Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار از امروز به منطقه است.

وی افزود: بر همین اساس شرایط برای افزایش کاهش نسبی دما و در بعضی نقاط بارندگی و وزش باد و رعد و برق (موقتی شدید) تا روز پنجشنبه در استان گیلان مهیا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه در این مدت دمای هوا نیز ۲ تا ۵ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، گفت: وزش باد، رعد و برق، مه آلودگی هوا از پدیده‌های جوی در روزهای بارانی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان اکثر نقاط استان گیلان صاف تا نیمه ابری است، افزود: به تدریج شاهد افزایش ابر، وزش باد و در بعضی نقاط بارندگی و رعد و برق خواهیم بود.

دادرس ادامه داد: برای فردا (چهارشنبه) نیز آسمان اکثر نقاط استان گیلان نیمه ابری تا ابری همراه با مه صبحگاهی، کاهش نسبی دما، در برخی نقاط بارندگی و رعد و برق پیش بینی شده است.

وی همچنین از شهروندان و مسافران خواست به دلیل بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، از مستقر شدن نزدیک رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 5024264

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی گیلان محمد دادرس بارش باران ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس شهرکرد بوشهر آمار کرونا گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی توهین به پیامبر محرم 99 کرمانشاه شیوع کرونا انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم هفته دفاع مقدس رعد و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به پیش‌بینی بارندگی و کاهش دمای هوا در بعضی مناطق گفت: بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بعضی نقاط استان‌های یزد، کرمان، شمال فارس و جنوب اصفهان شدت خواهد داشت.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان و مازندران، ارتفاعات گلستان، امتداد رشته کوه زاگرس، استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، شرق و شمال شرق فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات واقع در شرق و جنوب شرق، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه بارش در شمال غرب و غرب کشور ضعیف خواهد شد و این سامانه در نیمه شرقی کشور از جمله شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی شامل البرز، تهران و سمنان، همچنین در استان‌های مرکزی، شرق لرستان، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق و شمال فارس، یزد، کرمان، شرق هرمزگان، بعضی نقاط خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، بعضی نقاط شمال و نوار غربی خراسان رضوی، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بعضی نقاط استان‌های یزد، کرمان، شمال فارس و جنوب اصفهان شدت خواهد داشت.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه علاوه بر مناطق مذکور، به تدریج بارندگی مناطق گسترده‌تری از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد و پنجشنبه در مناطقی از شمال شرق و شرق، رگبار پراکنده و در جنوب شرق کشور در یزد، شمال و نیمه شرقی فارس، کرمان، بعضی نقاط سیستان و بلوچستان و هرمزگان، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعه در بعضی مناطق جنوب شرق و بعضی نقاط آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش رخ خواهد داد، گفت: از روز پنجشنبه روند افزایش دما را در کشور شاهد خواهیم بود و در مناطق مستعد، بارش تگرگ و در مناطقی که بارش رخ نمی‌دهد، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست؛ همچنین دوشنبه و سه‌شنبه غرب خلیج فارس و سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری به تدریج ابری، گاهی رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و احتمال طوفان و گرد و خاک با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، قسمتی ابری، به تدریج ابری و همراه با رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و احتمال تگرگ با بیشینه ۲۰ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.‌

کد خبر 746770

دیگر خبرها

  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا
  • بارش پراکنده باران همراه با وزش باد در قم
  • پیش بینی بارش های رگباری پراکنده در البرز/ دمای هوا کاهش می یابد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲ و ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم رگبار و رعدوبرق
  • پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی
  • پیش بینی وضع آب و هوا تا پنجشنبه/ ادامه رگبار و رعدوبرق در کشور
  • بارش پراکنده در خراسان جنوبی