Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس – کرمان؛ محبوبه سعیدی، مردم ایران در کمک‌ به نیازمندان قبل از ورود ویروس منحوس کرونا در جای جای میهن اسلامی و استان پهناور کرمان پیشتاز بودند اما پس از ورود این ویروس و آسیب‌هایی که به قشرهای متخلف وارد شد و به دنبال پیام مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش گسترده مواسات و همدلی، کمک مؤمنانه رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان کرمان نیز جزو استان‌های پیشتاز در این عرصه بود و خیران، سپاه و بسیج، کمیته امداد و دیگر نهادهای خیریه و گروه‌های جهادی و مردمی در لبیک به ندای مقتدایشان به پا خواستند و تمام سعی و تلاششان بر این بود که در این شرایط سخت به کمک آسیب‌دیدگان و نیازمندان بشتابند و کسی از قلم نیفتد.

گروه‌های جهادی و مردمی در حاشیه‌های شهر نیز دست به کارهای بزرگی زدند و به جز توزیع بسته‌های معیشتی اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک اشتغالزایی، تسویه حساب‌های‌های دفتری نیازمندان در مغازه‌ها، پرداخت اجاره بهای منازل نیازمندان و خیلی کارهای زیبا و قسنگ دیگری کردند که همدلی و مواسات را به خوبی در کشور متجلی کرد.

در این راستا به یکی از شهرک‌های حاشیه شهر کرمان رفتیم که اهالی آن با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما مهربانی‌شان بی انتهاست، گروه محله مهربون این شهرک که از یک کمک کوچک، این روزها به یک گروه بزرگ برای یاری‌رساندن تبدیل شده است و طی این مدت هم کارهای بزرگی به سرانجام رسانده‌اند.

 

شروع کار با کمک به 2 دانش‌آموز/ اکنون 360 دانش‌آموز حمایت می‌شوند

حجت‌الاسلام مهران حسین‌آبادی امام جماعت مسجد محله شهرک سعدی کرمان در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شروع فعالیت ما در شهرک سعیدی  شهر کرمان تقریبا از سال ۹۴ تا  ۹۵ برای کمک به ثبت نام و تهیه لوازم‌التحریر دو دانش‌آموز شروع شد و اکنون تعداد دانش‌آموزانی که به آنها در زمینه ثبت نام و تهیه لوازم‌التحریر کمک می‌کنیم به ۳۶۰ نفر رسیده است.

حسین‌آبادی عنوان کرد: ما قبل از تشکیل گروه محله مهربون به‌صورت انفرادی و جزیره‌ای در زمینه شناسایی نیازمندان و کمک به آنها گام‌هایی برداشته بودیم، از زمانی که ویروس منحوس کرونا به وجود آمد با تمام خیران و فعالانی که در شهرک  مشغول به فعالیت بودند و حدود  ۴۰ نفر می‌شوند، دور هم جمع شدیم.

امام جماعت مسجد محله شهرک سعیدی بیان داشت: از اواخر اسفندماه سال گذشته کارگروه محله مهربون در شهرک آغاز شد و این گروه محله مهربون در زمینه تحصیلی، سلامت، بهداشتی، معیشت، گروه جهادی، مسکن، وام، آموزشی، ساخت و ساز و ... فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: با شروع سال تحصیلی جدید در زمینه ثبت نام، لوازم‌التحریر و سرویس مدارس گروه محله مهربون به دانش‌آموزان بی‌بضاعت کمک کرده است.

استفاده از ظرفیت‌های خیران خرد محله/ ۱۰ یا ۲۰ هزار تومان‌هایی که کمک شد

حسین‌آبادی با اشاره به اینکه تلاش ما این بود که از ظرفیت‌های خود محله استفاده کنیم، افزود: تاکنون بیشتر فعالیت‌های ما از ظرفیت‌های خیران خرد محله یعنی ۱۰ یا ۲۰ هزار تومان‌هایی که افراد محله کمک کرده‌اند، بوده هر چند از ظرفیت خیران بزرگ هم غافل نبوده‌ایم و کمک‌هایی از سوی آنها هم داشته‌ایم.

به برخی از افراد که برای تعمیر خانه خود نیاز به پول داشتند، امتیاز وام واگذار شد و همچنین با توجه به بالارفتن قیمت مسکن در داخل شهر کرمان برای افرادی که از لحاظ مالی شرایط خوبی نداشتند در شهرک سعیدی منازلی با اجاره‌بهای کمتر اجاره کردیم.

عضو محله مهربون شهرک سعیدی کرمان عنوان کرد: خانواده‌هایی که به واسطه ویروس منحوس کرونا کسب و کار  آنها دچار آسیب شده بودند، امتیازهای وامی که افراد گروه محله مهربون و یا سایر افراد محله داشتند به این افراد واگذار شد تا بتوانند به کسب و کارهای خود مقداری سر و سامان دهند.

