Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره بهداشت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به مشاهده مواردی از بیماری تب سه روز در برخی مناطق، دامداران در صورت مشاهده علائم بیماری، موارد را سریعا به دامپزشکی محل سکونت خود اطلاع دهند.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد صفا سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در صورت مشاهده علائم بیماری تب سه روزه "BEF" شامل؛ تب، کاهش اشتهاء، یبوست، افزایش تعداد تنفس و ضربان قلب، ترشحات غلیظ و چسبنده در بینی و ترشحات سروزی آبکی از چشم، لرزش عضلانی و تکان دادن مستمر سر، لنگش و زمین گیر شدن، موارد را سریعاً به شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش بدهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: مناسب‌ترین راهکار برای به حداقل رساندن ضایعات و خسارات اقتصادی ناشی از بروز این بیماری را، تشخیص سریع مبتلایان و درمان مناسب بیماری عنوان کرد.

مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور اقدام به واردات واکسن علیه این بیماری نموده که در صورت تمایل دامداران اعلام نیاز از طرف شبکه دامپزشکی شهرستان‌های استان، می‌توان از آن در پیشگیری از بیماری استفاده نمود.
صفا با اشاره به اینکه سمپاشی اماکن دامی علیه حشرات را یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه است، بیان کرد: با توجه به فصل گرما و ازدیاد فعالیت پشه‌ها و بندپایان بعنوان ناقلین اصلی این بیماری انتظار داریم دامداران، توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی را جدی گرفته و نسبت به سمپاشی بدن دام‌ها و جایگاه‌های نگهداری دام در اولین فرصت اقدام کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دامپزشکی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان

رضا نوری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم افزود: کنترل محورهای مواصلاتی شهرستان تویسرکان به منظور مقابله با ورود و خروج کالای فاقد مجوز و قاچاق به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی یادآور شد: در اجرای طرح بر خورد با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی ایست و بازرسی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو باری نیسان که از مبدا تویسرکان به تهران در حال حرکت بود، مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان بیان کرد: با هماهنگی قضائی خودرو توقیف و در بازرسی اولیه مشخص شد خودرو حامل اعضای کشتار دام از نوع لاشه و گوشت به وزن ۵۰۰ کیلو گرم که به صورت غیر بهداشتی قصد حمل آن در کف نیسان و انتقال به اسلام شهر را داشته و فاقد هر گونه مجوز از اداره دامپزشکی است‌.

وی تصریح کرد: برابر هماهنگی قضائی راننده خودرو مورد نظر به همراه محموله کشف شده برای سیر مراحل قانونی در اختیار اداره دامپزشکی قرار گرفت.

نوری با اعلام اینکه کارشناسان ارزش گوشت‌های کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کردند تشریح کرد: این محموله‌ها که قابلیت انتقال بیماری را دارند باید با مجوز دامپزشکی حمل شوند و در غیر این صورت جز محموله‌های غیرمجاز محسوب می‌شوند.

کد خبر 6085766

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان
  • بیماری زنگ زرد بلای جان غلات
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • شهروندان از خرید گوشت کنار معابر و جاده پرهیز کنند