Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا: علی لاریجانی اصلاح طلب نیست، اما یکی از جدی‌ترین گزینه‌های اصلاح طلبان در انتخابات آتی به حساب می‌آید. این ایده را در واقع کارگزاران مطرح کرد. حالا هم نه؛ بلکه درست بعد از انتخابات ۹۶ و آن هنگام که از دوگانه لاریجانی و جهانگیری می‌‎گفت و می‌نوشت. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، اما موضوع تعیین تکلیف اصلاح طلبان و لاریجانی جدی‌تر از قبل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در روز‌ها و هفته‌های اخیر بسیاری از سیاسیون این جریان در این باره اظهار نظر کرده‌اند و این طور که از مجموعه سخنان و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها برمی‌آید، اصلاح طلبان اگرچه نمی‌خواهند فرصت داشتن کاندیدایی که حتما تایید صلاحیت می‌شود را از دست دهند، از بابت میزان رای آوری لاریجانی نگران هستند. برای همین هم هنوز تصمیم قطعی در این باره نگرفته‌اند.
برخی از طیف‌های اصلاح طلب مثل اتحاد ملت حضور در انتخابات با کاندیدای خالص و حتی عدم مشارکت را به ایستادن پشت گزینه اصولگرایی مثل لاریجانی ترجیح می‌دهند، اما از آنجایی که رایزنی‌های درون جریانی هنوز ادامه دارد معلوم نیست که تصمیم نهایی آنان چیست. باید منتظر ماند و دید که کارگزارانی‌ها موفق به راضی کردن دیگران می‌شوند یا خیر.
تا اینجای کار فقط تکلیف کارگزاران با لاریجانی روشن است. شاهد آنکه محمد عطریانفر، عضور شورای مرکزی این حزب در شماره امروز روزنامه سازندگی می‌نویسد: «برخی صاحب‌نظران سیاسی از کاندیداتوری آقای لاریجانی سخن می‌گویند یا تاکید می‌کنند که ایشان قرار است بنا بر حمایت اصلاح طلبان وارد صحنه شوند. باید تاکید کنم که آقای لاریجانی از منظر تاریخی، متعلق به جریان اصولگرایی است، اما حداقل از سال ۸۴ تا امروز رفتار، منش و نوع سیاست ورزی ایشان شباهت‌های زیادی به رویکرد‌های اصلاح طلبانه داشته و تجربه سه دوره مجلس ایشان هم نوعی رضایتمندی را از سوی اصلاح طلبان در کنار خود دارد؛ لذا عطف عنایت به امثال آقای لاریجانی زمانی می‌تواند مطرح باشد که اصلاح طبان از ارائه نیروی متحد و مشترک میان احزاب متبوع خود دچار امتناع و یا محرومیت شوند».
وی می‌افزاید: «چه بسا در شرایط انقباضی و صعوبت برای اصلاحات در سال ۱۴۰۰ هم واقعه‌ای مشابه آنچه که در سال ۹۲ رخ داد، رقم بخورد. در آن شرایط از میان گزینه‌های موجود ممکن است گزینه‌هایی مثل آقای لاریجانی که از چهره‌های معقول اصولگرایی است، می‌تواند مورد بحث و گفتگو قرار گیرد، اما اصلاحات در این شرایط تاکید بر یک رقابت تمام عیار بین یک نیروی متصل به جبهه اصلاحات با یک شخصیت معقول از اصولگرایان دارد. طبعا اصلاحات علاقمند است آقای لاریجانی رقیب شریف عرصه رقابت شرافتمندانه با نمانده منتخب و نامزد برگزیده جبهه اصلاحات باش. در این حالت زیباترین رقابت رخ خواهد داد که شباهت تاریخی آن را در سال ۷۶ بین آقای ناطق نوری و آقای خاتمی دیدم و تجربه‌ی کاملا گویا و روشنگری بود».

منبع: فردا

کلیدواژه: لاریجانی کارگزاران اصلاح طلبان انتخابات 1400 آقای لاریجانی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار رسمی سرمربی تیم ملی بسکتبال

به گزارش "ورزش سه"، طبق اعلام سعید تابش‌نیا سخنگوی کمیته فنی جلسه این کمیته جهت معرفی گزینه‌های احتمالی برای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال مردان برگزار شد. 

با پایان قرارداد هاکان دمیر، سرمربی ترکیه ای که نتوانست تیم ملی ایران را به المپیک و مدال بازی های آسیایی برساند، فدراسیون بار دیگر تصمیم به تغییر کادرفنی گرفته است و رسما به همکاری خود با این مربی پایان داده است. طبق خبر سایت فدراسیون بسکتبال چند گزینه ایرانی و خارجی معرفی شدند و رزومه‌های مربیان خارجی از کشورهای صاحب سبک در بسکتبال و پیشرفته به کمیته فنی فنی ارائه شد.

در جلسه بعدی کمیته فنی، اعضا رزومه مربیان خارجی را بررسی کرده و نظر خود را در مورد مربیان ایرانی اعلام می‌کنند.

دیگر خبرها

  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • کلینزمن یا یحیی؟! | گزینه اول و آخر تراکتور کیست؟
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • پلیس: «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود/ در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیستیم
  • جابجایی «حلقه اول» یاران رئیسی از پُستی به پُست دیگر /اصلاح کابینه، شاید وقتی دیگر! +جدول
  • پایان کار رسمی سرمربی تیم ملی بسکتبال
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران