Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@13:12:24 GMT

اولتیماتوم جدی به معدن‌داران شن و ماسه در چالوس

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۱۸۵۷

اولتیماتوم جدی به معدن‌داران شن و ماسه در چالوس

ایسنا/مازندران رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان چالوس با مدیران معادن و کارخانه‌های شن و ماسه چالوس و مرزن‌آباد به منظور بررسی مشکلات زیست محیطی رودخانه حفاظت شده‌ این شهرستان جلسه‌ای با حضور رئیس دادگاه، بخشدار و شهردار مرزن‌آباد، نماینده فرماندار چالوس، رئیس انجمن معدن غرب استان و نمایندگان امور آب منطقه‌ای و سازمان‌های مردم نهاد، برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید اصغر مطهری در این جلسه با دادن اولتیماتوم جدی به معدن‌داران چالوس و مرزن‌آباد اظهار کرد: باید صدا و مطالبات مردم برای رفع آلودگی رودخانه شنیده شود.

وی با اعلام ضرب‌الاجل یک ماهه به معدن‌داران، افزود: باید قطعه زمینی برای دپوی رسوبات معرفی و مشخص کنند و واحدهای مستقر در «للِه‌جار» نیز نسبت به بازچرخانی کامل و خروج پساب به گونه‌ای اقدام کنند که از آخرین و پایین‌ترین واحد تولیدی به بعد هیچ پسابی وارد رودخانه نشود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس با بیان اینکه واحدهای مستقر در مسیر پل‌ذغال نباید خروجی به نهر آب و رودخانه داشته باشند، گفت: گرد و غبار ناشی  تردد کامیون‌ها در مسیر جاده «للِه‌جار» باید به طور کامل مهار شود.

وی با تأکید بر اینکه آب منطقه‌ای باید به طور جدی از تخلیه رسوبات پشت سد به بستر رودخانه خودداری کند و صرفاً از طریق لایروبی اقدام به تخلیه رسوبات کند، تصریح کرد: به کارخانه شن و ماسه شهرداری مرزن‌آباد فرصت یک ماهه داده می‌شود تا تجهیزات خود را به محلی جدید منتقل کند و تأکید ‌می‌شود از این پس گشت‌های شبانه‌ برقرار خواهد شد تا به صورت نامحسوس عملکرد معدن‌داران در خروج پساب کنترل شود.

مطهری با اخطار به کارخانه‌داران و معدن‌داران شن و ماسه چالوس و مرزن‌آباد، متذکر شد: در صورت عدم رعایت مفاد این صورت‌جلسه و مدیریت نادرست در دفع مواد و پسماندهای معدنی باقی‌مانده و حذف آلودگی رودخانه حفاظت شده‌ چالوس، طبق مصوبه قانونی باید نیم در هزار از مبلغ فروش را به حساب محیط‌زیست واریز کنند.

وی با اشاره به اینکه پساب‌های معدنی باعث نابودی آبزیان و زیست بوم آنها می‌شوند، گفت: براساس قوانین مختلف، حفظ محیط‌زیست وظیفه‌ای عمومی تلقی می‌شود و قوانینی که به دفاع از محیط زیست پرداخته و حد و حدود معدن‌کاری را مشخص می‌کنند اصل پنجاهم قانون اساسی و قانون معادن، حفاظت و بهسازی محیط‌زیست نیز به رعایت حق محیط‌زیست اشاره دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محیط زیست استانی اجتماعی معدن داران مرزن آباد شن و ماسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار نوروزی ، دکتر سعید شهند گزارشی اجمالی از  فعالیت های اداره کل حفاظت محیط زیست استان در سال 1402 را ارائه کرد و ابراز امیدواری کرد تا با افزایش همکاری و تعاملات ، اداره کل حفاظت محیط زیست با همت و اراده مضاعف در سال جدید در مسیر  انجام وظایف و رسالت خود  گام بردارد.

 

دیگر خبرها

  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • رهاسازی یک بهله پیغو در محیط زیست
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