وی افزود: به برخی از افراد که برای تعمیر خانه خود نیاز به پول داشتند، امتیاز وام واگذار شد و همچنین با توجه به بالارفتن قیمت مسکن در داخل شهر کرمان برای افرادی که از لحاظ مالی شرایط خوبی نداشتند در شهرک سعیدی منازلی با اجاره‌بهای کمتر اجاره کردیم.

حسین‌آبادی ابراز داشت: خانه‌هایی در شهرک وجود داشت که سرویس بهداشتی نداشتند که توسط گروه محله مهربون برای آنها سرویس بهداشتی ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه ما در گروه محله مهربون شهرک سعیدی زمینه پرداخت هزینه‌های بیمارستان، داروی بعضی از بیماران را توسط خیران فراهم کردیم، تاکید کرد: برخی از سرپرستان خانواده‌ها به‌دلیل یک عمل جراحی ساده که باید انجام می‌دادند پول پرداخت هزینه‌های درمان را نداشتند و در خانه بستری بود که توانستیم با پرداخت هزینه‌های عمل این افراد آنها را به فضای کسب و کار برگردانیم.

حسین‌آبادی افزود: نزدیک به ۲۰ نفر از زنان فعال در محله‌های مختلف شهرک زیر نظر مسئول بسیج خواهران افراد بی‌بضاعت محله شهرک سعیدی را شناسایی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: برکاتی از این کارها در زندگی تک‌تک اعضای گروه دیده شده که سر این آرمان و عقیده مانده‌اند.

 

تشکیل شورای اشتغال محله مهربون 

محسن صدفی عضو گروه محله مهربون شهرک سعیدی شهر کرمان اظهار داشت: جمعیت شهرک  ۷ هزار و ۵۰۰ نفر، حاشیه  شهرک هم 3 هزار نفر و همچنین  ۳ هزار نفر هم ساکن روستای سعیدی هستند که مجموعا ۱۳ هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شورایی در زمینه اشتغال در گروه محله مهربون در حال تشکیل است، اظهار داشت: تمام خانواده‌های نیازمندی که قرار است به آنها خدمات ارائه دهیم که تولیداتی داشته باشند، ما تولیدات این افراد را خریداری می‌کنیم تا از این طریق به این افراد کمک شود و در زمینه بازاریابی کالاهای تولید شده این افراد همکاری خواهیم کرد.

فعالیت در این گروه و کمک به همنوع تاثیرات و برکات زیادی در زندگی شخصی من گذاشته است

وی با بیان اینکه یک هفته در میان جلسه گروه محله مهربون تشکیل می‌شود، تصریح کرد: فعالیت در این گروه و کمک به همنوع تاثیرات و برکات زیادی در زندگی شخصی من گذاشته است به‌عنوان مثال پدر ومادرم در یک حادثه رانندگی با توجه به اینکه خودرویشان کاملا از بین رفته بود اما به خودشان آسیبی نرسید و خدا را شکر می‌کنیم می‌توانیم در این زمینه قدمی برداریم.

پرداخت اجاره‌بهای منزل20 خانواده بی‌بضاعت

صدفی افزود: یک خیر در ابتدای شروع سال تحصیلی جدید یک میلیون تومان برای خرید کتاب‌های درسی دانش‌آموزان بی‌بضاعت کمک کرد و ما توانستیم برای ۳۰ نفر از دانش‌آموزان کتاب درس بخریم.

عضو گروه محله مهربون  شهرک سیدی کرمان گفت: از شروع کرونا تاکنون بالغ بر ۲۰ خانوار، اجاره خانه‌های آنها یا به‌طور کامل، یا بخشی  و یا چند ماه از آن توسط خیران گروه محله مهربان پرداخت شده است.

توزیع 27 میلیون تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان محله

صدفی با اشاره به اینکه  بسته‌های معیشتی زیادی در بین نیازمندان شهرک سعیدی توسط گروه محله مهربون توزیع شده است، گفت:  ۱۸۰بسته معیشتی به ارزش ۲۷ میلیون تومان بین نیازمندان شهرک توسط گروه محله مهربان توزیع شد.

یک خانم جوانی که  تازه ازدواج کرده بود سرویس پیرکس خود که ۲۴ پارچه بود را به چهار قسمت تقسیم کرد و یک قسمت را برای خودش و سه قسمت دیگر را به سه زوج جوان در شرف ازدواج هدیه داد.

خانم لشکری دیگر عضو گروه محله مهربون شهرک سعیدی هم اظهار داشت: از ابتدای شروع کرونا تاکنون به کمک خیران گروه توانسته‌ایم  پنج سری جهیزیه کامل شامل یخچال، گاز، ماشین لباسشویی، پتو، فرش، چرخ گوشت، جاروبرقی، پلوپز، سرویس قابلمه، سرویس قاشق و چنگال و... را به زوج‌های جوان هدیه بدهیم تا زندگی خود را شروع کنند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه دو عدد فرش که  از فرش‌های حرم امام رضا(ع) بود به دو زوج ما رسیده است.

