Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@17:20:07 GMT

درپی مچ‌گیری و تضعیف یکدیگر در شرایط کنونی نباشیم

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۰۸۰۷

درپی مچ‌گیری و تضعیف یکدیگر در شرایط کنونی نباشیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پدافند غیرعامل کشور، نشست توجیهی برنامه‌ها و دستورالعمل برگزاری هفته نکوداشت پدافند غیرعامل با سخنرانی سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور به‌شکل ویدیوکنفرانس برای مدیران پدافند غیرعامل استان‌ها و شهرداری‌های کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در تقویم رسمی کشور ۸ آبان با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز پدافند غیرعامل نامگذاری شده است، اظهارداشت: این روز سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای تاسیس شورای عالی پدافند غیرعامل است و بر همین اساس هر سال سازمان پدافند غیرعامل در ایام ابتدایی آبان ماه برنامه‌های فرهنگی و تبیینی خود را تحت عنوان هفته پدافند غیرعامل برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی با ارائه تصویری از شرایط حاکم بر برگزاری هفته پدافند غیرعامل افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در نظر گرفتن این احتمال که با آغاز فصل سرد شیوع این ویروس افزایش پیدا کند لذا در تمامی برنامه‌ها رویکرد اصلی استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و ارتباطات از راه دور است تا ضمن گرامیداشت این هفته، شیوه نامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا به دقت اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه ایام هفته پدافند همزمان با ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار است، افزود: راهبرد اصلی دشمن همچنان «فشار همه جانبه» مادون جنگ نظامی است و نگاه و رویکرد مقام معظم رهبری تاکید بر «ایستادگی» و «مقاومت فعال» است و پدافند غیرعامل نیز تلاش دارد تا نقش و کارکرد خود را مطابق با این راهبرد کلان در مسیر ساختن ایران قوی تبیین کند.

رویکرد کلی ما حمایت از دولت برابر فشار همه جانبه دشمن است

جلالی با تاکید بر اینکه اطمینان‌بخشی، امیدبخشی، آگاه‌سازی و آموزش عمومی و هوشیارسازی مسئولان برابر تهدیدات از جمله اصول کلیدی برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل سال ۹۹ است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا در برنامه‌های امسال وجهه کارآمدی و اثربخشی پدافند غیرعامل را بیش از گذشته برای عموم جامعه و نخبگان تبیین کنیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از ماموریت‌ها و وظایف سازمان پدافند غیرعامل از طریق بدنه دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور محقق می‌شود، ادامه داد: رویکرد کلی ما حمایت از دولت در برابر فشار همه جانبه دشمن است و اعتقاد داریم در شرایط کنونی نباید به دنبال مچ‌گیری و تضعیف یکدیگر باشیم.

شعار هفته پدافند غیرعامل؛  مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز؛ ایران قوی

جلالی با بیان اینکه شعار اصلی هفته پدافند غیرعامل سال ۹۹ «مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز؛ ایران قوی» است، خاطرنشان نمود: در ایام هفته پدافند غیرعامل شعارهای «نهادینه سازی مصونیت در زیرساخت ها با تفکر بسیجی، روحیه جهادی و عمل انقلابی»، «پدافند زیستی، مرزبانی زیستی و ارتقای ساختار دفاع بیولوژیک»، «پدافند سایبری، ملی سازی فضای مجازی در مسیر حکمرانی سایبری بومی»، «پدافند مردم محور، خانواده آماده، جامعه مستحکم»، «پدافند شهری، زیرساخت های ایمن؛ شهرهایی امن»، «پدافند شیمیایی؛ آینده‌ای قدرتمند در امتداد گذشته‌ای پرافتخار» و «اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و پیروزی در جنگ اقتصادی» به عنوان شعار روزهای هفته و محور اصلی برنامه های سازمان پدافند غیرعامل در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ویدئوکنفرانس مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی شورای عالی انقلاب فرهنگی غلامرضا جلالی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ویدئوکنفرانس مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی شورای عالی انقلاب فرهنگی غلامرضا جلالی ویروس کرونا ویدئوکنفرانس مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی شورای عالی انقلاب فرهنگی غلامرضا جلالی اخبار کنکور سازمان پدافند غیرعامل هفته پدافند غیرعامل پدافند غیرعامل کشور برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرصه امنیت زیرساخت رشد تولید در کشور است

امیر سرتیپ دوم عباسی در جمع کارکنان وظیفه منطقه پدافند هوایی شرق ارتش با بیان اینکه عرصه امنیت زیرساخت رشد تولید در کشور است، گفت: سربازان از ارکان اصلی تامین امنیت پایدار در کشور هستند و نقشی کلیدی و حساس در این خصوص دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ دوم حجت عباسی، جانشین منطقه پدافند هوایی شرق ارتش در جمع کارکنان وظیفه این یگان پدافندی گفت: کارکنان وظیفه، رکن مهم تحقق بازدارندگی مطلوب برای کشور و میهن اسلامی هستند و تلاش شبانه روزی و بی‍منت این قشر تلاشگر را باید ارج نهاد.

امیر سرتیپ دوم عباسی با بیان اینکه عرصه امنیت زیرساخت رشد تولید در کشور است، گفت: سربازان از ارکان اصلی تامین امنیت پایدار در کشور هستند و نقشی کلیدی و حساس در این خصوص دارند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شرق ارتش افزود: بخش اعظمی از امنیت و آسایشی که امروز در مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشورمان برقرار است، در سایه وجود رشادت‍های کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کسب شده که به صورت شبانه روزی جان خود را در طلب اخلاص قرار داده‍اند.

وی رشد و تعالی نیروی پدافند هوایی ارتش را مرهون نقش پررنگ کارکنان جوان دانست و تصریح کرد: دستاوردهای نیروی پدافند هوایی در حوزه های مختلف پهپادی، راداری، موشکی و ...  برگرفته از همت و پشتکار جوانان انقلابی این مرز و بوم است.

امیر سرتیپ دوم عباسی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص نام گذاری سال جدید به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، به نقش پدافند هوایی ارتش در حوزه تولید امنیت اشاره کرد و گفت: در سالی که به نام جهش تولید نام‍گذاری شده است، نیروی پدافند هوایی ارتش همچون گذشته با بهره‌گیری از جوانان دانشمند خود در حوزه طراحی و تولید سامانه های پدافندی به رسالت خود عمل کرده و در عرصه تولید امنیت پیشگام خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • عرصه امنیت زیرساخت رشد تولید در کشور است
  • برپایی نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه در کرمانشاه
  • رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد
  • درخواست تیم تهرانی از سازمان لیگ بی‌جواب ماند
  • اجرای طرح آرامش بهاری در قریب به ۷۰ بقعه متبرکه کرمان
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • مخالفت پلیس راهور با ساخت شتابزده تقاطع مدرس همدان
  • کشته شدن ۷ تن درپی وقوع حادثه معدن در لیبریا
  • سند برش استان خوزستان رونمایی شد