم و برگزاری مسابقه از سخنان ایراد شده سخنران برای مقاطع سنی نوجوان و جوان و اهدای جوایز به برگزیدگان داشته باشیم.برگزاری مسابقه «دل نوشته ای برای شهدا»، قرائت زیارت عاشورا با اهدای ثواب آن هر روز به نام یکی از شهدا از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

 

بعد از بحران کرونا بسیاری از افراد کسب و درآمدشان را از دست دادند و متضرر اقتصادی شدند، کانون امام عصر(عج) برای حمایت از این افراد چه اقدامات و حمایت هایی داشته است؟

کانون برای کمک به آسیب دیدگان اقتصادی کرونا با کمک موسسه خیریه کانون امام عصر(عج) افراد بیکار و متضرر اقتصادی را تحت حمایت قرار داد و سبد ارزاق را در میان این افراد توزیع کرد. همچنین زمانی که شیوع ویروس کرونا در کشور اوج گرفت، ما برای بسیاری از افرادی که کسب و کارشان تعطیل شد  و دارای مهارت و تخصص در زمینه های فنی، برق کاری و نقاشی داشتند، فرصت شغلی ایجاد کردیم و برای افرادی که دارای معلولیت بودند، پزشک و کادر درمان ارسال می کنیم، تا مورد معالجه و درمان قرار گیرند.

 

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانش آموزان کانون های مساجد مسجد کانون امام عصر عج مراسم عزاداری دانش آموزان بحران کرونا ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۹۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۴۰ زائر اولی به مشهدالرضا از میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت الاسلام سجاد کارگر امام جماعت مهدیه امیرآباد گفت: این دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول و کلاس‌های هفتم، هشتم و نهم هستند.


حجت الاسلام کارگر افزود: با همکاری هئیت مهدیه امیرآباد و بسیج دانش آموزی در دو شب‌های قدر و ماه رمضان با کمک‌هایی که از سوی خیرین به مبلغ یکصد میلیون تومان جمع آوری شد توانستیم امروز این دانش آموزان زائر اولی را راهی مشهدالرضا کنیم.


وی گفت: این سفر معنوی ۵ روزه است و برنامه‌های فرهنگی و تفریحی خوبی در اتوبوس وحرم مثل مسابقه، آداب زیارت و حرم شناسی برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است.


حجت الاسلام کارگر افزود: امیدواریم با اولین زیارتی که تجربه می‌کنند با مددگرفتن از امام رضا (ع)، زندگی خوبی را شروع کنند و در مسیر زندگی و درسشان موفق باشند.


این زائر اولی‌ها که در طول عمرشان فرصتی فراهم نشده بود تا به زیارت امام رضا (ع) بروند احساس خوشحالی داشتند.

دیگر خبرها

  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم
  • انقلاب اسلامی ۴۵ سال منتظر زدن سیلی به اسرائیل بود
  • «میز آزمایشگاهی سیار» طراحی و ثبت اختراع شد
  • اعزام ۴۰ زائر اولی به مشهدالرضا از میبد
  • برپایی نمایشگاه دستاورد‌های هنرمندان بسیجی و دانش آموزان در آباده
  • برپایی آیین زنگ ظفر و حمایت دانش‌آموازن خوزستان از عملیات وعده صادق
  • استراتژی‌های اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان از «رویداد نوجهان» تا «برپایی کافه ۵۷»
  • تجمع دانش‌آموزان توپ آغاج در حمایت اقدام سپاه