لشکری افزود: ما سعی کرده‌ایم جهیزیه‌ها را از مغازه‌هایی که تخفیف می‌دهند خریداری کنیم و هم از افراد خیر در این زمینه استفاده می‌کنیم و هر کس یکی از وسایل مربوط به جهیزیه را متقبل می‌شود.

عضو گروه محله مهربون شهرک سیدی بیان داشت: یک خانم جوانی که  تازه ازدواج کرده بود سرویس پیرکس خود که ۲۴ پارچه بود را به چهار قسمت تقسیم کرد و یک قسمت را برای خودش و سه قسمت دیگر را به سه زوج جوان در شرف ازدواج هدیه داد.

وی ابراز داشت: شاید خوبی کرونا این بود برخی از خانواده‌هایی که نیازمند بودند اما چیزی بروز نمی‌دادند را شناسایی کنیم و دیگر اینکه افرادی که کار جهادی انجام می‌دادند را شناسایی کنیم.

 

قربانی ۵ رأس گوسفند با هزینه افراد محله جهت شفای مریضان کرونای

خانم نظری عضو دیگر گروه محله مهربون اظهار داشت: در ابتدای تشکیل گروه اولین کاری که انجام دادیم، ۵ راس گوسفند با هزینه افراد محله جهت شفای مریضان کرونایی، سلامت و در امان ماندن خانواده‌های از ویروس کرونا قربانی شد و این گوشت بین نیازمندان منطقه سعیدی توزیع شد.

وی بیان کرد: ما در منطقه سعیدی توسط خانم‌های معتمد هر محله افراد نیازمند را شناسایی کرده‌ایم و در بین این‌ها خانوارهایی وجود دارد که سرپرست خانواده مشغول به کار است اما حقوق دریافتی او جوابگوی مخارج زندگی نیست زیرا همسر و یا فرزند بیماری دارد که هزینه‌های درمان آنها زیاد است و به همین دلیل به این خانواده‌ها کمک می‌شود.

برگزاری 10 شب روضه‌خوانی توسط جوانان در کوچه‌های محله

 مسئول پایگاه بسیج خواهران شهرک سعیدی نیز به خبرنگار فارس گفت: برخی خانوارهایی را که شناسایی کرده‌ایم،‌ تا قبل از کرونا وضع آنها خوب بوده و در مشاغل مختلف مشغول به کار بودند که با شیوع این ویروس منحوس کارهای خود را از دست داده و دچار مشکل شده‌اند.

نظری افزود: ما بر اساس تحقیقات و اولویت‌بندی‌های صورت گرفته به افراد مورد نظر کمک می‌کنیم

عضو گروه محله مهربون  شهرک سعیدی کرمان ادامه داد: دو صندوق داریم که حدود ۶۰ نفر عضو دارد و آورده صندوق برای هر نفر بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است و بعد از ۵ ماه بر اساس آورده صندوق هر فرد ۵ برابر آن را وام می‌پردازیم.

نظری عنوان کرد: از اول تا ۱۰ محرم طرح هر محله و خانه یک حسینیه را در شهرک اجرا کردیم و در طول این ۱۰ شب  جوانان و نوجوانان محلات مختلف شهرک هر شب در یک کوچه مراسم روضه‌خوانی و عزاداری برپا کردند.

انتهای پیام/80018/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان خیران مسجد بین نیازمندان ویروس منحوس اجاره بهای خانواده ها حسین آبادی افراد محله شهر کرمان بی بضاعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت دوچرخه از چند محله و آپارتمان در سطح شهر کرمان، ماموران کلانتری ۲۱ با بررسی میدانی محل وقوع سرقت‌ها و تجسس‌های بعدی، متهم دخیل در این سرقت‌ها را شناسایی و این فرد را هنگام پرسه زدن در یکی از محله‌های شهر دستگیر کردند.

وی افزود: این متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به انجام ۲۳ فقره سرقت دوچرخه و فروش آن‌ها به یک مالخر اعتراف کرد که در ادامه طی هماهنگی قضائی، ماموران فرد مالخر را نیز در مخفیگاهش غافلگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان تصریح کرد: فرد مالخر نیز به خرید و فروش ۲۳ دستگاه دوچرخه سرقتی اقرار کرد که شمار زیادی از این دوچرخه‌ها کشف و با تحویل آنان به مال باختگانی که عمدتا کودک و نوجوان بودند، باعث خوشحالی مجدد آنان شدیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • مشارکت بیش از سه هزار خانوار اردکانی در طرح آموزش شهروندی
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند