Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم نامگذاری سالن وزنه برداری جانبازان و معلولین به نام سیامند رحمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با سالروز ثبت بهترین رکورد پاراوزنه‌برداری توسط سیامند رحمان در مسابقات پارالمپیک ریو ۲۰۱۶، به منظور گرامیداشت یاد و خاطره ابرقهرمان فقید، اسطوره بی‌بدیل پاراوزنه‌برداری و قویترین ورزشکار دارای معلولیت جهان، با حضور جمعی از مسئولین وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، طی مراسمی سالن وزنه‌برداری کمپ تیم‌های ملی جانبازان و معلولین به نام پهلوان سیامند رحمان نامگذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک‌، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، محمدشروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولین، حسین رضازاده قهرمان جهان و المپیک و سرپرست انجمن پاراوزنه برداری، پدر زنده یاد سیامند رحمان و... حضور داشتند.

در این مراسم کلیپی از افتخارآفرینی های ابرقهرمان سیامند رحمان پخش شد. همچنین  یک کلیپ هم از بهمن گلبارنژاد جهت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این ورزشکار جانباز پخش شد.

در هنگام پخش کلیپ افتخارآفرینی های زنده یاد سیامند رحمان، پدرش احساساتی شد و به شدت گریست تا فضا تحت تاثیر قرار بگیرد. توسط صالحی امیری و اسبقیان هدیه نفیسی به پدر سیامند اهدا شد.

در ادامه سالن وزنه برداری سیامند رحمان توسط مسئولین حاضر افتتاح شد.

 

*صالحی امیری: لبخند سیامند همیشه جاری بود

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم اظهار داشت: ذهنم به این مشغول بود که انسان در جمع انسان‌هایی که همه هستی خود را برای بقای یک ملت داده‌اند، سخن گفتن گزاف است. اما چه کنم که قرعه به فال من کمترین در این جمع افتاد. مجموعه کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین حقیقتا پاک‌ترین، شریف‌ترین و عزیزترین انسان‌هایی هستند که به وجودشان افتخار می‌کنیم. فکر می‌کنم اگر بخواهیم یک الگو برای ورزش ایران انتخاب کنیم، باید این فدراسیون و فرزندان این خانواده بزرگ را معرفی کنیم؛ چرا که برای تداوم حیات ورزش ایران بیش از مدال به اخلاق نیاز داریم.

وی افزود: در ادبیات جامعه‌شناسی و در مفهوم سرمایه، سرمایه‌های اجتماعی مهم‌تر است. نفت و گاز می‌سوزند و ماندگار نیستند اما سرمایه‌های اخلاقی و انسانی در تاریخ ماندگار خواهند شد. سرمایه اخلاقی و انسانی را در تحلیل سرمایه‌شناسی ماندگار می‌دانیم. امروز کسی نمی‌پرسد در ۱۰۰ سال گذشته چقدر نفت سوخته و دود شده؛ اما همه از مرحوم تختی، رضازاده، بهداد سلیمی، شهدای گرانقدر و سیامند رحمان سخن می‌گویند. ما در ادبیات گذشته قدرت را در سلاح و مهمات و سرزمین و لشگریان تعریف می‌کردیم، اما امروزه قدرت، قدرت نرم است؛ یعنی انسان، یعنی، توانایی، یعنی قهرمان، یعنی شهدایی که جانشان را فدا کردند تا ما احساس امنیت داشته باشیم. قدرت نرم یعنی افتخارآفرینان و قهرمانان ما، یعنی سیامند رحمان ما.

رئیس کمیته مل المپیک با اشاره به خاستگاه سیامند رحمان گفت: این عزیز ما از خطه کردستان ماست. این سخن من گزافه نیست که کردها در این سرزمین ۳۵۰۰ سال قدمت دارند. در کنار آذری‌ها، بلوچ‌ها و ترکمن‌ها صاحبان این جغرافیا هستند و شریف‌ترین انسان‌های روی زمین. فرهنگ کردی بی‌نظیر است، اساطیر و ادبیات و فرهنگ کردی بسیار غنی و درخشان است. این‌که یک جوان کرد از شهر اشنویه رشد می‌کند اصلا بی‌حکمت نیست. این عزیز از این جغرافیا رویش کرده و من باید به این خانواده کرد تبریک بگویم؛ کردستان همیشه مامن زایش افراد بزرگ بود. سیامند همیشه لبخندش جاری بود و این ریشه در فرهنگ کردی دارد، کردها در سخت‌ترین شرایط شاد زندگی کرده و وفادار می‌مانند.

