Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت درستی بر بازار ارز و طلا نداریم و متأسفانه نظارت‌های پیشگیرانه‌ای که باید وجود داشته باشد ضعیف است و قطعاً دولت باید روی بازار نظارت داشته باشد.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نوسانات شدید در بازار ارز و سکه، اظهار کرد: نوساناتی که در بازار ارز، سکه و طلا وجود دارد به این دلیل است که نظارت درستی بر بازار ارز و طلا نداریم و متأسفانه نظارت‌های پیشگیرانه‌ای که باید وجود داشته باشد ضعیف است و قطعاً دولت باید روی بازار نظارت داشته باشد، چراکه ‌اکنون بازار ارز و طلا در اختیار دلالان و سودجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دلالان هم‌اکنون قیمت ارز و سکه را تعیین می‌کنند و دولت باید با نظارت درست و پیشگیرانه با پدیده دلالی برخورد جدی کند. این نوسانات مقطعی است به طوری که بعد از مدتی قیمت‌ها ثابت می‌شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در تمام عرصه‌ها شفافیت داشته باشیم، گفت: با تدابیر خاص و برنامه‌ریزی اصولی باید کاری کنیم که سرمایه‌های مردم به جای اینکه به سمت ارز و سکه برود به سوی تولید سوق پیدا کند. هم‌اکنون این سرمایه‌ها به سمت مسکن، طلا و ارز می‌رود که این امر سبب رونق نیافتن تولید و افزایش بیکاری می‌شود.

سلیمی تصریح کرد: بنابراین برای شکوفایی اقتصادی باید پول‌های سرگردان در تولید سرمایه‌گذاری شود تا سرمایه‌های کشور افزایش یابد. در شرایط کنونی ارزش پول ملی کاهش می‌یابد و قدرت خرید مردم کم می‌شود. دولت باید به صورت مستمر و دائم بر بازار ارز و طلا نظارت داشته باشد و در این مسیر مجلس هم باید با قوانین متقن پول‌های سرگردان را به سوی تولید هدایت کند.

وی با بیان اینکه در این شرایط پیش‌بینی وضعیت بازار ارز و طلا در آینده مشکل است، ادامه داد: احتمالاً دولت با اتخاذ سیاست‌های اصولی مانع افزایش مجدد نرخ ارز و طلا می‌شود و بانک مرکزی در این خصوص تدابیر خاصی را اتخاذ خواهد کرد، هرچند معتقدم مجلس در این خصوص باید بیشتر دخالت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نوسان ارز قیمت طلا قیمت سکه و طلا بازار ارز و طلا ارز و سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو

یداله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران با تاکید بر نظارت مستمر بازار لاستیک خودرو، گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از سودجویی منفعت طلبان و با توجه به تداوم التهاب بازار تایر سواری در سطح عرضه، تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

او افزود: بازرسی از مراکز توزیع عمده لاستیک و خرده فروشان با استفاده از همه ظرفیت‌ها بمنظور برخورد ایجاد ثبات در بازار باحضور رئیس شعبه تعزیرات حکومتی و بازرسان صمت و اصناف برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت لاستیک خودرو اجراء می‌شود.

ملکی گفت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و پایش وضعیت تامین و توزیع لاستیک خودرو، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی به موقع به شکایات و گزارش‌های مردمی را از جمله اهداف طرح نظارتی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