صالحی امیری در پایان تاکید کرد: ما باید فرهنگ جانبازان و معلولین را در کل جامعه منتشر کنیم و این رسالت ماست. حضورم در اینجا پیامی دارد که برای ما افراد این فدراسیون اشخاص بزرگی هستند که ما مدیون‌شان هستیم. ما برای سیامند نیامدیم، برای منبع اخلاق، معرفت و فضلیت آمده‌ایم. به انسان‌هایی که ورزش را برای رسیدن به سکوی پهلوانی بهانه کرده‌اند، تعظیم می‌کنیم. خسروی‌وفا زحمت زیادی برای این مجموعه کشیده و همچنین اشخاص بزرگی که اکنون حضور هم ندارند، توان خود را وقف این افراد کرده‌اند. ادای دین با شعار و سخنرانی ممکن نیست و تنها با عمل ممکن است.

 

*اسبقیان: سیامند هم اخلاق‌مدار بود، هم پهلوان

محمدشروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در این مراسم گفت: مفتخریم که در ماه محرم و در هفته دفاع مقدس، در مراسم رونمایی از سالن ورزشی وزنه‌برداری که مزین به نام پهلوان بی‌بدیل پارالمپیکی‌ست، هستیم.

وی افزود: افتخاری که رحمان عزیز برای ایران آفرید، بیش از 20 مدال رنگارنگ رهاورد حضور وی در مسابقات پارالمپیک و پاراآسیایی بوده که در کلکسیون افتخارات ورزش ایران و در موزه ورزش به یادگار خواهد ماند. سیامند هم اخلاق‌مدار بود، هم پهلوان بود که خاطره وی همواره زنده خواهد ماند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جانبازان و معلولین سالن وزنه برداری سیامند رحمان صالحی امیری سیامند هم کمیته ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه عملکرد مجموعه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در بخش فضاهای ورزشی گفت: با آغاز دولت سیزدهم نهضت ساخت فضاهای ورزشی آغاز و این مهم به طور جدی در استان آذربایجان غربی پیگیری شده است.

وی افزود: در طی دولت مردمی سیزدهم بیش از ١٠٧ هزار متر مربع به فضاهای ورزشی استان آذربایجان غربی اضافه شده است.

مطهری در این رابطه ادامه داد: تعداد ٧ باب سالن ورزشی در طی دو سال اخیر به فضاهای ورزش دانش آموزی استان اضافه شده که با احتساب این رقم، تعداد سالن‌های ورزشی مجموعه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به ١٢٠ باب رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور یک تحول بزرگ در موضوع فضاهای ورزشی اتفاق افتاده که استان آذربایجان غربی یکی از پیشروان این موضوع در سطح کشور است.

مطهری گفت: ٨٦ زمین چمن مصنوعی، ٤٢ کلاس درس تربیت بدنی، یک زمین چمن طبیعی و یک زورخانه دانش آموزی در طی دو سال اخیر در سطح استان احداث و ایجاد شده است، همچنین کف پوش ٣٠ سالن ورزشی تعویض شده و ١٩ مورد ایمن سازی و بهسازی سالن‌های ورزشی صورت گرفته است.

کد خبر 6081344

دیگر خبرها

  • وقتی داشتن تشک تمرینی برای یک ملی‌پوش آرزو شد!+فیلم
  • بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند
  • دعوت از چهار وزنه بردار فارسی به اردوی تیم ملی
  • دعوت به اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید
  • ادای احترام رییس جمهور به جانبازان در مراسم رژه نیروهای مسلح
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است